Fröken W skrev 2016-07-27 11:22:33 följande:
Hoppar in här jag också. Väntar mitt första barn, bf 19 september. Jag har haft semester ett par veckor nu och det har varit först då som det börjat sjunka in på riktigt att det snart kommer en liten bebis till oss. Åh vad jag längtar! Kommer dock jobba 3-4 veckor efter semestern innan jag går på föräldraledighet. Det är då 1-2 veckor kvar till bf. Hur länge jobbar ni andra?
Barnvagn och spjälsäng är fixad, vi har också börjat köpa lite kläder. Hur tänker ni med det? Hur mycket behöver man? Har ingen tvättmaskin men kan nog utan större problem tvätta i tvättstugan en gång/vecka.
Något annat jag funderat över är bäddning i vagnen. Har köpt plastad frotté och underlakan som jag ska lägga i. Men sen då? Täcke/åkpåse är väl för varmt i september (beror såklart på väder)? Filt? I så fall i vilket material och hur tjock? Bara ett påslakan?
Massa såna praktiska funderingar som rör sig i huvudet nu :)
Vi har samma bf :)
Min semester inföll så lagom att jag inte längre behöver fara tillbaka på jobb. Bor i Finland så här blir man alltid ledig minst 30 dagar innan bf.
Kläder har jag tvättat och vikt in i skåpen. Strl 56 och 62 som jag fått massor av begagnat. Har garanterat mer än tillräckligt.. Byxor finns säkert 20-30 par! Har dock köpt endast 4 nya plagg. Mitt mål var att ha minst 10 st av alla plagg, men vi kan också tvätta när som.
Moderskapslådan vi alla här får har bidragit med åkpåse, frotté osv men jag antar att man får kolla sen vad som behövs, då har man iaf allt man behöver hemma! Filt är säkert bäst i början och att klä lite i lager på lager så det är lätt att reglera.
Jag har så mycket klart redan så jag ibland undrar hur sjutton man ska få dehär sista veckorna att gå :D Bygga ihop spjälsängen och "möblera" skötbordet är typ allt som är kvar..