• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • Hilda77

Jag har ju fått den allvarligaste av de tre stegen av mitt tillstånd. De måste ha stenkoll.

Han kan kanske behöva lite hjälp med andning och hålla värmen. Men de räknar att vi ska bli utskrivna efter 10 dagar ungefär. Tack o lov får 2 åringen hälsa på på sjukhuset innan bebisen kommit.

Tycker att det är jättejobbigt att bli av med livmodern. Stympad. Inga fler barn.

Men så länge vi båda överlever och min moderkaka inte gör mer skada i min kropp än den redan gjort så är jag tacksam.

Kpax skrev 2016-07-30 17:47:51 följande:

Är barnen i princip färdiga då, eller är det något speciellt han kommer behöva hjälp med/vård för i början? Hur länge räknar de att ni blir kvar på BB?

Förstår att det känns skittufft att vara borta från tvååringen så länge, det hade jag också tyckt.

Skönt ändå att de tar ditt tillstånd på allvar! Det lät helt annorlunda för tjejen i tråden jag var med i förra graviditeten.

Hur känner du inför att de tar bort livmodern?

• Kpax
    Hilda77 skrev 2016-07-30 18:10:45 följande:

Jag har ju fått den allvarligaste av de tre stegen av mitt tillstånd. De måste ha stenkoll.

Han kan kanske behöva lite hjälp med andning och hålla värmen. Men de räknar att vi ska bli utskrivna efter 10 dagar ungefär. Tack o lov får 2 åringen hälsa på på sjukhuset innan bebisen kommit.

Tycker att det är jättejobbigt att bli av med livmodern. Stympad. Inga fler barn.

Men så länge vi båda överlever och min moderkaka inte gör mer skada i min kropp än den redan gjort så är jag tacksam.

Okej. Visst ska kortisonet hjälpa lungorna utvecklas snabbare?

Jag beklagar verkligen... Men du har självklart rätt, viktigast är ju att ni två klarar er!

Vi vill ha två barn, och det här är nummer två, så det hade varit mer "rättvist" om det var min livmoder som togs bort ur den synvinkeln iaf.

Tycker du verkar väldigt stark och sansad i det här!
  • NollÅtta

På tisdag ska jag till bm igen. Hoppas mitt järnvärde gått upp lite då, det hade ju sjunkit till 118 sist. Har inte slarvat med gravid-vitaminerna sista veckorna så jag hoppas det gått upp lite

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Fröken W

Hur går det för er alla? Jag går in i vecka 34 idag (33+0) och börjar känna mig så less på att vänta. Det här är min första graviditet, och innan jag blev gravid kunde jag inte förstå att folk tröttnade på sina fina magar. "Åh vad mysigt och fint det ser ut" var det ända jag tänkte. Nu förstår jag att man ledsnar!

Jag har inga större besvär, kan känna av lite foglossning ibland men inte så att jag har jättebesvär att röra mig. Illamåendet kommer väldigt sällan nu och magen har sjunkit så det blir inte tvärstopp så fort man äter.

Men nu längtar jag så mycket! Tur att jag börjar jobba igen nästa vecka så tiden går lite snabbare. Hur gör ni andra för att få tiden att gå?

• varmlanning
    Fröken W skrev 2016-08-02 12:28:27 följande:

Hur går det för er alla? Jag går in i vecka 34 idag (33+0) och börjar känna mig så less på att vänta. Det här är min första graviditet, och innan jag blev gravid kunde jag inte förstå att folk tröttnade på sina fina magar. "Åh vad mysigt och fint det ser ut" var det ända jag tänkte. Nu förstår jag att man ledsnar!

Jag har inga större besvär, kan känna av lite foglossning ibland men inte så att jag har jättebesvär att röra mig. Illamåendet kommer väldigt sällan nu och magen har sjunkit så det blir inte tvärstopp så fort man äter.

Men nu längtar jag så mycket! Tur att jag börjar jobba igen nästa vecka så tiden går lite snabbare. Hur gör ni andra för att få tiden att gå?

Jag är i vecka 34 och går snart in i vecka 35. Jag känner detsamma. Har länge varit livrädd inför förlossning men nu känner jag bara att han gärna får komma ut typ igår. Det är tungt att gå runt och bära på detta och jag saknar min forna kropp.

Jag börjar också jobba nästa vecka. Ser inte fram emot det iom att vi nästan inte har något gjort. Gubbarna som ska tapetsera/lägga golv i lillens rum kommer inte förren nästa vecka så vi har knappt något inköpt än eftersom rummet inte är klart och vi har få förvaringsmöjligheter i resten av lägenheten.
  • NollÅtta
    Fröken W skrev 2016-08-02 12:28:27 följande:

Är i v 35 nu. Lite tungt att bära och sen har jag lite foglossning osv. Men det får rätt bra. Jag och sambon har semester denna v också så vi hittar på saker med barnen o sen vilar jag lite på eftermiddagen. Hoppas han kommer tidigt som min förra...bara 3 v kvar i sånt fall.
  • Kary
    varmlanning skrev 2016-08-02 16:25:14 följande:
    Jag är i vecka 34 och går snart in i vecka 35. Jag känner detsamma. Har länge varit livrädd inför förlossning men nu känner jag bara att han gärna får komma ut typ igår. Det är tungt att gå runt och bära på detta och jag saknar min forna kropp.

Jag börjar också jobba nästa vecka. Ser inte fram emot det iom att vi nästan inte har något gjort. Gubbarna som ska tapetsera/lägga golv i lillens rum kommer inte förren nästa vecka så vi har knappt något inköpt än eftersom rummet inte är klart och vi har få förvaringsmöjligheter i resten av lägenheten.
    Åh exakt så! är i vecka 35 och undrar lite hur mycket mer magen kan växa egentligen?? saknar att kunna röra mig obehindrat och min gamla kropp. Kanske blir skönt att börja jobba nästa vecka igen men blir så snabbt trött nu. 
  • matildanerdna

Jag har fruktansvärt ont i mina revben både på fram- och baksidan! Någon som känner igen sig? Sen har jag börjat sova sämre än tidigare och känner hur jag bara gnäller hela tiden. Blä.

Sista veckan på jobbet nu sen har jag semester fram till bebis kommer vilket känns skönt i alla fall.

Men jag hoppas verkligen han vill komma ut innan bf!

• NollÅtta

Järnet sjunkt fr 118 till 108, trots gravidvitaminerna. Så nu får jag äta homofer istället

• Kary

Har haft lite ont i baksida revben av och till. Men inte så farligt.

Däremot helt otroligt med flytningar idag. Vet inte hur många gånger jag varit på toaletten. :O

Svar på tråden Septemberbebisar 16'