BF December 2016
På VUL fanns bara en hinnsäck. :( Antingen är jag mycket kortare gången än jag trott eller så blir det ingen bebis...
På VUL fanns bara en hinnsäck. :( Antingen är jag mycket kortare gången än jag trott eller så blir det ingen bebis...
Idag är jag lycklig! Var på kub-ultraljud och fick 1:20000 på alla trisomierna! Trodde inte ens man kunde få så bra siffror i min ålder.
När jag väntade min son fick jag 1:4, så jag var helt inställd på att få dåliga siffror idag. (Det visade sig efter fvp att han inte hade några kromosomförändringar.)
Började böla när jag fick resultatet, skönt att det var glädjetårar den här gången! ??????
Ang trötthet så har jag varit så extremt trött fram tills v 11 ungefär. Nu är jag i vecka 12 och nu plötsligt har jag orkat städa och fixa lite mer innan jobbade jag nattade barnen och däckade typ. Så jag har nog piggnat till :).
Hej alla! Upptäckte nyss denna chatt. Jag har bf 21 dec men jag får inte föda vaginalt så om allt går bra blir det lite tidigare. Detta är mitt andra barn. Första föddes vaginalt men sen insjuknade jag i december 2014 så nu blir jag snittad. Är redan nu extremt nervös för snitt. Tur man har 6 månader på sig att vänja sig. Någon av er som har något bra tips till mig för att stilla oron?
Du som gjort 2 snitt, hur är känseln nu då? För mig tog det lite över ett år innan jag tyckte jag hade full känsel. Undrar om det blir skillnad efter andra gången. Är väl olika från person till person antar jag, beroende på läkkött osv men slulle vara intressant att höra från dig.
På tal om illamående så har jag inte mått illa alls under dessa veckor 11+4 el v 12.
Är iof extremt doftkänslig mot cigarettrök, schampo och tvål mm men inte illamående annars.
Det var likadant med första dottern, andra dottern däremot (förra gången) mådde jag illa oftast på kvällarna.
Man hoppas bara att inte bristen av illamående är pga att ngt är fel med fostret.
Har däremot foglossning sedan v 8 som börjar kännas mer nu och Karpatunnelsyndrom i händerna när jag vaknar. Men glad att jag sluppit må illa iaf.
Menar alltså att jag nu är i v 11+4 el i v 12.
Jag födde första barnet vaginalt, en hemsk och helt vidrig upplevelse på alla sätt och vis. Detta resulterade i förlossningsrädsla vilket gjorde att jag fick planerat snitt med andra barnet (efter att ha gått på aurorasamtal). Nu väntar jag tredje (bf 14 december enligt mensen) och är livrädd att inte få snitt igen... :/