• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • Kary

Jag ska ha med mig sambon. Är öppen för lustgas och EDA om det behövs. Men som någon annan sa, jag har verkligen ingen aning om vad som väntar vad gäller smärtan så vi får väl se...

Just nu har jag av och till molande värk i nedre delen av magen och i korsryggen. Är det någon som vet vad det kan vara? Det har kommit och gått de senaste två veckorna typ. Får ta en alvedon när det är som värst.

• varmlanning

Min första förlossning. Precis som Kary skrev så vet jag inte vad som väntar. Jag har tänkt mig lustgas och utan övrig smärtlindring så långt det går. Men om det blir för jobbigt och jag inte är "lika tuff som jag tror" så är jag öppen för eda.

Jag är dock mer nervös över att edan isåfall kommer dra ut ännu längre på förlossningen eftersom man inte känner på samma sätt.

Som det är nu har jag hellre en kortare smärtsam förlossning än en långdragen där jag inre känner något. Har inbillat mig att det minskar risken för skador både för mig och bebis.

Jag tror dock att jag kommer gå över tiden länge.. kännee inget nu.. har knappt några sammandragningar eller något ens och det är bara 9 dagar kvar. Så om dom beräknar att han väntar väga över 4 kilo så tar jag nog eda ändå..

Hur är det med er som väntar syskon? Har bebisarna vägt väldigt olika och har det i såfall känts väldigt mycket smärtsammare med ett större barn?

• Hilda77

Min lille pojke kom förra måndagen. 7 veckor för tidigt. 2000 gr o 44 lång. Han mår super o har inte behövt någon hjäl mer än somd då han inte orkar äta sllt han ska. Är redo att bli utskriven. Men då jag mår lite sämre så behåller dom honom på neo. Kejsarsnittet görs måndag morgon och jag blir väckt på torsdagen och min respirator plockas bort. Har fått över 30 påsar blod och varit så nära att dö man kan bli. Mår fortfarande jättedåligt men blir lite bättre varje dag.

• Calandivaa

Får man hoppa in här? :) BF på lördag den 10e.. Min son är 7,5 år så jag känner mig som förstagångs här ändå!

4 dagar kvar om den vill komma då vill säga, börjar allt bli lite nervös nu :)

• 8295
    Anonym (jona) skrev 2016-09-06 16:06:45 följande:

Sambo+mamma alltså. Hoppas dom kommer bra överens!

Inga problem :)
    Hilda77 skrev 2016-09-07 00:37:12 följande:

Min lille pojke kom förra måndagen. 7 veckor för tidigt. 2000 gr o 44 lång. Han mår super o har inte behövt någon hjäl mer än somd då han inte orkar äta sllt han ska. Är redo att bli utskriven. Men då jag mår lite sämre så behåller dom honom på neo. Kejsarsnittet görs måndag morgon och jag blir väckt på torsdagen och min respirator plockas bort. Har fått över 30 påsar blod och varit så nära att dö man kan bli. Mår fortfarande jättedåligt men blir lite bättre varje dag.

Fruktansvärt skönt att höra att din lilla mår bra, trots sonden. Vad obehagligt hela situationen låter, jag är glad att du också mår bra trots omständigheterna. Blev det planerat snitt så tidigt eller var det något som hände? :/
  • Kpax

Men herregud!!! Glad att höra att du mår bra, om/när du orkar får du gärna berätta vad som gick snett. Kram
  • Kpax
    Calandivaa skrev 2016-09-07 01:00:32 följande:

Får man hoppa in här? :) BF på lördag den 10e.. Min son är 7,5 år så jag känner mig som förstagångs här ändå!

4 dagar kvar om den vill komma då vill säga, börjar allt bli lite nervös nu :)

Välkommen :)
  • Kpax

BF-lista:

1/9 Kimmelim

10/9 Jungfrumamman

10/9 Kary

10/9 Calandivaa

15/9 varmlanning

16/9 albedo (snitt 15/9)

16/9 tillyra

19/9 Fröken W

19/9 Jevana

20/9 Kpax

22/9 UselFantasi (snitt)

29/9 8295

• Kimmelim

Stort grattis till pojken! Vad skönt att han mår bra, och du också med tanke på omständigheterna. Förstår ju att du haft en allvarlig komplikation redan under graviditeten men guud vad det skrämmer mig att livet kan vara så skört i samband med förlossning. Jag vill inte ens tänka på ifall jag eventuellt skulle bli tvungen till ett kejsarsnitt...

Jag hoppas att du mår ännu bättre snart i alla fall så att ni båda får komma hem.
  • Hilda77

Jag började störtblöda hemma. Forsade blod. Läkarna lyckades få stop på det o det beslutades att jag skulle snittas på morgonen. Skulle ligga still o få blod hela natten.

Snittet görs. Går ganska bra,förlorar mkt blod. Ligger på uppvak sen när mina värden försämras , läkarna rusar iväg med mig för en ny operation. Visar sig att ett blodkärl brustit i magen o står o pumpar ut blod. 2,5 liter ligger i magen.

Sövs o läggs i respitator för att hållas still. Min familj får veta att om jag klarar dom närmaste 48 timmarna så kommer jag bli bra.

Det som hände mig är såvextremt ovanligt så ingen behöver bli orolig att det ska ske med dem.

Läkarna har varit fantastiska.

Min lille påg. 12 dagar gammal nu och 2030 gram.

Svar på tråden Septemberbebisar 16'