Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

MP88 skrev 2016-07-27 00:47:27 följande:

Var på RUL idag och allt såg helt perfekt ut! Kändes så himla skönt :) Vi väntar en liten flicka med BF 17 december. Jag var helt säker på att det var en pojke;) Men det spelar absolut ingen roll! Kommer bli världens bästa julklapp! Vi är lyckligare än nånsin och längtar nu ännu mer, hoppas hon väljer att titta ut innan jul!

Min mamma har fött 7, 5 och 6 dagar tidigare med mig och mina syskon så jag hoppas att vår lilla också kommer ut lite tidigare ;) Vad tror ni? Tror ni på att det är ärftligt från ens mamma när man föder?

Min mamma födde 10 dgr tidigare med mig och 6-7 dgr tidigare med nästa och sista blev ett snitt några dagar tidigare.
    Jag gick 15 dagar över tiden med första så på mig stämde det inte.

Grattis till flickan det är första barnet va?
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-08-01 20:42:48 följande:

Är det någon här som gjort planerat snitt på Sös? Får man bo på patienthotellet då? När jag gjorde akut snitt fick vi inte det. Vet att på Danderyd får man bo på hotellet efter planerat snitt.

Jag fick bo på Danderyds avd 17 efter mitt akuta snitt, andra blev halv-planerat fick en tid typ 1 v innan och efter det hamnade jag på avd 16.
  • Tvåbarnsmamman79
    Seaflower skrev 2016-08-05 08:24:36 följande:

Är det någon mer än jag som fortfarande inte känner några sparkar eller rörelser? Jag går in i v 20 imorgon och känner mer och mer att jag inbillar mig allting..

Har rul på tisdag och har börjat tänka på hur jag kommer reagera när/om de säger att det inte lever något där inne, och det känns ju jättetråkigt att tänka så. Det tar ju udden av hela graviditeten..

Imorgon ska vi på en stor släktfest och alla kommer ju säga Ååh va mysigt osv osv och jag kommer bara känna mig som en bluff typ

Lite negativt inlägg men jag fattar inte varför jag inte känner något med andra barnet i snart v 20 medan en del andra skriver hur det lever loppan där inne.

Kan inte njuta av detta fullt ut och då är man ändå snart halvvägs!

Jag kände typ ingenting i v 18,19 ringde oroligt till Mvc för att få komma och lyssna på bebisens hjärta och det visade att det slog så fint även på rul såg allt bra ut.
    Nu har det gått några veckor är i v 22 och först nu tycker jag att jag känner tydliga rörelser/sparkar ibland skakar det till därinne som en liten jordbävning :).
    Detta är ändå 3:e barnet och jag har moderkakan i bakvägg. Ibland tar det lite tid ni kommer säkert att känna rörelser snart oxå.
  • Tvåbarnsmamman79

Jag och sambon ville väldigt gärna ha en pojke nu då vi har två fina prinsessor.
    Men enligt rul så trodde hon att det var en till flicka till 95%. Först blev vi lite besvikna men någon dag efter så började vi vänja oss vid tanken och nu börjar man längta efter den tredje lilla prinsessan :). De är ju trots allt olika individer även om de har samma kön.
    Men ibland slår tanken mig att jag förmodligen aldrig kommer att få en son då detta blir tredje kejsarsnittet och att jag är 37 år gammal. Och skulle vi skaffa ett fjärde barn så skulle det säkerligen bli en flicka till haha.
    Men som alla säger är det viktigaste att barnet är friskt!

• Tvåbarnsmamman79
    Redoförnytt skrev 2016-08-07 18:01:17 följande:

FY VA TRÅKIGT ATT NI ANVÄNDER DENNA TRÅDEN TILL BRÅK!

Här ska vi väl ändå stötta, tipsa och uppmuntra!?

Rätt!
  • Tvåbarnsmamman79
    Seaflower skrev 2016-08-09 11:04:43 följande:

Hej tjejer! Det är inga glada besked jag kommer med nu.. Har vart på rul nu och bebis i magen ville inte vara med längre och slutade antagligen att leva i v 15, bara att min kropp inte fattat det än. Jag ska in imorgon och få tabletter och sen in på fredag igen för att sätta igång allt..

Just nu är jag mest nervös över att det ska sätta igång här hemma och att det kommer ut i toaletten ????

Jag fattar inte hur jag ska berätta detta för min dotter ????

Så jävla drygt.. Från gravid till inte gravid på en minut ???? Varför kunde inte min kropp vara normal och stöta ut det i v 14-15 istället ????

Nej nej nej vad är det med denna gruppen varför så mycket otur? Fan vad sorgligt för er. Oki om man får missfall i v 8 typ men såhär sent :(. Stackars dig vilken vecka är du i? Hoppas du får ditt efterlängtade barn snart!
    Är du med i någon facebookgrupp?
  • Tvåbarnsmamman79
    Seaflower skrev 2016-08-09 17:16:19 följande:
    Jag gick in i v 20 i lördags och enligt måtten på fostret så slutade det växa i v 15. Jag har gått igenom allt nu, är det för att jag ätit allergitabletter för pollen, att vi har katt här hemma (toxoplasmos) osv osv..

Jag känner mig väldigt bitter och arg på kroppen som inte tog tag i detta redan v 15!

Och är sjukt nervös inför fredagen när det ska ut. Hur ont kommer det göra och hur kommer det kännas osv..

De kommer ta en bit av moderkakan nu för att kolla kromosomavvikelser eller vad som kan ha orsakat detta men det är inte säkert att det finns ett svar.

Det störiga är att jag kände mig orolig redan i v 17 för att jag inte kände nåt och inte tyckte att magen växte. Men det hade ju inte gjort någon skillnad om jag fått göra UL då. Då hade HELA semestern blivit förstörd, och nu blev det "bara" de 4 sista dagarna.

Men jag ska inte negga ner denna tråden nu! Ni som är kvar får banne mig se till att föda friska och glada barn nu!!

Så fort min kropp är okej så kör vi på igen!! Jag har ju vart gravid innan och fått en fantastisk liten tjej så det ska gå igen!

Är inte med i någon fb-grupp!

Tack för allas omtanke! <3
    Ja det är synd att du inte fick kolla upp detta redan då när du kände på dig att något kunde vara fel. Stor kram till dig har tänkt på dig idag!
  • Tvåbarnsmamman79
    Seaflower skrev 2016-08-09 17:16:19 följande:
    Jag gick in i v 20 i lördags och enligt måtten på fostret så slutade det växa i v 15. Jag har gått igenom allt nu, är det för att jag ätit allergitabletter för pollen, att vi har katt här hemma (toxoplasmos) osv osv..

Jag känner mig väldigt bitter och arg på kroppen som inte tog tag i detta redan v 15!

Och är sjukt nervös inför fredagen när det ska ut. Hur ont kommer det göra och hur kommer det kännas osv..

De kommer ta en bit av moderkakan nu för att kolla kromosomavvikelser eller vad som kan ha orsakat detta men det är inte säkert att det finns ett svar.

Det störiga är att jag kände mig orolig redan i v 17 för att jag inte kände nåt och inte tyckte att magen växte. Men det hade ju inte gjort någon skillnad om jag fått göra UL då. Då hade HELA semestern blivit förstörd, och nu blev det "bara" de 4 sista dagarna.

Men jag ska inte negga ner denna tråden nu! Ni som är kvar får banne mig se till att föda friska och glada barn nu!!

Så fort min kropp är okej så kör vi på igen!! Jag har ju vart gravid innan och fått en fantastisk liten tjej så det ska gå igen!

Är inte med i någon fb-grupp!

Tack för allas omtanke! <3
    Seaflower hur mår du? Har det gått bra idag trots det sorgliga som du måste gå igenom?
    :(
  • Tvåbarnsmamman79
    olw24311 skrev 2016-08-17 10:33:25 följande:
    Jag alternerar lite. Har en läkare hos mvc men de är bara där en dag i veckan. Så dit går jag på planerade besök som idag. Första dagen efter semestern. Annars har jag en jättebra vårdcentral där jag alltid har fått tid samma dag som jag ringer. Har inte din vårdcentral akuttider? Känns som det är väldigt sällan som man kan vänta flera månader på att träffa en läkare.
    mocha8676 skrev 2016-08-17 10:05:40 följande:

Hej! Någon som upplever smärta vid svanskota/rumpa? Osäker exakt vart det gör ont. Men när jag sitter vid datorn på jobbet måste jag sitta helt stilla för att inte få ont.. Rör jag mig eller ändrar ställning får jag sjukt ont. Ska jag resa mig från stolen får jag så ont att jag blir "kutryggad" och nästan får tårar i ögonen. Hade så här första graviditete också, men betydligt mildare och fullt hanterbart. Tanken slår mig, är detta kanske någon form av foglossning? Tänkte be om en av platserna som har höj och sänkbart bord..

Jag har liknande. Många coremuskler har fäste vid svanskotan. Efter mitt kejsarsnitt så överanstängde jag mig och fick problem med svanskotan. Alla fästen där va överansträngda och fick hjälp av sjukgymnast. Kolla med sjukgymnast om det är foglossning eller musklerna som spökar.
    Jag har oxå jätteont runt svanskotan plus på insidan av låren.
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-08-21 00:28:39 följande:

Ja precis, jag får ny lön nu o det brukar jag ju anmäla via min sida, kanske det räcker då?

Usch ju mindre jag har med FK att göra desto bättre känner jag.

Jag tror ändå att arbetsgivaren måste fylla i inkomstpappen så att det blir rätt.
Svar på tråden BF December 2016