Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

Någon annan som fött barn tidigare och minns den goda körsbärssaften från bb? Den är ju så god! Har beställt från nätet då den inte går att köpa i butik :).

• Tvåbarnsmamman79

Har gjort vul nu för en stund sedan och allt såg bra ut :). Hjärtat slog fint åså. Synd bara att det var så suddigt på skärmen man såg bara lite gråa konturer som var i samma nyans som det runtomkring livmodern el vad det var :).
    Men äldsta dottern var jag 1 vecka längre gången och då såg man fostret röra sig fram å tillbaka å flaxa med armar och ben. Men det var på Danderyds gyn de kanske har bättre utrustning.
    Nu kan man pusta ut lite iaf..bara 3 veckor kvar till vecka 13 och nästa test som är kub...

• Tvåbarnsmamman79
    blala skrev 2016-05-11 11:38:59 följande:

Bokade mitt vul privat och det kostade 200 kr. Så värt det. Tycker ändå alla borde få ett kring vecka 10. För fram till vecka 18-19 är ju en evighet att vänta.

Håller med att ALLA borde få göra ett vul i v 10 ungefär för OM det är ngt som är fel att hjärtat inte slår el ngt så kan man ju ta tag i det direkt istället för att vänta till v 19 el ett kubtest.
  • Tvåbarnsmamman79
    Emmask skrev 2016-05-11 13:57:47 följande:
    Var är det så billigt?
    Mitt vul kostade 350kr men det räknas in på högkostnadsskyddet så att jag snabbare får frikort sedan.
    Alltså det känns så skönt just nu när man vet att allt ser bra ut (fast sedan blir man väl orolig inför kubtestet.)
    Jag var så nervös imorse innan ultraljudet att jag fick kuta på toa flera ggr magen brakade totalt ihop av nervositet :/. Var tvungen att duscha igen lite i panik 10 minuter innan jag hade tid (tar 5 min att cykla dit) killen fick dra i förväg och anmäla mig och betala medan jag stressade färdigt hemma haha.
  • Tvåbarnsmamman79
    Freijah skrev 2016-05-11 16:02:26 följande:

Igår var vi på inskrivning och läkaren kunde inte höra hjärtat med dopplern så vi blev skickade på ultraljud. Väl där konstaterades det att bäbisen slutat växa i vecka 8.

Så på måndag ska jag in och skrapas om det inte satts igång av sigsjälv innan dess.

Så min tid i tråden är förbi, jag önskar er alla lycka till.

Nej vad tråkigt precis det jag var livrädd för när jag gick till gyn imorse :(. Hoppas du blir gravid snart igen och att det går bra nästa gång!
  • Tvåbarnsmamman79
    Freijah skrev 2016-05-11 18:09:00 följande:
    Shhaw skrev 2016-05-11 17:35:49 följande:

Herregud vad tråkigt och höra ???????? hoppas verkligen du blir gravid direkt igen om det är önskat. Förstår helt hur du kan känna då jag själv gått igenom det 3 gånger. Hör av dig om du vill prata av ????

Tack så mycket!

Jag mår efter omständigheterna bra, lite nervös inför måndagen dock, första gången jag ska sövas!

Men vi försöker igen så fort läkaren ger klartecken :)
    Du har ju varit en av dem som varit med i tråden från början oxå :/.
    Förstår oron med att sövas jag opererades för ett år sedan hade inte heller blivit nedsövd men jag märkte inte ens att jag somnade
  • Tvåbarnsmamman79
    Shhaw skrev 2016-05-11 20:01:13 följande:

Nu har jag inte haft samlag på 2 dar men kan tänka mig att det ljus bruna flytning är lite torkad gamalt blod från då kanske ???? men sen oroar jag mig jäättemycket för missfall också då jag är livsrädd för att även denna ska sluta så ???? hoppas hoppas bara det är som du säger. Tack för hoppet ??

Jag hade en blödning med klarrött blod i torsdags fick nästan panik på jobbet sedan hade jag det lugnt i två dagar men på söndagen fick jag bruna flytningar igen i ett dygn så då blev jag orolig igen. Bokade då in ett vul som jag var på imorse och än så länge såg allt bra ut med fostret.
    (Sedan kan man ju inte vara helt lugn förräns efter vecka 13 el nästan helt lugn.)
    Jag känner mig mkt lugnare nu iaf iom att jag fått se hjärtat slå.
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-11 22:07:03 följande:

Ja jag håller med, usch va hemskt med MA. Innan jag själv råkade ut för det så hade jag knappt koll på vad det innebar. Nu är det min stora rädsla att behöva uppleva det igen.

Ja innan man blev gravid så trodde man att allt var oki om man inte började störtblöda typ. Men att man kunde få ett missfall som inte märks på ngt sätt vet ju inte alla om iaf inte de som inte planerar barn ännu.
  • Tvåbarnsmamman79
    Shhaw skrev 2016-05-11 22:41:31 följande:

Gud såå skönt och höra att det gått bra för dig, jag har faktiskt tänkt och ringa imorgon för att flytta fram mitt vul som är den 20/5 till kanske redan imorgon eller på fredag. Har världens bästa läkare som verkligen tänker på hur jag mår och alltid ställer upp även om det är 10 min tid över. Får hoppas på att det finns en tid redan imorgon.

Är då i vecka 6+6 tror du man kan se hjärtat slå redan?

Jag tror att man kan se hjärtat slå från vecka 6 redan.
    Ja det behöver tydligen inte vara farligt med mindre blödningar även om det kan vara det.
Svar på tråden BF December 2016