• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • mocha8676
    BIX skrev 2016-10-24 10:54:43 följande:

Likadant här, sjukt trött och svårt att hålla ögonen öppna :( Lägger dock delvis skulden på dottern som var vaken mellan 02-04 inatt...

Var på konferens fre-lör och fick sitta på en hård stol och lyssna på föredrag i alldeles för många timmar vilket var jobbigt för kroppen. Vet inte om det beror på det, men nu är de s***ns hemorojderna tillbaka och det gör så ont :( Bröt ihop helt igår och låg på soffan och grät. Dels för att det gör ont nu och dels för att jag är skraj för vad som kommer hända vid förlossningen om det är så illa nu.

Stackare! Hemoroider fick jag i liten skala förra graviditeten på slutet. Var orolig inför förlossningen, men för mig blev det inte värre som tur var. Fick hemoroider tidigt denna graviditet efter att jag var förstoppad, men de har som tur är försvunnit. Men är orolig att de ska komma fram igen nu när det närmar sig slutet av graviditeten..
  • Vasilisat

Olalaaaa Skäms hemorrojder Skrattande nåt så litet som är så skitjobbigt Obestämd
    Beklagar och lider med er ... Skrikandes

Idag var hos BM och magen växer fint säger hon v34 och 32cm. 
    Men nu har hon fått mig dit jag ville slippa  vara -viktstress . På sista två veckor har jag gått upp 4kg. I know,fruktansvärt ..men jag äter inte enorma mängder eller endast skräpmat..Jag fattar inte heller hur är detta möjligt men sånt är läget . 
    Nu är man ledsen flodhäst Gråter

• BIX
    Mariro skrev 2016-10-24 11:13:31 följande:
    Uscha, sitta på konferens i flera timmar utan att kunna röra sig känns som världens mardröm. Brukar kännas som att benen och fötterna ska explodera och bäckenet gå sönder om man inte får gå lite. Hemorrojder hjälper ju inte precis till. Funderar också på hur det blir på förlossningen om man redan nu måste "peta tillbaka" dom efter varje toabesök... (jag vet, skitäckligt).
    Jag bävar. Just nu går det inte att peta tillbaka något ens :*( Tycker eländigt synd om mig själv trots att jag egentligen är ganska förskonad från graviditetskrämpor :/
  • BIX
    mocha8676 skrev 2016-10-24 15:06:22 följande:
    Stackare! Hemoroider fick jag i liten skala förra graviditeten på slutet. Var orolig inför förlossningen, men för mig blev det inte värre som tur var. Fick hemoroider tidigt denna graviditet efter att jag var förstoppad, men de har som tur är försvunnit. Men är orolig att de ska komma fram igen nu när det närmar sig slutet av graviditeten..
    Jag hade inga problem alls under graviditeten men de kom under själva förlossningen, det var enda skadan jag fick. Och nu oroar jag mig såklart att det blir lika igen. Men det behöver det ju faktiskt inte bli så :)
  • Y o L o

V 34, slutspurten! Strunta i hur mycket du går upp nu, det är så nära och bebisen lägger på sig massor nu.

Jag känner mig också som en flodhäst men fokuserar mer på efter förlossningen, då ska jag tillbaka till min vanliga krop.

Vasilisat skrev 2016-10-24 17:09:28 följande:

Olalaaaa  hemorrojder  nåt så litet som är så skitjobbigt 

Beklagar och lider med er ... 

Idag var hos BM och magen växer fint säger hon v34 och 32cm. 

Men nu har hon fått mig dit jag ville slippa  vara -viktstress . På sista två veckor har jag gått upp 4kg. I know,fruktansvärt ..men jag äter inte enorma mängder eller endast skräpmat..Jag fattar inte heller hur är detta möjligt men sånt är läget . 

Nu är man ledsen flodhäst 

• BIX
    Y o L o skrev 2016-10-24 17:49:24 följande:

V 34, slutspurten! Strunta i hur mycket du går upp nu, det är så nära och bebisen lägger på sig massor nu.

Jag känner mig också som en flodhäst men fokuserar mer på efter förlossningen, då ska jag tillbaka till min vanliga krop.

Ja - håller med, nu är det verkligen slutspurten! Huvet behöver pepp och kroppen behöver energi! Hoppas det inte var din bm som fick dig att bli stressad över vikten?!
  • Vasilisat

Tackar så mycket för stödet Hjärta
    Verkar att jag bara kommer hit och gnäller Skrattande
    Min BM från början pratade mycket om vikt,och hur mycket man bör gå upp ,och vart går gränsen..och sen detta med remiss till dietisten ..och idag ...+4kg.
    Jo jag vet det är mycket ,men jag kan inte förklara hur detta gick till..mina kläder passar som vanligt ,jag rör mig lika normalt som vanligt ,jag äter lika normalt som vanligt,kanske även mindre och kollar på vad jag stoppar i mig mer än vanligt ..men ändå jag gick plus...

• Mariro
    Vasilisat skrev 2016-10-24 23:30:46 följande:

Tackar så mycket för stödet 

Verkar att jag bara kommer hit och gnäller 

Min BM från början pratade mycket om vikt,och hur mycket man bör gå upp ,och vart går gränsen..och sen detta med remiss till dietisten ..och idag ...+4kg.

Jo jag vet det är mycket ,men jag kan inte förklara hur detta gick till..mina kläder passar som vanligt ,jag rör mig lika normalt som vanligt ,jag äter lika normalt som vanligt,kanske även mindre och kollar på vad jag stoppar i mig mer än vanligt ..men ändå jag gick plus...

Remiss till dietisten?? Är det inte lite att ta i? Vikthets är väl verkligen det sista man vill ha nu, räcker med allt det andra. Och jag menar, det verkar vara olika från bm till bm, jag har bara vägt mig vid invägningen. Sen en gång till efter det. Och vikt är inget som min bm tagit upp öht (ännu), fast jag ser och VET att jag har gått upp mer än 6-8 kg. Jag har faktiskt inte vägt mig hemma en enda gång eller. Strunta i det där! Det är klart att det inte är hälsosamt att gå upp typ 40 kg, men det finns nog ingen risk :) du behöver energi och glädje (haha, som man får mycket med god mat) den sista biten ????
  • Vasilisat
    Mariro skrev 2016-10-25 08:50:24 följande:

Remiss till dietisten?? Är det inte lite att ta i? Vikthets är väl verkligen det sista man vill ha nu, räcker med allt det andra. Och jag menar, det verkar vara olika från bm till bm, jag har bara vägt mig vid invägningen. Sen en gång till efter det. Och vikt är inget som min bm tagit upp öht (ännu), fast jag ser och VET att jag har gått upp mer än 6-8 kg. Jag har faktiskt inte vägt mig hemma en enda gång eller. Strunta i det där! Det är klart att det inte är hälsosamt att gå upp typ 40 kg, men det finns nog ingen risk :) du behöver energi och glädje (haha, som man får mycket med god mat) den sista biten ????

Sant, olika med olika BM.

Jag väger mig varje gång jag kommer dit. Första man gör. ..

Imorse åkte till BM lämna blodprov , hoppas dom hittar orsak till min klåda :) men spyfärdig som satan att ge sig iväg utan frukost. .

Sedan kom hem och gjorde frukost, alltså 2 skivor surdegsbröd, två kokta ägg, ca 80-100 gr tonfisk , en tomat och några skivor gurka,samt grönt te med honung. Jag är mätt och belåten. Är det för mycket? är det helt fel kost? Vad är det jag ska dra ner på?

Alternativ hade varit havregrynsgröt med frysta blåbär. .men var inte sugen idag på det. .
  • Mariro
    Vasilisat skrev 2016-10-25 09:22:23 följande:

Sant, olika med olika BM.

Jag väger mig varje gång jag kommer dit. Första man gör. ..

Imorse åkte till BM lämna blodprov , hoppas dom hittar orsak till min klåda :) men spyfärdig som satan att ge sig iväg utan frukost. .

Sedan kom hem och gjorde frukost, alltså 2 skivor surdegsbröd, två kokta ägg, ca 80-100 gr tonfisk , en tomat och några skivor gurka,samt grönt te med honung. Jag är mätt och belåten. Är det för mycket? är det helt fel kost? Vad är det jag ska dra ner på?

Alternativ hade varit havregrynsgröt med frysta blåbär. .men var inte sugen idag på det. .

Varken det ena eller det andra alternativet på frukost är enligt mig på något sätt onyttigt. Man ska nästan ska extra uppmuntran för att man försöker äta så nyttigt det bara går istället för att få remiss till dietisten. Men känner du att du lägger på dig vätska? Det väger ju mkt. Jag känner att händer och fötter är mer svullna än vanligt, och då är ju kroppen också ganska vätskefylld.
Svar på tråden BF December 2016