• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Let94

Ok de skickades iväg skriver om :

Tack allihopa ! Är i vecka 32 nu :D

Ja alltså ja brukar inte känna oro att hon skulle va helt typ död, men kanske att navelsträngen är runt halsen eller så :o kanske alltid är en oro man har när man e gravid men har nog varit lite smått orolig att ngt ska gå fel sedan ja såg plusset!

Idag har ja faktiskt testat o bara ligga still o dricka kallt o allt sånt där, även knuffa på ordentligt på magen i väntan på reaktion men de har varit nada... har känt ca 2 små klena " vändningar " eller vad man ska kalla de sen kl halv 8 imorse.... tänkte jag ringer förlossning på östra för att iaffal rådfråga exakt va dom räknar som minskade fosterrörelser men kommer inte ens fram, varje gång jag ringer in så klickas jag efter att ha stått i kö :(

O de där med o raka benen och där nere tycker jag e en ren kamp hahah.. tar såååå lång tid

• Ledilnaan
    Let94 skrev 2016-10-28 12:55:03 följande:

Tack allihopa !

Ja alltså ja brukar inte känna oro att hon skulle va helt typ död, men kanske att navelsträngen är runt halsen eller så :o kanske alltid är en oro man har när man e gravid men har nog varit lite smått orolig att ngt ska gå fel sedan ja såg plusset!

Idag har ja faktiskt testat o bara ligga still o dricka kallt o allt sånt där, även knuffa på ordentligt på magen i väntan på reaktion men de har varit nada... har känt ca en liiiten klen " vändning " eller vad man ska kalla de sen kl halv 8 imorse.... tänkte jag ringer förlossning på östra för att iaffal rådfråga exakt va dom räknar som minskade fosterrörelser men kommer inte ens fram, varje gång jag ringer st

Du ska dricka två glas kallt vatten och sen lägga dig på sidan, under två timmars tid ska du känna minst 10 rörelser.
    Det är vad de kommer att säga till dig att göra först.
  • ciz

Yolo: Samtidigt som jag längtar efter min lilla skrutt kan jag också tänka men vad har vi gjort, nu när barnen blivit så stora o sambon å jag fått så mycket mer gemensam tid.

Let94: Hejhej!! Det är ju inte så bra att inte kunna nå förlossningen.. hoppas du får tag i dem snart!

Förstår att det kan kännas oroligt med lugn liten i magen. Min buse har levt rövare sen de första sparkarna (missade bubblet gick direkt till sparkar som kändes utanpå..) jag är mer orolig vad vi får för en liten som aldrig tycks sova.

Andan: Om de inte gör ont borde det inte vara någon fara men ring och rådfråga om du är oroli eller om det inte lugnar ner sig.

Cossi: hade samma planer här om dagen men fick nog ge mig när benen var fixade, hihi.

Nu några timmar har en ny smärta uppenbarat sig:/ trodde inte det kunde bli värre.. skärande smärta i ljumskarna o ont där nere. Någon som har samma?

• Mariro
    ciz skrev 2016-10-28 16:00:55 följande:

Yolo: Samtidigt som jag längtar efter min lilla skrutt kan jag också tänka men vad har vi gjort, nu när barnen blivit så stora o sambon å jag fått så mycket mer gemensam tid.

Let94: Hejhej!! Det är ju inte så bra att inte kunna nå förlossningen.. hoppas du får tag i dem snart!

Förstår att det kan kännas oroligt med lugn liten i magen. Min buse har levt rövare sen de första sparkarna (missade bubblet gick direkt till sparkar som kändes utanpå..) jag är mer orolig vad vi får för en liten som aldrig tycks sova.

Andan: Om de inte gör ont borde det inte vara någon fara men ring och rådfråga om du är oroli eller om det inte lugnar ner sig.

Cossi: hade samma planer här om dagen men fick nog ge mig när benen var fixade, hihi.

Nu några timmar har en ny smärta uppenbarat sig:/ trodde inte det kunde bli värre.. skärande smärta i ljumskarna o ont där nere. Någon som har samma?

Jag har samma skärande smärta i ljumske och underliv (samma sida). Har haft det ett par veckor. Blir värre om man har legat eller suttit ett tag, och värst på morgonen. Är du svullen också?
  • ciz
    Mariro skrev 2016-10-28 17:25:57 följande:

Jag har samma skärande smärta i ljumske och underliv (samma sida). Har haft det ett par veckor. Blir värre om man har legat eller suttit ett tag, och värst på morgonen. Är du svullen också?

Var är man inte svullen;)

Hmm, känns inte som samma skärande smärta som vid foglossningen. Blir väl ett bad ikväll också för att få sova..
  • Emmask
    Let94 skrev 2016-10-28 12:55:03 följande:

Tack allihopa !

Idag har ja faktiskt testat o bara ligga still o dricka kallt o allt sånt där, även knuffa på ordentligt på magen i väntan på reaktion men de har varit nada... har känt ca en liiiten klen " vändning " eller vad man ska kalla de sen kl halv 8 imorse.... tänkte jag ringer förlossning på östra för att iaffal rådfråga exakt va dom räknar som minskade fosterrörelser men kommer inte ens fram, varje gång jag ringer st

Åk in imorgon om du har möjlighet. Man ska alltid åka in en gång för mycket och bm kommer vara förstående. De uppmuntrar det. Ring innan och säg att du kommer, så är de förberedda. Sannolikt är det ingenting, men att inte åka in för att man inte vill vara till besvär eller vara "den som är den" är att göra sig själv en otjänst. De är vana :)
  • De5pojkarna

Jag väntar 6:e pojken och denna är inte alls som de andra 5. Så jag är helnojjig. Han är
    Jättelugn. Inga sparkar alls, utan bara rörelser då å då. Känner honom kanske 2 ggr om dagen eller 3. Morgon och kväll, kanske nån gång på dagen med. Var hos BM igår och sf måttet låg på 33 nu i v31+2. Hjärtljuden låg på 140-145. Så allt va normalt där iallafall. Men hon sa att jag skall höra av mig innan mitt nästa UL den 11/11 om jag är fortsatt orolig eller om det minskar i rörelser. För orka nojja sig i 2 veckor till. :-/

• mocha8676

Tess: fin bild. Känner mig också enorm! Har tyvärr aldrig lyckats lägga ut några bilder här på familjeliv för att visa :( ja tänk, vart ska det sluta? Hur stor blir man? Fast lite mysigt tycker jag det är :)

• Vasilisat

Detta gör mig tokig ..hela kroppen är täckt av vad nu det är för nåt. .

Tackar dig som tipsade mig kylbalsam, oh. .dock lindrar mina besvär i max 5 min :(

Kan inte sova eller leva. var på spa igår och kliade jämt. .hmmmm en bra syn från sidan. .skäms. ..BM inväntar på svar från blodprovet. ..men jag kan inte ens köra bilen längre. .kliar i hela kroppen 24/7...njaaa bättre än hemorrojder (I dont think so :(( )...
Svar på tråden BF December 2016