Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

LyCKa55 skrev 2016-05-29 12:44:13 följande:
    Alla tycker som de vill. Jag tycker man borde försöka iaf. Sen om man inte klarar det är en sak.

Du får väl tycka jag är det då.
    Det är nog bra att försöka vagnialt om man kan pga att det oftast är skonsammare för kroppen speciellt efteråt.
    Men jag kan förstå om någon är extremt rädd inför förlossningen att de kan bevilja snitt då i vissa fall.
    I mitt fall andra gången så fick de mig på Auroramottagningen att ställa in mig på en vaginal förlossning men jag fick ett löfte om att få snitt direkt om det blev för jobbigt och utdraget igen. Det tyckte jag kändes bra att försöka men att veta att snitt var möjligt om det blev för outhärdligt.
  • Tvåbarnsmamman79
    Seaflower skrev 2016-05-29 14:26:09 följande:
    Jag gick in i v 10 igår och börjar må bättre! Har bf 31/12 så jag ska försöka knipa

Jag har också vart på UL och sett liten, så jag känner mig inte så orolig längre, men det är ju ff ett tag kvar till man kan släppa det helt!

Jag läser allt i tråden men skriver inte så mycket. Det var någon annan som skrev samma (se nedan) för ett tag sedan, och jag håller med..

Jag får som högst en kommentar på det jag skriver, men oftast försvinner det i mängden oavsett om jag skriver en fråga eller ett påstående, medans en del kommentarer genererar en hel sida med svar.

SÅ jäkla ointressant tycker jag inte att jag är.

Det är min anledning till att jag håller mig undan.. Men som sagt, jag läser allt!
    Trist att det känns så, tror som ngn annan skrev innan att det kommer bli mer drag när folk varit på ultraljud osv när man är lite mer säker på att det verkligen blir en bebis.
    Jag känner igen ditt nick och jag läser alla kommentarer oxå även om jag inte alltid skriver.
  • Tvåbarnsmamman79
    Janniiique skrev 2016-05-29 20:47:27 följande:

Jag har fått en blödning, kom just hem från akuten. Men fick såklart åka hem igen och avvakta för att ringa gyn imorgon och boka en tid. Började blöda kl 18,30, har inte haft ont nåt, det kom från ingenstans. Ingen "mensblödning", skulle kalla detta för en mindre blödning. Känner mig verkligen helt lost, jag är i vecka 12 (11+3) idag. Snälla, håll era tummar att detta är en ofarlig blödning och att bebisen mår bra!

Å vad tråkigt och jobbigt jag håller tummarna att allt är ok!
    Jag hade ju oxå en blödning i v 9 kollade vul i v 10 (9+2) å då såg allt bra ut men det är ju några veckor sedan så jag oroar mig oxå.
  • Tvåbarnsmamman79
    mocha8676 skrev 2016-05-30 07:27:44 följande:
    Jag håller mina tummar och tår! Fick många små blödningar under förra graviditeten och en riklig blödning. Hade aldrig ont av blödningarna. Efter den rikliga som var i vecka 13 fick jag ett vul ett dygn senare. Allt såg bra ut. Dom trodde att ett blodkärl hade brustit då jag hade väldigt många synliga stora blodkärl.
    Var det i underlivet el livmodern du hade synliga blodkärl? Ursäkta om frågan låter dum men är lite undrande vad de menar med dessa blodkärl.
  • Tvåbarnsmamman79
    enilorac81 skrev 2016-05-30 11:06:41 följande:

Uppdatering från mig. Återbesök för ett vul. Förra gången var ju den 12/5 och då såg hon inget hjärta slå och embryo var runt 4 mm. Idag fanns ett litet hjärta som slog väldigt sakta och embryo mätte till 7 mm något. Dvs att idag skulle jag vara i 6+3....tyvärr tror jag att detta inte är en "normal graviditet" för embryo borde växt mer och jag borde vara längre gången. Annars vete fan vad det är som händer med denna graviditet. En sak är säker och det är att det blir inget decemberbarn. Blir det barn, blir det januari...bara vänta och se. 9/6 har jag ny tid för ultraljud om det inte börjat blöda innan dess.

Tråkigt hoppas du får i januari då.
  • Tvåbarnsmamman79
    mocha8676 skrev 2016-05-30 07:36:16 följande:

Nu längtar jag verkligen till kub! Ser att vissa ska och vissa redan gjort det. Jag har inget datum än. Ska på inskrivning 7/6 och då borde jag vara i vecka 11+3. Då borde hag väl kunna lämna blodprov på lab direkt efter? Borde väl få tid för ultraljudet ca en vecka senare, eller vad tror ni? :)

Jag skulle nog ringt å frågat på mvc om man hinner med kub om det skulle vara ont om tider osv.
  • Tvåbarnsmamman79

Varning för äckelfråga! :)

Jag har ju tidigare berättar om min blödning och även haft bruna flytningar några ggr. Det verkar ha lugnat ner sig men jag har haft rätt mycket gula flytningar i flera veckor är det något fel?
    Tror jag hade mer genomskinliga vattniga flytningar förra gångerna.

• Tvåbarnsmamman79
    Janniiique skrev 2016-05-30 16:28:05 följande:

Lämnar denna tråden, hoppas alla graviditeter lyckas med fina och friska bebisar!

Det slutade inte så bra. Fick en blödning igår och var in på kvinnokliniken idag. Jag har drabbats av druvbörd, istället för ett foster så har det skapats vätskefyllda blåsor som i klasar. Måste opereras på fredag. En promilles chans att få det.. Så dessa klasar ska tas prover på så det inte är "sjuka" det kan vara så det är cancerliknande. Så jag måste ta blodprov varannan vecka till hcg är under 1. Efter det så måste jag vänta 6 månader för att bli gravid igen. Bara så inte dessa blåsor kommer tillbaka igen. Väl gravid så får jag göra ultraljud tidigt och följa och se så allt ser bra ut. Känns som en lång reda tillbaka..

Tråkigt för dig å extra tråkigt att du måste vänta ett halvår på att bli gravid! :( Hoppas du blir gravid direkt när du väl försöker!
    Känns som alltför många har otur i denna tråden..:(.
  • Tvåbarnsmamman79
    BIX skrev 2016-05-31 07:38:40 följande:

Nu är det min tur att göra kub - spännande och nervöst på samma gång. Både att det ska finnas något där och såklart för siffrorna. Blir det låga siffror går vi vidare med nipt.

Det är verkligen ledsamt att läsa om alla som fått sorgliga besked, livet är verkligen orättvist ibland. Stora kramar till er. Nu håller jag tummarna för egen del.

Lycka till!
  • Tvåbarnsmamman79

På kubtestet med flera barnet fick jag typ 1:187 el liknande så jag fick då gå vidare med moderkaksprov. Har lite räknat med att få göra nipt testet men man vet ju aldrig om Siffrorna blir högre denna gång. Brukar man ofta få samma siffror ungefär?

Svar på tråden BF December 2016