Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

Nicoolina skrev 2016-05-12 12:30:06 följande:

Efter TUL i tisdags då allt såg så fint ut, med det lilla tickande hjärtat och de sprattlande fötterna, så blev allting än mer verkligt, men ändå så konstigt overkligt på något vis, haha! Igår var jag på inskrivning, det kändes ju också bra, men det hände ju inte mycket mer än blod- och urinprov samt blodtryck och remiss till RUL, haha!
    Men tänk, mitt första lilla barn ligger därinne och gottar sig, växer, sprattlar och har ett fint hjärta, det är det viktiga! Så trots att jag fick betala 600:- för mitt TUL så var det verkligen värt det!

Jag lider dock så fruktansvärt med er som antingen fått reda på MA eller MF, det gör ont i hela hjärtat på mig. Jag hoppas verkligen att ni snart kommer igenom sorgen och vill försöka igen, ska hålla alla mina tummar och tår för att det snart går vägen för er!

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Fick du lämna urinprov oxå vid inskrivningen det fick inte jag :/.
    Håller med om att det är jättetråkigt för dem som fått missfall el ma det verkar inte vara alltför ovanligt tyvärr. Bara hoppas det går bättre inom en snar framtid!
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-12 22:16:00 följande:

Äter aco gravid, sen omega 3.

Ang kub sa min bm att v 12 är den optimala veckan att göra kub-ul för att man bäst kan mäta nackspalten då. Så blodprov veckan innan.

Jag ska göra kubtestet 1:a juni tänkte ta blodproverna snart men måste man vänta till veckan innan?
  • Tvåbarnsmamman79
    BIX skrev 2016-05-12 23:01:52 följande:
    Nej det behöver du inte men du måste ha gått hela vecka 9, alltså vara 10+0 eller längre. Jag ska lämna blodprov i morgon och har sedan tid för nupp/resten av kub den 31a maj.
    Oj då är det bäst att vänta för mig då. Är i v 9+3 idag hade tänkt att ta blodprovet redan igår. Får vänta tills nästa vecka då.
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-16 09:23:11 följande:

Varit på ul nu. Allt såg bra och normalt ut, jag såg direkt hjärtat som slog :) kan inte riktigt ta in att det är på riktigt..

Å vad härligt!
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-16 09:23:11 följande:

Varit på ul nu. Allt såg bra och normalt ut, jag såg direkt hjärtat som slog :) kan inte riktigt ta in att det är på riktigt..

Vilken vecka är du i nu? Stämde det med vad du trott?
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-16 11:40:57 följande:

Enligt appen är jag ju på 8+1 idag men eftersom jag hade 30 dagar cykel så stämmer ju 7+6 som ul visade!

Känns så märkligt, vill skrika ut min glädje men samtidigt känns det ju för tidigt att berätta. Så märklig känsla nu :)

Och jag är 4 dgr längre gången enligt mödravården men enligt apparna är jag 10+0 (v 11 idag) har sagt att jag har en 32 dgr:s menscykel men de går ju ändå bara efter sista mensens första dag.
    På vul sa gyn samma datum som appen
  • Tvåbarnsmamman79
    LyCKa55 skrev 2016-05-16 21:28:59 följande:
    Var på inskrivning idag o fick också tid till KUB den 10/6!:) Känns rätt sent då jag kommer va i slutet av v.13(12+5). Men det vet ju dem när det funkar bra. Hade dock velat se den veckan innan:) Och RUL typ en månad senare.
    Jag ska oxå göra kub i v 13 (12+3 el ngt) och tycker oxå det verkar lite sent iom att man gör det mellan v 11-14. Misstänker att de lagt mig lite senare pga övervikt för att kunna se igenom fettlagret på magen men det är bara en teori.
    En anledning till min teori är att det var en på mvc som sa till mig över tel att de oftast gör kubtestet i v 12. Sedan försökte jag övertala min bm om att få det så tidigt som möjligt iom att jag fick en förhöjd risk flera gången vilket slutade i moderkaksprov. Men då svarade min bm:ja men de ska ju kunna se ngt oxå...å innan gnällde hon ju på min vikt.
  • Tvåbarnsmamman79
    sillencillasill skrev 2016-05-17 06:46:06 följande:
    Jag har ingen sambo utan är själv. Jag har varit på klinik i Danmark och är i vecka 10 (9+0) idag
    Var det inte en till i gruppen som varit i Danmark på egen hand?
    Väldigt modigt gjort av er tycker jag. Vet inte om jag hade orkat göra en sån resa själv åka till ett annat land och allt. Skönt att det snart går att fixa i Sverige oxå :).
Svar på tråden BF December 2016