• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • olw24311
    Let94 skrev 2016-11-01 09:35:03 följande:

Gick på havandeskapsledighet för en vecka sedan då ja jobbar inom korrtidsvården som blir för tung och stressig arbetsmiljö den sista tiden av graviditeten De är 56 dagar till BF... är redan sjuukt rastlös och behöver lite tips på vad man kan fördriva tiden med!! :D

promenader tar jag redan, har redan fixat o ordnat allt för bebisen, förra helgen målade jag om köket i brist på annat, o allt med städning är också redan gjort haha....

kolla serie/ film o läsa böcker etc e inte riktigt min grej att spendera flera timmar på varje dag....

Va gör ni när ni är lediga / hemma ??

Börja med handarbete kanske? Jag virkar. Gjort en filt på beställning och inne på andra filten till min bebis. Finns så mycket man kan göra själv :)
  • olw24311

Gick på havandeskapsledighet för en vecka sedan då ja jobbar inom korrtidsvården som blir för tung och stressig arbetsmiljö den sista tiden av graviditeten De är 56 dagar till BF... är redan sjuukt rastlös och behöver lite tips på vad man kan fördriva tiden med!! :D

promenader tar jag redan, har redan fixat o ordnat allt för bebisen, förra helgen målade jag om köket i brist på annat, o allt med städning är också redan gjort haha....

kolla serie/ film o läsa böcker etc e inte riktigt min grej att spendera flera timmar på varje dag....

Börja med handarbete kanske? Jag virkar. Gjort en filt på beställning och inne på andra filten till min bebis. Finns så mycket man kan göra själv :)
  • Ledilnaan

Jag har så ont i höften av foglossning att jag inte kan göra så mycket, det är extremt jobbigt. Jag vill städa och greja inför bebisen, men det går inte.
  • Ledilnaan
    olw24311 skrev 2016-11-01 11:31:35 följande:
    Jag har virkat en jättemormorsruta till min plutt och sen virkade jag 80 mormorsrutor som jag nu har satt ihop och virkat en kant runt. Det finns något man kan göra fast man inte kan gå omkring så mycket. Men nu vet jag inte vad jag ska virka, jag vill virka tofflor till bebisen, men jag kan inte, vet inte hur man gör.

• olw24311
    Ledilnaan skrev 2016-11-01 11:40:57 följande:

Jag har virkat en jättemormorsruta till min plutt och sen virkade jag 80 mormorsrutor som jag nu har satt ihop och virkat en kant runt. Det finns något man kan göra fast man inte kan gå omkring så mycket. Men nu vet jag inte vad jag ska virka, jag vill virka tofflor till bebisen, men jag kan inte, vet inte hur man gör.

bautawitch.se/2014/01/04/diy-virkade-baby-uggs/ testa dessa kanske.

Annars är det bara att googla och testa sig fram. Du kan göra mössor och vantar och koftor. Kanske lite mjukisdjur.
  • Ledilnaan
    olw24311 skrev 2016-11-01 13:06:27 följande:
    bautawitch.se/2014/01/04/diy-virkade-baby-uggs/ testa dessa kanske.

Annars är det bara att googla och testa sig fram. Du kan göra mössor och vantar och koftor. Kanske lite mjukisdjur.
    Tack, jag ska testa det mönstret direkt. Jag är inte så duktig på att läsa mönsterbeskrivningarna, men jag ska försöka.
  • Ledilnaan
    Ledilnaan skrev 2016-11-01 14:30:31 följande:
    Tack, jag ska testa det mönstret direkt. Jag är inte så duktig på att läsa mönsterbeskrivningarna, men jag ska försöka.
    Såja, redan fast, jag förstår det första, lägg upp 6 lm, sen fattar jag inte vad personen menar. :-/ Vadå, vänd inte utan fortsätt runt kortsidan!?
  • mocha8676

Jag jobbar ännu, men var hemma med sjukt barn hela förra veckan. Då gjorde jag ett storkok med mat. Köpte små engångs pajformer och gjorde tre små två portioners tacopaj! En stor också som jag bjöd mor och syster på till middag.. frös in dom små. Perfekt att ha dom första veckorna/månaderna ned nyfödd. Svårt att få till matlagning om man har en krävande bebis och en partner som jobbar heltid. Lätt att köpa mycket onyttig hämtmat annars. Ska laga ett par till matpajer när jag går hem om en månad. Sedan planerar jag att baka en del som går att frysa in så man lätt kan plocka upp och servera om man får besök!

Sedan som de andra skriver.. virka! Sticka! kanske sy ett babynest till den lilla om du har symaskin?
  • olw24311
    Ledilnaan skrev 2016-11-01 14:33:47 följande:

Såja, redan fast, jag förstår det första, lägg upp 6 lm, sen fattar jag inte vad personen menar. :-/ Vadå, vänd inte utan fortsätt runt kortsidan!?

Gör 5 fasta maskor och sen så fortsätter du runt och virkar på baksidan av de 5. Som en avlång cirkel.
  • Anonym föräldraledig

Gör lite storkok och frys in så nu har mat hemma när bebisen kommer. Så slipper ni fundera på det. Baka lite så att det finns till allt besök som kommer är inte heller helt fel. :)
Svar på tråden BF December 2016