Fröken W skrev 2016-09-03 19:25:05 följande:
Åh vad spännande att septemberbebisarna börjat titta ut! Stort grattis till er som fått träffa era mirakel.
Jag har bf om drygt två veckor och börjar fundera på det här med bb-väskan. Vad har ni andra packat/kommer att packa?
Ni som fött barn tidigare, fanns det något ni packat men som kändes onödigt?
Och en sak till, amningsinlägg...var köper man det? Tänkte att det borde finnas på större mataffärer men hittade inte på Ica maxi iaf... Var i affären ska man leta om det finns där? Bland intimprodukter eller babysakerna?
Jag har packat sköna, mjuka, löst sittande kläder till mig (trosor tänker jag tjuva till mig på förlossningen). Jag har tidigare gånger, och så även denna gång, packat med en tröja (min mans stors huvtröja) som går nedanför rumpan, då jag inte är bekväm med att gå omkring med den monsterstora binda man får efter förlossningen. Med tröjan har jag kunnat dölja den stora bindan där bak.
Amningsbh, värmeinlägg och amningsinlägg.
Kläder, filt och gossedjur till bebisen. Även napp till bebisen, om vi blir kvar ett tag och amningen kommer igång som den ska.
Mina amningsinlägg har jag köpt på Apoteket. Har för mig att de finns även i större matbutiker vid babyprodukterna.