• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Vasilisat
    mocha8676 skrev 2016-10-22 16:51:32 följande:
    Ja herregud! Längtar så man blir tokig. Har 62 dagar kvar.. två månader !! Ingenting ju. Dock lite stressad då mannen har påbörjat en renovering av vårt sovrum.. må han bli klar i tid :)
    Oj, renovering :) en bra ide :D Tiden går snabbare då :) 
    Sant,det är inte så mycket kvar ,men ändå lite tålamod till :) 
  • Vasilisat

Medans andra pratar om Tul,UL och %...jag fattar ingenting. 
    Är det jag som missat något eller min BM som berättar inget för mig,bara säger : Det ser bra ut ! (förutom min kroppsvikt Tyst)

Men nu ska dit på måndag och gnälla...känns att jag ska gå ner på knäna och kommer be att avsluta min lidande...Det kliar så in i helvete..överallt ...
    Jag förstår varför det kliar så fruktansvärt på magen,men resten av kroppen...ååååh ! Gråter

• Fian88
    Vasilisat skrev 2016-10-22 19:12:22 följande:

Medans andra pratar om Tul,UL och %...jag fattar ingenting. 
    Är det jag som missat något eller min BM som berättar inget för mig,bara säger : Det ser bra ut ! (förutom min kroppsvikt Tyst)

Men nu ska dit på måndag och gnälla...känns att jag ska gå ner på knäna och kommer be att avsluta min lidande...Det kliar så in i helvete..överallt ...
    Jag förstår varför det kliar så fruktansvärt på magen,men resten av kroppen...ååååh ! Gråter

Har du klåda så borde det kollas upp, kan bero på att levern är påverkad..
    Och angående det andra, säger din bm att allt ser bra ut så lita på det:). Tul (tillväxtultraljud) görs nästan bara om man misstänker att bebis är väldigt stor eller liten, man gör ett ultraljud och försöker uppskatta bebisens vikt. Alltså +- i procent.
  • Vasilisat
    Fian88 skrev 2016-10-22 20:47:02 följande:
    Har du klåda så borde det kollas upp, kan bero på att levern är påverkad..
    Och angående det andra, säger din bm att allt ser bra ut så lita på det:). Tul (tillväxtultraljud) görs nästan bara om man misstänker att bebis är väldigt stor eller liten, man gör ett ultraljud och försöker uppskatta bebisens vikt. Alltså +- i procent.
    Jasså,tack för förklaring :) Hjärta
    Så mycket nytt man lär sig med första barnet .Och det krävs ännu mer tålamod.

Jag ska till BM på måndag ,och ska be henne kolla upp mig,det kliar så fruktansvärt :(
  • Y o L o

Jag hade också klåda, bm tog blodprov samt urinprov, var tvungen att fasta innan blodprovet samt morgonurin så kolla det med henne innan det är dags.

Vasilisat skrev 2016-10-22 21:54:48 följande:

Jasså,tack för förklaring :) 

Så mycket nytt man lär sig med första barnet .Och det krävs ännu mer tålamod.

Jag ska till BM på måndag ,och ska be henne kolla upp mig,det kliar så fruktansvärt :(

• Vasilisat
    Y o L o skrev 2016-10-22 22:47:59 följande:

Jag hade också klåda, bm tog blodprov samt urinprov, var tvungen att fasta innan blodprovet samt morgonurin så kolla det med henne innan det är dags.

Tackar för tips {#emotions_dlg.flower}  
  • mocha8676

Herre Gud! Jag är så trött. Spelar ingen roll hur mycket eller lite jag sover.. 6 veckor kvar av jobb. Hade bra gärna gått hem redan nu.. har svårt att hålla mig vaken framför datorn på jobbet. Blir till att gå upp och röra sig 5 min varje timme. Deg blir även två till tre koppar kaffe om dagen på jobbet.. inte det bästa men känner att jag skulle dö utan det.

• mocha8676
    mocha8676 skrev 2016-10-24 09:45:11 följande:

Herre Gud! Jag är så trött. Spelar ingen roll hur mycket eller lite jag sover.. 6 veckor kvar av jobb. Hade bra gärna gått hem redan nu.. har svårt att hålla mig vaken framför datorn på jobbet. Blir till att gå upp och röra sig 5 min varje timme. Deg blir även två till tre koppar kaffe om dagen på jobbet.. inte det bästa men känner att jag skulle dö utan det.

Hehe vilken särskrivning.. skulle skrivs herregud..
  • BIX
    mocha8676 skrev 2016-10-24 09:45:11 följande:

Likadant här, sjukt trött och svårt att hålla ögonen öppna :( Lägger dock delvis skulden på dottern som var vaken mellan 02-04 inatt...

Var på konferens fre-lör och fick sitta på en hård stol och lyssna på föredrag i alldeles för många timmar vilket var jobbigt för kroppen. Vet inte om det beror på det, men nu är de s***ns hemorojderna tillbaka och det gör så ont :( Bröt ihop helt igår och låg på soffan och grät. Dels för att det gör ont nu och dels för att jag är skraj för vad som kommer hända vid förlossningen om det är så illa nu.
  • Mariro
    BIX skrev 2016-10-24 10:54:43 följande:
    Likadant här, sjukt trött och svårt att hålla ögonen öppna :( Lägger dock delvis skulden på dottern som var vaken mellan 02-04 inatt...

Var på konferens fre-lör och fick sitta på en hård stol och lyssna på föredrag i alldeles för många timmar vilket var jobbigt för kroppen. Vet inte om det beror på det, men nu är de s***ns hemorojderna tillbaka och det gör så ont :( Bröt ihop helt igår och låg på soffan och grät. Dels för att det gör ont nu och dels för att jag är skraj för vad som kommer hända vid förlossningen om det är så illa nu.
    Uscha, sitta på konferens i flera timmar utan att kunna röra sig känns som världens mardröm. Brukar kännas som att benen och fötterna ska explodera och bäckenet gå sönder om man inte får gå lite. Hemorrojder hjälper ju inte precis till. Funderar också på hur det blir på förlossningen om man redan nu måste "peta tillbaka" dom efter varje toabesök... (jag vet, skitäckligt).
Svar på tråden BF December 2016