• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • Kpax

Precis, små steg och korta sträckor, annars får man betala... Den här graviditeten får jag även mycket sammandragningar när jag går (eller rör mig för mycket öht).

Skönt att ni kan få era vanliga bikinis att funka! Det finns inte en chans att jag får på mig mina. Men jag avskyr att visa mig så avklädd även i vanliga fall, så det bidrar såklart också till att jag bara ser hinder.

Har ni namn klara? Vi har sagt flera gånger att vi ska ta tag i det och komma fram till typ 2-3 namn för vardera kön att välja mellan när barnet kommer. Men vi kommer inte till skott.

• NollÅtta

Jag gillar inte att ha vanliga små bikinis i vanliga fall...bara som små trosor ju ..nej nej. Har ett par badbyxor som är min sambos, liksom ett par med ben och lite större, och sen en vanlig bikiniöverdel. Då känner jag mig bekväm osv.

Har också gått upp ca 14 kg, men det känns helt ok.

Ja nu sen någon vecka har vi bestämt oss för namn, och det känns bra

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Kary

Åh vi har försökt och försökt hitta namn men hittar inget vi är överens om! Det är så frustrerande, vår bebis kommer förbli namnlös verkar det som :/

• fotbollsmorsan

Längesen jag skrev något här nu! På onsdag är det äntligen dags för ultraljud för att se om moderkakan flyttat sig. Ska även göra TUL då mitt sf mått är för högt. Håller tummarna för att moderkakan flyttat sig och att jag kan förbereda mig för en vanlig förlossning! Hur mår ni?

• Kpax
    fotbollsmorsan skrev 2016-07-29 06:06:02 följande:

Längesen jag skrev något här nu! På onsdag är det äntligen dags för ultraljud för att se om moderkakan flyttat sig. Ska även göra TUL då mitt sf mått är för högt. Håller tummarna för att moderkakan flyttat sig och att jag kan förbereda mig för en vanlig förlossning! Hur mår ni?

Har du också en moderkaka som inte har så bra placering? Hoppas den flyttat upp nu då.

Sitter hos barnmorskan nu (väntrummet), och tänker att nu MÅSTE SF-måttet vara åt skogen, och det kommer visa sig att bf egentligen är typ 5/8 (istället för 20/9). Meeeen antagligen inte :)
  • fotbollsmorsan

På ultraljudet ska de kika på om det är stor bebis eller mycket fostervatten som gör att sf måttet är så högt, 5 cm på 2 veckor! I v25 låg moderkakan helt för, så nu hoppas jag såklart att den flyttat sig. Ska du också på ultraljud för mk då?

• NollÅtta

Jag ligger lite över medel (mitten)- kurvan på sf måttet. Men följer min kurva helt så den har inte avvikit. Kommer inte ihåg hur jag låg med de första 2 barnen men det gar nog runt medel. De vägde 3300 resp 3100 vid födseln.

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Kpax
    fotbollsmorsan skrev 2016-07-29 14:13:02 följande:

På ultraljudet ska de kika på om det är stor bebis eller mycket fostervatten som gör att sf måttet är så högt, 5 cm på 2 veckor! I v25 låg moderkakan helt för, så nu hoppas jag såklart att den flyttat sig. Ska du också på ultraljud för mk då?

Nej inte jag, tänkte på Hilda77. :)

Jag fick göra ett tillväxtultraljud förra graviditeten, men det var bara en felmätning gången innan som gav en stor ökning, allt var normalt.

Allt var normalt idag också, +3cm på 4v, följer normalkurvan.
  • Hilda77

Har varit hos läkaren och resten av min graviditet är planerad in i minsta detalj. :)

Efter mkt diskussion kom vi fram till att lilleman tas ut den 12 september vecka 35+2. 2 veckor innan dess blir jag inlagd på sjukhuset. Känns jobbigt att vara borta så länge från min 2 åring.

Många läkarbesök innan dess. Kortisonsprutor, magnetröntgen, koll av urinblåsan och vanliga ultraljud. Kommer bli ett lodrätt snitt från naveln och ner. :( och livmodern försvinner.

Kommer ihåg att jag läste att andra graviditeten så är det inte så mycket kontroller. :) tyckte det skulle bli skönt.

• Kpax
    Hilda77 skrev 2016-07-30 13:05:34 följande:

Har varit hos läkaren och resten av min graviditet är planerad in i minsta detalj. :)

Efter mkt diskussion kom vi fram till att lilleman tas ut den 12 september vecka 35+2. 2 veckor innan dess blir jag inlagd på sjukhuset. Känns jobbigt att vara borta så länge från min 2 åring.

Många läkarbesök innan dess. Kortisonsprutor, magnetröntgen, koll av urinblåsan och vanliga ultraljud. Kommer bli ett lodrätt snitt från naveln och ner. :( och livmodern försvinner.

Kommer ihåg att jag läste att andra graviditeten så är det inte så mycket kontroller. :) tyckte det skulle bli skönt.

Är barnen i princip färdiga då, eller är det något speciellt han kommer behöva hjälp med/vård för i början? Hur länge räknar de att ni blir kvar på BB?

Förstår att det känns skittufft att vara borta från tvååringen så länge, det hade jag också tyckt.

Skönt ändå att de tar ditt tillstånd på allvar! Det lät helt annorlunda för tjejen i tråden jag var med i förra graviditeten.

Hur känner du inför att de tar bort livmodern?
Svar på tråden Septemberbebisar 16'