• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • 8295
    Kpax skrev 2016-09-18 22:33:17 följande:

Jag har faktiskt lite sammandragningar eller förvärkar nu ikväll. Vet inte vad det är riktigt, eller vad det betyder. Kanske ingenting speciellt med tanke på att jag är omföderska.

Känns men gör inte ont. Kommer med 5-8 minuters mellanrum och håller i sig ca 40-50 sekunder.

Ska försöka sova, jag lär väl vakna om det är något riktigt på gång.

Spännande, jag hoppas det är på G!

Jag är en stor konstant sammandragning med inslag av förvärkar på sidan av känns det som. Men så har det varit 2-3 v för mig, en sd var tredje minut dygn i sträck. Lesslessless och så trött, är hemskt svårt att somna med en gigantisk mage som plötsligt blir stenhård och även gör mig akut kissnödig
  • Kpax
    8295 skrev 2016-09-19 00:26:40 följande:

Spännande, jag hoppas det är på G!

Jag är en stor konstant sammandragning med inslag av förvärkar på sidan av känns det som. Men så har det varit 2-3 v för mig, en sd var tredje minut dygn i sträck. Lesslessless och så trött, är hemskt svårt att somna med en gigantisk mage som plötsligt blir stenhård och även gör mig akut kissnödig

Äh, jag kunde ju somna, så SÅ himla "på gång" var det uppenbarligen inte. 1,5-åringen vaknade många gånger i natt, och då kände jag också sammandragningar. Även lite nu på morgonen, men som du säger kan ju det här pågå flera veckor :)
  • tillyra

Hej tjejer

BF + 3 idag, inte en tillstymmelse till bebis. Ska till barnmorskan om en timme, det blir nog det mest exalterande som händer skulle jag tro  Håller mina tummar för dig kpax, hoppas att det drar igång idag. Och för dig 8295, det låter jobbigt. Och jungfrumamman, fy fasen vad jobbigt. Håll ut! Och för alla andra så klart, heja heja!

• Kpax
    tillyra skrev 2016-09-19 09:54:18 följande:

Hej tjejer

BF + 3 idag, inte en tillstymmelse till bebis. Ska till barnmorskan om en timme, det blir nog det mest exalterande som händer skulle jag tro  Håller mina tummar för dig kpax, hoppas att det drar igång idag. Och för dig 8295, det låter jobbigt. Och jungfrumamman, fy fasen vad jobbigt. Håll ut! Och för alla andra så klart, heja heja!

Heja till dig också!!

Kan du (och vill du) få hinnsvepning?

Det gör lite ont, det gör det. Men jag kommer inte alls ihåg HUR ont det ska göra när det är på riktigt... Ska klocka lite nu ett tag, och ta en alvedon. Jag skulle behöva gå ut med hunden när dottern vaknar men känner att det kan börja bli svårt. Får väl stanna ofta och bara gå till närmaste gräsmatta.

Sambon har en halvtimme hem från jobbet och vi har ungefär en halvtimme till sjukhuset. Fan vad praktiskt det vore att ha en exakt tid att åka in!
  • varmlanning

Börjar bli riktigt less nu. BF+4. Hade typ som mensvärk halva dagen igår men jag vet inte hur förvärkar ska kännas. Har inga direkt onda sammandragningar eller något. Drar väl igång lagom till jul antar jag.

• Kary

Bf + 9 idag. Har en del molvärk och sammandragningar som inte gör ont emellanåt men inget i övrigt. Suck. Ser hur folk på sociala medier får sina bebisar på löpande band och blir så ledsen för jag vill också träffa min bebis. Och börjar undra om min kropp inte kan detta med att föda IOM att inget händer :/

• Fröken W

Åh vad alla börjar bli frustrerade och less nu. Förstår precis, har själv bf idag och har inga som helst tecken på att det är något på gång.

Hoppas att det händer något för er som har känningar snart! Och er andra också såklart. Snart får vi alla, förhoppningsvis, träffa våra små.

• Kpax

Han kom igår hörrni!

Vi åkte in när sambon kom hem, inskrivna typ 16.15 och 17.30 är han född.

Snabba ryck med andra ord.

Jag var öppen 7cm när vi kom in, ville inte ha eda men däremot lokalbedövning. Andades lustgas och satt en liten stund på en pilatesboll, sen gick vattnet och det var dags att krysta. Hann inte med bedövningen.

Nåja, väldigt nöjd med beslutet att inte ta eda. Inte alls som en machogrej utan för att den stjälpte mer än den hjälpte sist. Nu med andra visste jag ju att det skulle vara över snabbare också.

Men gud vad svårt jag tycker det är att "veta" som de alltid säger inom förlossningsvården. "Du vet när det är dags att åka in" (nej, men till slut gjorde det så pass ont att jag blev arg och inte ville fråga utan bara informera om att nu kommer jag), "du känner när det är dags att krysta", "trycker det på?" Trycker på och trycker på, inte vet jag, det gör skitont?

Nåja nu är det gjort, och en förlossning är trots smärtan en så himla häftig grej. Jag håller tummarna för och hejar på er alla!!

• 8295
    Kpax skrev 2016-09-20 07:05:54 följande:

Han kom igår hörrni!

Vi åkte in när sambon kom hem, inskrivna typ 16.15 och 17.30 är han född.

Snabba ryck med andra ord.

Jag var öppen 7cm när vi kom in, ville inte ha eda men däremot lokalbedövning. Andades lustgas och satt en liten stund på en pilatesboll, sen gick vattnet och det var dags att krysta. Hann inte med bedövningen.

Nåja, väldigt nöjd med beslutet att inte ta eda. Inte alls som en machogrej utan för att den stjälpte mer än den hjälpte sist. Nu med andra visste jag ju att det skulle vara över snabbare också.

Men gud vad svårt jag tycker det är att "veta" som de alltid säger inom förlossningsvården. "Du vet när det är dags att åka in" (nej, men till slut gjorde det så pass ont att jag blev arg och inte ville fråga utan bara informera om att nu kommer jag), "du känner när det är dags att krysta", "trycker det på?" Trycker på och trycker på, inte vet jag, det gör skitont?

Nåja nu är det gjort, och en förlossning är trots smärtan en så himla häftig grej. Jag håller tummarna för och hejar på er alla!!

Men grattis! Oj vad roligt!

Mår ni alla bra nu efteråt? Låter som en trevlig förlossning :)
  • Kary

Åh grattis Kpax! Vad roligt att höra att det gick bra :)

Svar på tråden Septemberbebisar 16'