• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • De5pojkarna
    Vasilisat skrev 2016-10-30 09:07:40 följande:

Detta gör mig tokig ..hela kroppen är täckt av vad nu det är för nåt. .

Tackar dig som tipsade mig kylbalsam, oh. .dock lindrar mina besvär i max 5 min :(

Kan inte sova eller leva. var på spa igår och kliade jämt. .hmmmm en bra syn från sidan. .skäms. ..BM inväntar på svar från blodprovet. ..men jag kan inte ens köra bilen längre. .kliar i hela kroppen 24/7...njaaa bättre än hemorrojder (I dont think so :(( )...

Provat allergimedicin mot klådan?
  • ciz

Tackar dig som tipsade mig kylbalsam, oh. .dock lindrar mina besvär i max 5 min :(

Kan inte sova eller leva. var på spa igår och kliade jämt. .hmmmm en bra syn från sidan. .skäms. ..BM inväntar på svar från blodprovet. ..men jag kan inte ens köra bilen längre. .kliar i hela kroppen 24/7...njaaa bättre än hemorrojder (I dont think so :(( )...

Låter jätte jobbigt:( hoppas du snabbt får hjälp!!!
  • BIX
    ciz skrev 2016-10-31 11:44:27 följande:
    Låter jätte jobbigt:( hoppas du snabbt får hjälp!!!
    Ja det låter besvärligt. Vad gör de för blodtester vid klåda?

Jag hade ett par första känningar av foglossning i helgen, eller iaf vad jag antar är foglossning. Det kändes som att kroppen rämnade/föll isär med utgångspunkt i ländryggen. Hu! Tur det gick över fort och hoppas det inte kommer igen!
  • Y o L o

Har du fått svar nu? Jag fick svar på 3 dagar. Håller tummarna för att du mår bättre nu iaf!

• Let94
    Emmask skrev 2016-10-28 23:38:43 följande:

Åk in imorgon om du har möjlighet. Man ska alltid åka in en gång för mycket och bm kommer vara förstående. De uppmuntrar det. Ring innan och säg att du kommer, så är de förberedda. Sannolikt är det ingenting, men att inte åka in för att man inte vill vara till besvär eller vara "den som är den" är att göra sig själv en otjänst. De är vana :)

Åkte in dagen efter och de gjorde inget ultraljud men lyssnade på hjärtat, och då började hon kicka som en galning förstås :') aa tyvärr tänker man nog lite för

Mycket på va andra tycker i sånna sammanhang!
  • Let94

Gick på havandeskapsledighet för en vecka sedan då ja jobbar inom korrtidsvården som blir för tung och stressig arbetsmiljö den sista tiden av graviditeten De är 56 dagar till BF... är redan sjuukt rastlös och behöver lite tips på vad man kan fördriva tiden med!! :D

promenader tar jag redan, har redan fixat o ordnat allt för bebisen, förra helgen målade jag om köket i brist på annat, o allt med städning är också redan gjort haha....

kolla serie/ film o läsa böcker etc e inte riktigt min grej att spendera flera timmar på varje dag....

Va gör ni när ni är lediga / hemma ??

• Y o L o

Du kan få komma hem till oss och fixa allt :)

Jag målade en vägg, 3 kvar till dig haha! Jag har tappat all ork!

Let94 skrev 2016-11-01 09:35:03 följande:

Gick på havandeskapsledighet för en vecka sedan då ja jobbar inom korrtidsvården som blir för tung och stressig arbetsmiljö den sista tiden av graviditeten De är 56 dagar till BF... är redan sjuukt rastlös och behöver lite tips på vad man kan fördriva tiden med!! :D

promenader tar jag redan, har redan fixat o ordnat allt för bebisen, förra helgen målade jag om köket i brist på annat, o allt med städning är också redan gjort haha....

kolla serie/ film o läsa böcker etc e inte riktigt min grej att spendera flera timmar på varje dag....

• De5pojkarna
    Let94 skrev 2016-11-01 09:35:03 följande:

Du kan komma hit.. Jag har 5 aktiva pojkar som har sina träningar m.m ????
Svar på tråden BF December 2016