Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

sadiakhaddar skrev 2016-06-12 19:14:16 följande:

hej alla, 
    är väldig orolig. vecka 13+2 idag. Från i fredags  har jag börjat få ont i ryggen när jag sitter mer än 15 minuter i sträck. flerA gånger har jag känt ont i rygg och under vänstra bröst. den försvinner när jag lägger  mig. känner någon igen sig??? snälla svara är väldig oroligt. min svärmor har skrämt mig idag att det här kan vara början på missfall :(.   har någon liknande erfarenhet. är 27 och första gång gravid . 

Det kan inte vara njursten du åkt på förresten ? Jag hade ont på högra sidan fick kramper typ och det visade sig vara gallstensanfall. Läste något om att om smärtan satt på vänstra sidan så kunde det vara njursten. Men du kanske inte har så ont?
  • Tvåbarnsmamman79
    bells123 skrev 2016-06-13 12:57:58 följande:

Hur går de för alla? Har ni börjat kolla kläder, barnvagn och sånt där? Jag har kollat runt och hittat en barnvagn jag tror passar oss, som att vi bor på landet så behöver den kunna klara av lite terräng. Kläder till barn är ju en hel djungel, vilken storlek ska man köpa? 44 är de minsta, kommer den verkligen vara så liten? Eller så köper man massa strl 50 kläder och ut kommer en unge som direkt behöver 56? :P 

Mina ungar var 53 och 52 cm och vägde ca 4,8 kg de behövde 56 i kläder :).
  • Tvåbarnsmamman79
    Michaela94 skrev 2016-06-13 13:58:53 följande:

Min son vägde 4440 gr och var 52 cm lång, vi hade strl 50 i 3 veckor :)

Mina var ju nästan 4 hg större de kanske hade kraftigare benstomme el något :).
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-06-15 06:43:36 följande:

Lyllos er :) jag har så dålig karaktär nu så jag köper allt istället.

I skrivbordslådan på jobbet har jag både kex och choklad, sen yoghurt i kylen o frukt.

Samma här köper allt jag kan hitta typ :p
  • Tvåbarnsmamman79
    k_a_w skrev 2016-06-17 06:44:04 följande:
    Åh! Lycka till! Förstår hur du känner! Har också KUB idag! Rejält nervös då min förra graviditet slutade med att vi på RUL i v19 fick veta att den hade tre kromosomer i varje par, sk triploidi, och då finns inte mycket chans till överlevnad. Vi valde att avbryta i v21. Så dagens KUB är ett enormt spänningsmoment! Håller tummarna för oss!
    De där kromosomerna var de trisomi 13 el 18?
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-06-17 05:20:38 följande:

Vaknade nu fast jag somnade efter 24. Har kub idag. Är riktigt nervös, vill knappt gå dit. Har börjat tänka på hur det gick i december (MA som upptäcktes på kub-ul). Nu har jag ju sett ett foster i v 9 men är sjukt nervös. Kommer knappt våga titta på skärmen. Usch va nervös jag är.

Håll tummarna för mig är ni snälla :/

Ett stort lycka till! Det räcker med otur i denna tråden nu tycker jag. Jag var oxå jättenervös trodde barnet hade dött pga en blödning under natten när jag skulle upp å gå på kub på morgonen.
    Vilken lycka när det såg bra ut!
  • Tvåbarnsmamman79
    bells123 skrev 2016-06-26 12:53:24 följande:

Jag går in i v.16 imorgon och tror inte jag känt några rörelser. Första barnet här så de kanske inte är så konstigt. Längtar dock otroligt mycket! Har ju min ultraljudsmonitor som jag använder för att lyssna på lilleputten någon gång i veckan. Så himla mysigt! <3 

Hur har ni de med flytningar? Jag tycker jag har extremt mycket och vet inte riktigt hur jag ska tackla detta :P några tips?

Använder trosskydd på dagarna och byter trosor oftare.
  • Tvåbarnsmamman79
    LyCKa55 skrev 2016-06-26 22:35:25 följande:

Igår och idag har jag känt några små buffar/sparkar i magen!!:) Äntligen! Så härligt:)

Nån annan som är sugen på att köpa första klädesplagget? Jag är jättesugen men har bestämt mig för att vänta till efter RUL. Dels vet vi förhoppningsvis könet o sen vill jag va helt hundra på att allt är okej. Bir det rn kille har vi ju mycket men det är lite fel årstid för de kläderna. Sonen är född på sen vår och denna mitt i vintern:)

Jag gick oxå å sneglade mot babyavd idag men väntar tills efter rul för att se om allt fort är oki. Plus att man kanske får veta könet då :).
  • Tvåbarnsmamman79
    Friedan skrev 2016-06-30 17:05:01 följande:
    Tack för förklaringen! Då kommer vi inte heller ta dubbelt, det är guld värt att ha sparat dagar tills de blir lite äldre också.
    Vi planerar att sambon är hemma i ca 2-2,5 månad i början alltså tar vi dubbeldagarna. Eftersom jag kommer att snittas och inte får lyfta tungt på 6-8 v typ så är det skönt att ha honom hemma och hjälpa mig.
Svar på tråden BF December 2016