Cossi skrev 2016-10-19 17:06:53 följande:
Tess 1990: Stackars dig, det låter obehagligt. Jobbigt med ovissheten hur det ska bli! Hoppas det lugnar ner sig och trycket sjunker lite.
Min bebis har också lagt sig i säte, kände hur den vände sig en vecka sedan. Håller med om att det är obehagligt när huvudet trycker så högt, ger både illamående och andnöd, mer extraslag på hjärtat också. Mina andra barn har tidigt lagt sig med huvud ner, har de pratat med dig om ev vändningsförsök? Man kanske väntar längre, men enligt 1177 görs det i v 35-37, jag går in i v 34 idag. Någon annan som vet eller varit med om det? Tycker det låter så obehagligt men vill absolut undvika kejsarsnitt eller sätesförlossning. Hoppas bebben vänder dig själv förstås!
Vid HF kan de ju vända hit och dit så fort, kan bli akut eller så håller de sig okej tiden ut, omöjligt att veta :/
Fick högt blodtryck, protein i urinen och synbortfall i v.36 förra gången men då försvann de av sig själv (väldigt skumt? Men kanske hjälpte de att bara vila, gick från "vi sätter igång dig inom 3 dagar" till "du är frisk" på 2 veckor)
Ska på TUL och lägeskontroll den 7e november och ligger hen i säte fortfarande då så blir de inbokat vändningsförsök veckan efter, om de nu går, hen verkar vara stor så kanske inte går (+26% vid senaste UL i v.32) jag får inte föda i säte om hen är så stor, så vänder inte hen sig eller de inte går så blir de snitt, vilket jag verkligen inte vill :(
Hoppas verkligen bebisarna är duktiga och vänder sig själva!