Fröken W skrev 2016-08-04 09:27:53 följande:
Usch igår var det sådär lugnt i magen. Jag kände av rörelser men inte alls lika kraftfulla eller lika många som vanligt. Jag hoppas att det blir livligare idag, har redan fått några rejäla buffar så jag hoppas att det kommer fler under dagen.
Min bebis verkar ha nåt sånt här mönster, har hänt två gånger tidigare. Väldigt livlig i två-tre veckor för att sedan ha några väldigt lugna dagar. Men även om jag vet att det varit så här tidigare så blir jag väldigt orolig när det händer.
Någon mer som har lika?
Jag har tid hos bm imorrn bitti, kan inte vänta tills jag får höra hjärtljuden igen. Det är så lugnande på nåt vis. Så jag hoppas att den lill* i magen rör sig mer idag så jag känner mig trygg med att avvakta tills imorrn.
Jo vissa dagar år det nog lite mer lugnt, men då fick jag ett tips om att lägga mig på vänster sida. Då ska man känna 10 buffar under 2 h. Det brukar funka för mig, av nån anledning vaknar han till liv ofta när jag ligger på vänster sida.
Fröken W skrev 2016-08-04 09:08:46 följande:
Vi har egentligen inte så mycket gjort heller. Vi bor i en tvåa så något barnrum blir det inte. Det som är klart är väl egentligen bara vagn. Spjälsäng har vi fått av några vänner men har inte hämtat den än.
Så vi behöver fortfarande ordna plats för barnkläder och spjälsäng. Även skötbord behöver vi få in nånstans, helst i badrummet och då måste vi hitta plats till det som finns i skåpet som står där nu (tvättmedel, smycken, toalettpapper m.m). Vi har köpt lite kläder och jag tror att det får räcka med det vi har nu.
Sen har vi inte köpt något babyskydd heller...och vi måste bestämma hur hunden ska åka när vi behöver ha med barnvagn. Antingen får hon åka i bilen med bälte, eller så behöver vi köpa mindre bur alt. sätta in någon typ av avdelare.
Så om det får dig att bli lite lugnare så har vi mycket kvar också :) Jag brukar vara en sån som blir stressad och vill få saker klara i tid men av nån anledning så känner jag mig rätt lugn.
När vi fick vårt första barn bodde vi också i en 2a. Det gick jättebra

det var först när vi väntade syskon som vi flyttade. Men vi hade inte så stort badrum så vi fick ha skötbordet i sovrummet...sen hade vi det i vardagsrummet ett tag också. Trots att vi bor större nu så kommer vi ha skötbordet i sovrummet, det blir smidigt om man mpste upp på natten och byta.