Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-30 17:39:31 följande:
    Vi planerar att sambon är hemma i ca 2-2,5 månad i början alltså tar vi dubbeldagarna. Eftersom jag kommer att snittas och inte får lyfta tungt på 6-8 v typ så är det skönt att ha honom hemma och hjälpa mig.
    Ja alltså först tar han ju såklart de 10 pappadagarna efter förlossningen :).
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-06-30 18:01:34 följande:

Har ni som väntar första barnet kollat era avtal på jobbet? Jag som tjänsteman fick 10% av min lön första 6 månaderna. Jag var den första på mitt jobb som sa till om detta, ingen annan hade vetat om att det fanns ens, knappt ens hon som gjorde lönerna. Så värt för er att kolla upp sånt!!

Nuförtiden får man de pengarna från AFA försäkringsbolaget. Iaf fick jag det 14-15 när jag var hemma med 2:an
  • Tvåbarnsmamman79
    HJ0812 skrev 2016-06-30 20:11:47 följande:
    Smart. Jag ska också snittas och oroar mig redan nu för hur jag ska få iväg mellanbarnet till förskolan. Maken har ingen möjlighet att vara hemma längre än de 10 dagarna.
    Alvin 081121 Asta 130730
    Jag har snittats 2 ggr innan och förra gången löste vi det så att pappan gick ner på 75 % i 5 v ungefär när han kom tillbaka till jobbet. Så han jobbade ca 9-15 (har 1,5 Tim resväg till och från jobbet) så han lämnade vårt barn som då var 20 mån när bebisen föddes och krävde en hel del :).
  • Tvåbarnsmamman79
    Miaairam skrev 2016-07-01 00:43:19 följande:
    Det beror på vilket kollektivavtal man går på. I vissa avtal ersätter AFA och i andra arbetsgivaren. Längden för hur många månader man får fp-tillägg varierar också mellan olika avtal.
    Inom Handels var det så för ngt år sedan iaf.
  • Tvåbarnsmamman79
    Gabriella89 skrev 2016-07-03 20:52:33 följande:

ljud. Efter tre pojkar har vi brutit trenden och denna oplanerade graviditet visade sig vara en liten flicka ! Jag är helt paff, överraskad, överväldigad ! Moderkakan var i framvägg och långt ner (första gången jag är med om det) och förklarar Ju varför jag knappt känner något. (Bf 29 nov).

Wow vad kul!
  • Tvåbarnsmamman79
    Fian88 skrev 2016-07-11 22:35:28 följande:

Idag var vi på rul och allt såg bra ut:). Och vi ska få en pojke till:)<3

Grattis! Hur många pojkar har du nu?
    Vi var oxå på ultraljud igår bebisen är en flicka gissade undersökaren på (till 95% sa hon.) Hon visade tre streck som ska vara snippan. Tror ni att de oftast har rätt när de gissar el kan de ha fel?
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-07-12 17:58:34 följande:

Skönt att läsa att fler inte känner något. Jag tycker inte min mage växt något på senaste och har bara känt bubblande för typ 1,5 v sen. Nojjar upp mig rejält. Foglossningen blir värre men det är det enda typ.

Längtar till rul 28 juli.

Jag var jätteorolig i början av juli pga att jag inte kände något. Gick till bm som lyssnade på hjärtat som slog så fint :). Och igår på rul såg allt bra ut. Jag är i v 19 (18+0) idag och känner knappt ngt detta är tredje barnet.
  • Tvåbarnsmamman79
    Fian88 skrev 2016-07-12 21:08:40 följande:
    Tack:). Detta blir vårt andra barn och andra son<3.
    Det kan hända att dom ser fel när det är tjej, men har man sett tre tydliga streck och ingen snopp så är det nog väldigt säkert ändå:). Grattis! Vad har du sen innan?:)
    Jag har två flickor så detta blir tredje då :).
  • Tvåbarnsmamman79
    Fiamia skrev 2016-07-12 23:53:34 följande:

Här är en till som varit på rul.

Såå underbart att se den lille krabaten på skärmen, vi var där idag.
    Allt såg bra ut!
    Man blir lika rörd varenda gång! Hjärta 

Datumet blev 6 december.

Kollade ni könet?
    Härligt att allt såg bra ut!
  • Tvåbarnsmamman79
    LyCKa55 skrev 2016-07-14 13:24:51 följande:

Nu har vi också varit på RUL!:) Det va en åter igen busig bebis som inte ville som undersökaren ville;) Men man kunde rätt tydligt se att det mest troligen är en liten pojke där inne:) Det skulle jag nästan kunnat säga själv också.

Ville gärna ha en tjej då vi har en son, men samtidigt kommer de ha väldigt mycket gemensamt o kul tillsammans så det blir nog jättebra! Killar vet jag ju hur de fungerar nu iaf:)

Å vi väntar en 3:e flicka hade hoppats på en pojke men viktigast är såklart att bebisen mår bra! :)
Svar på tråden BF December 2016