• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • 8295

Känner mig lite löjlig som klagar och klagar på att min bebis inte kommit, när jag ändå har 12 dagar kvar till bf..

• Kpax

Haha!

Jag gick som sagt över sist, och det var de absolut längsta 4 dagarna i historien. Då hade jag varit redo typ två månader, "man vet aldrig när bebisen kommer!". Så jag känner med er!

Den här gången har jag fullt upp med en 18-månaders och räknar med att gå över, så än så länge känns det okej. Vi skruvade ihop spjälsängen idag, och BB-väskan är NÄSTAN färdigpackad. Har inte köpt några kläder alls faktiskt, tyckte vi hade så himla mycket från dottern och så får vi säkert några plagg från mor- och farföräldrar.

• Jungfrumamman

Hej alla, Jag har gått över 7 dagar idag, men jag har lunginflammation så jag bekymrar mig mer om mina förutsättningar och förmåga att föda nu när jag inte får luft ordentligt. Har fått Kåvepenin, men måste kolla om det verkligen hjälper nu, för jag hade hoppats må mycket bättre vid det här laget 5 av 7 dagen. Fick mitt första barn BF-1 Andra BF+8 och nu vet jag ju inte vad som händer riktigt.. Så jobbigt och utelämnande :(

• Kpax
    Jungfrumamman skrev 2016-09-17 15:15:47 följande:

Hej alla, Jag har gått över 7 dagar idag, men jag har lunginflammation så jag bekymrar mig mer om mina förutsättningar och förmåga att föda nu när jag inte får luft ordentligt. Har fått Kåvepenin, men måste kolla om det verkligen hjälper nu, för jag hade hoppats må mycket bättre vid det här laget 5 av 7 dagen. Fick mitt första barn BF-1 Andra BF+8 och nu vet jag ju inte vad som händer riktigt.. Så jobbigt och utelämnande :(

Åh fy din stackare!

Nej man vill ju gärna få luft ordentligt, det är tillräckligt jobbigt ändå.

Dag 5 på en kurs brukar man må ganska bra tycker jag (inte för att jag äter antibiotika speciellt ofta men...), så du kanske ska ringa 1177 och rådfråga?
  • Jungfrumamman
    Kpax skrev 2016-09-17 15:31:51 följande:

Åh fy din stackare!

Nej man vill ju gärna få luft ordentligt, det är tillräckligt jobbigt ändå.

Dag 5 på en kurs brukar man må ganska bra tycker jag (inte för att jag äter antibiotika speciellt ofta men...), så du kanske ska ringa 1177 och rådfråga?

Har varit inne nu, Kåvepenin hade inte hjälpt skyhög sänka nu :( Ska få ny sorts antibiotika första dos ikväll BF+7 undra hur länge man hinner ta den innan bebis vägrar o kommer ändå? Som sagt, gå över tiden är precis vad jag behöver nu.. Ironiskt nog
  • Kpax
    Jungfrumamman skrev 2016-09-17 17:34:30 följande:

Har varit inne nu, Kåvepenin hade inte hjälpt skyhög sänka nu :( Ska få ny sorts antibiotika första dos ikväll BF+7 undra hur länge man hinner ta den innan bebis vägrar o kommer ändå? Som sagt, gå över tiden är precis vad jag behöver nu.. Ironiskt nog

Men gud... Ja nu håller jag faktiskt tummarna för att det dröjer typ tre dagar till iaf, då bör du vara betydligt bättre! Krya på dig!!
  • NollÅtta

Länge sen jag skrev nu. Lille är 3 v och ökar i vikt som han ska, trots lite gulsot. Bra kämpat alla nu på slutet! Gick över tiden med min första och det är inte kul. Tyckte sista tiden med denna var rövig också, trots att han kom i 38+0.

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Kpax
    NollÅtta skrev 2016-09-17 22:33:35 följande:

Länge sen jag skrev nu. Lille är 3 v och ökar i vikt som han ska, trots lite gulsot. Bra kämpat alla nu på slutet! Gick över tiden med min första och det är inte kul. Tyckte sista tiden med denna var rövig också, trots att han kom i 38+0.

Härligt att allt är bra med er! 38+0 låter gött :)
  • Kpax

Jag har faktiskt lite sammandragningar eller förvärkar nu ikväll. Vet inte vad det är riktigt, eller vad det betyder. Kanske ingenting speciellt med tanke på att jag är omföderska.

Känns men gör inte ont. Kommer med 5-8 minuters mellanrum och håller i sig ca 40-50 sekunder.

Ska försöka sova, jag lär väl vakna om det är något riktigt på gång.

Svar på tråden Septemberbebisar 16'