Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

Y o L o skrev 2016-06-01 13:56:11 följande:

Härligt, stort grattis. Nu kan du andas ut efter oron!

Tack!
    Tror ni att man behöver sjukskriva sig när man får mycket blödningar?
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-06-01 15:00:28 följande:

Det skulle jag nog göra, iaf höra med bm vad det kan bero på. Du kanske behöver vila helt enkelt :)

Jag pratade med min bm och hon sa nej ang sjukskrivning men att jag skulle höra av mig igen om jag börjar blöda igen.
    Jag tänker mest på att man kanske behöver vila om man har problem med blödningar. En kollega som hade problem med blödningar tidigt i graviditeten var sjukskriven i några månader. Det kanske beror på hur ofta man fått blödningarna. :/
  • Tvåbarnsmamman79

Ang mat hur är det med färdiga sallader typ i delikatessen på Ica om jag köper en pastasallad med kyckling och curry (kall) är det ngn fara med tex den kalla kycklingen?
    Och färdiga sallader från pizzerior?

• Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-06-02 09:57:45 följande:

Jag skulle undvika kött från sånt, känns ofräscht. Fast jag är väl fel person som är vegetarian. Men kött som legat framme sådär har jag för mig att man ska vara försiktig med som gravid.

Ja jag älskar ju kött men jag har tänkt på det att räkor, kyckling, skinka mm kanske ligger där i disken och är ofräscha och att man inte vet om de gått ur datum osv.
  • Tvåbarnsmamman79

Men den de har bakom delikatessen de färdiga pastasalladerna då? Personalen är ju förhoppningsvis noga med hygienen och handskar osv.

• Tvåbarnsmamman79
    sillencillasill skrev 2016-06-02 11:11:19 följande:

Jag har fått se bebisen!!! Det var bara en och hjärtat tickade så fint. 47 mm lång ???????? Snabbt ul innan blodprov för Kub nästa vecka

Å vad kul! Är du i v 11 el ngt?
  • Tvåbarnsmamman79
    ranten skrev 2016-06-03 21:55:45 följande:

Är så nojig! Har blödigt i fyra timmar nu, mörkt blod. Typ tre femkronor i bindan eller hur jag ska jämföra det. Hade ont i magen och mensvärk igår och körde på på gymmet. Idag mensvärk. Har lite mer molande mensvärk än tidigare de här två dagarna men inte ont så. Börjar bli orolig. Hur har ni andra haft det med blödningar? Vad tror ni? Går in i v 11 imorgon

Är det sammanlagt som tre femkronor el har det hänt flera ggr?
    Jag hade en blödning med klarrött blod i v 9 el 10 minns inte exakt. Sedan gick det några dagar och sedan fick jag bruna flytningar i några dagar.
    Sedan var det lugnt sedan kom det bruna flytningar igen.
    Gjorde ett vul som såg bra ut där i typ v 10. Sedan fick jag en rosa flytning runt v 12. Och natten innan kubtestet i v 13 vaknade jag (av en annan anledning) märkte då att det var kladdigt i trosorna. Det var en brun/röd vattning blödning i hela trosan och jag fick ganska mycket panik. Sa till bm vid kubtestet som det var och att detta kanske inte skulle se bra ut och att jag inte visste om fostret levde ens. Men den sprattlade och nästan gjorde volter jag blev såå glad. Bm sa att min moderkaka satt rätt långt ner nära öppningen (livmoderhalsen?) och att det kan ha varit den som börjat blöda. Men man blir sjukt orolig varje gång alltså!
    Går in i v 14 på måndag bara längtar efter rul i juli ser allt bra ut då kanske man vågar slappna av mer.
  • Tvåbarnsmamman79
    ranten skrev 2016-06-03 21:55:45 följande:

Är så nojig! Har blödigt i fyra timmar nu, mörkt blod. Typ tre femkronor i bindan eller hur jag ska jämföra det. Hade ont i magen och mensvärk igår och körde på på gymmet. Idag mensvärk. Har lite mer molande mensvärk än tidigare de här två dagarna men inte ont så. Börjar bli orolig. Hur har ni andra haft det med blödningar? Vad tror ni? Går in i v 11 imorgon

Det min bm sa i v 9-10 där när jag fick en blödning är att det KAN vara tecken på missfall men det kan oxå vara något annat. Är man orolig är det nog bäst att göra ett ultraljud.
  • Tvåbarnsmamman79
    Flygekorre skrev 2016-06-04 13:25:55 följande:

Hej!

Jag känner mig äntligen redo för att gå in i en fb-grupp nu! Hittar inte Michaela Gonzales,för det var till den gruppen som är hemlig va? Vill absolut inte att någon ska veta att jag är gravid eftersom jag tänkte vänta tills efter RUL att berätta för chefen och egentligen inte för någon annan än de närmsta! :)

Håller tummarna för att blödningarna är ofarliga ranten! Jag hade åkt in till gynakuten för att få lugn i sinnet! Kram <3

Hur kommer det sig att du ska vänta ända tills rul?
    Jag är i v 13 snart 14 å känner mig lite stressad över att berätta för chefen som går på semester om några veckor.
Svar på tråden BF December 2016