• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • tillyra

Men hurra Kpax!!

Så underbart att det verkar ha gått så bra, och så skönt att du skriver det där med att det är svårt att "veta" allting. Egentligen undrar jag om de inte menar precis det som du beskriver, när en inte frågar längre utan bara "nu kommer jag in". Kanske. Eller något. Jag har hört så många som sagt att det bara är bull det där att "veta" nämligen..

Stort grattis och njut av bebben. Till oss andra: håll ut och kämpa på (igen).

• Fröken W

Grattis Kpax, ännu en septemberbebis är ute!

Jag har under dagen haft ont i ryggen, från ungefär mitten och neråt. Det är absolut inget som är outhärdligt och det sitter i hela tiden, inget som kommer och går. Mer som vanlig trötthet i ryggen/ryggont, har dock inte haft några känningar i ryggen under graviditeten. Kan det här vara ett tecken på att något händer och att det är på gång? (Letar alla möjliga tecken nu)

• Kary

Igår kl 3 på morgonen gick vattnet och vid 5.30 åkte vi in till förlossningen. Kl 7 var jag öppen 5 cm och kl 18.30 föddes vår lilla dotter. :)

• Kary

Igår kl 3 på morgonen gick vattnet och vid 5.30 åkte vi in till förlossningen. Kl 7 var jag öppen 5 cm och kl 18.30 föddes vår lilla dotter. :)

• 8295
    Kary skrev 2016-09-22 13:37:13 följande:

Grattisgrattis!! :D

Hur gick förlossningen och hur mår ni nu efteråt?
  • Kpax
    Kary skrev 2016-09-22 13:37:13 följande:

Stort grattis!!
  • Kpax
    Fröken W skrev 2016-09-21 16:33:20 följande:

Grattis Kpax, ännu en septemberbebis är ute!

Jag har under dagen haft ont i ryggen, från ungefär mitten och neråt. Det är absolut inget som är outhärdligt och det sitter i hela tiden, inget som kommer och går. Mer som vanlig trötthet i ryggen/ryggont, har dock inte haft några känningar i ryggen under graviditeten. Kan det här vara ett tecken på att något händer och att det är på gång? (Letar alla möjliga tecken nu)

Molvärk brukar väl kunna vara ett tecken? Däremot är det säkert som med allt annat: man vet aldrig hur lång tid innan det kommer. Tyvärr! Man vill ju ha en exakt tid såklart.
  • Fröken W
    Kpax skrev 2016-09-22 16:55:17 följande:

Molvärk brukar väl kunna vara ett tecken? Däremot är det säkert som med allt annat: man vet aldrig hur lång tid innan det kommer. Tyvärr! Man vill ju ha en exakt tid såklart.

Det var nog bara trötthet i ryggen...har inte känt något idag. Var hos barnmorskan också, hon undrade om vi skulle prova att göra en hinnsvepning. Absolut tyckte jag att det var värt att testa...men icke. Livmodertappen var fortfarande ganska lång och omogen så hon kom inte åt att kunna göra någon hinnsvepning. "Det blir ingen bebis idag åtminstone"...åh vad besviken jag blev. Fasen vad jag är trött på att vara gravid nu!
  • Fröken W

Grattis Kary!

Finns det några kvar som inte fått sina septemberbebisar än?

Tänkte att vi kanske kan göra en ny bf-lista, ni som fått era små redan får gärna också vara med på listan med hur långt före/efter bf er bebis föddes. Jag kopierar den gamla bf-listan så kan man väl bara fylla i det som stämmer för en själv om man redan fött.

• Fröken W

BF-lista:

1/9 Kimmelim

10/9 Jungfrumamman

10/9 Kary

10/9 Calandivaa

15/9 varmlanning

16/9 albedo (snitt 15/9)

16/9 tillyra

19/9 Fröken W

19/9 Jevana

20/9 Kpax

22/9 UselFantasi (snitt)

29/9 8295

Fyll i om ni fött samt hur långt före/efter bf bebisen kom. Står man inte med på listan så går det ju självklart bra att skriva in sig!

Svar på tråden Septemberbebisar 16'