• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Andan

Tess1990, 2a barnet BF 2/12

BIX, 2a barnet BF 08.12

Vasilisat 1:a barnet BF 11/12

Hallondricka 2:a barnet BF 11/12

Mariro, 1a barnet BF 16/12

Ciz, 3dje barnet BF 19.12

Y o L o 2:a barnet, snitt 19/12

Sillencillasill första barnet via klinik 20/12

Andan: 2a barnet. BF 21/12 plan snitt 13/12 IVF

Marialia 1:a barnet BF 21/12

Ledilnaan 4:de barnet, BF 22/12

Mocha8676, 2:a barnet, ivf. BF 24/12

Olw24311 3e barnet BF 24/12

Babybluiee, första barnet, bf 28/12

Sh0rtie89 1:a barnet, bf 30/12

• Tess1990
    Vasilisat skrev 2016-10-18 10:04:43 följande:

54 dagar kvar till BF och känner mig redan som levande zombie...orkar inte klaga över klåda på magen eller urinblåsan... 

Idag tänkte jag nämligen klaga på sömnen..Hur sover ni andra ?

Jag kan sova typ 2-3 h och sen har en vaken period och sen igen sömn i 2-3 timmar max.

Alltså min dag startar vid kl.13.00  om jag har tur, jag ska sova en stund på dagen mellan 16-18. Sedan vaknar och kan inte somna tidigare än midnatt (även om jag lägger mig vid 21.00) .Och så kämpar jag varje natt.

Börjar misstänka att det är kört med vakna utvilad  en dag 

Jag har sovit 7 timmar i sträck 1 gång på ca.5 veckor nu

Annars har de varit som för dig, sover 2-3 timmar under natten och sen kanske 2-3 timmar på morgonen, ibland någon halvtimme på dagen också

Var samma sak förra gången, kunde inte sova alls på natten och sov några timmar på förmiddagen bara, men var lättare då för vi hade en hund som var väldigt enkel, nu med en 2,5åring är de tufft!

Blev då och har blivit nu väldigt lätt störd, därför pappan sover med sonen i ett annat rum då och då för att jag ska få lite större chans för att sova längre, förra gången fick sambon och hunden sova i soffan sista veckorna ^^ haha

Är nog förberedelse för sömnbristen och avbrotten som kan komma sen med en bebis, och lättväckt för att akta barnet och se till hens behov, jävligt jobbigt i början men var rätt skönt när man vande sig, kändes säkert att samsova då, ingen risk för att klämma barnet och ju tidigare man tillgodosåg bebisens behov, ju större var chansen att hen somnade om snabbt

Innan graviditet/barn kunde/ville jag lätt sova 12-13 timmar! Väldigt stor skillnad mot nu
  • Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-10-18 11:16:08 följande:

En fundering bara, det är väl trådskaparen som kan lägga till något där uppe i texten? Annars blir väl dessa listor lite meningslösa? För de kommer ju inte gå att se sen utan att leta tillbaka bland alla inlägg?

Det kan hon nog göra när vi alla fyllt i den, kan bli en väldigt lång trådstart om hon ska uppdatera den hela tiden tills alllas namn står där.
  • Vasilisat
    Tess1990 skrev 2016-10-18 13:42:45 följande:
    Jag har sovit 7 timmar i sträck 1 gång på ca.5 veckor nu

Annars har de varit som för dig, sover 2-3 timmar under natten och sen kanske 2-3 timmar på morgonen, ibland någon halvtimme på dagen också

Var samma sak förra gången, kunde inte sova alls på natten och sov några timmar på förmiddagen bara, men var lättare då för vi hade en hund som var väldigt enkel, nu med en 2,5åring är de tufft!

Blev då och har blivit nu väldigt lätt störd, därför pappan sover med sonen i ett annat rum då och då för att jag ska få lite större chans för att sova längre, förra gången fick sambon och hunden sova i soffan sista veckorna ^^ haha

Är nog förberedelse för sömnbristen och avbrotten som kan komma sen med en bebis, och lättväckt för att akta barnet och se till hens behov, jävligt jobbigt i början men var rätt skönt när man vande sig, kändes säkert att samsova då, ingen risk för att klämma barnet och ju tidigare man tillgodosåg bebisens behov, ju större var chansen att hen somnade om snabbt

Innan graviditet/barn kunde/ville jag lätt sova 12-13 timmar! Väldigt stor skillnad mot nu
    Det måste kännas skönt att få sova 7 timmar i sträck (jag vill med ) :)  även om man kan inte jämföra det med 12 h sömn :) 
    Jag kunde som du utan bekymmer sova i 12 h,men nu börjar jag störa mig på dessa 2-3h pass...  men om detta är för barnets skull,jag är med :) 
    Men då vet jag att detta är min framtid när det gäller sömn :D
  • BIX
    Ledilnaan skrev 2016-10-18 13:51:34 följande:
    Det kan hon nog göra när vi alla fyllt i den, kan bli en väldigt lång trådstart om hon ska uppdatera den hela tiden tills alllas namn står där.
    Men är ts kvar i tråden, är väl frågan ?
  • Vasilisat

Börjar ogilla min föräldrakurs...Bm och resten av teamet är bra,och informativt är det med ,samt trevliga människor man umgås i pausen...men just idag kändes att det läggs enorm stor fokus på vad ens partner ska/bör göra... 
    Nästa gång ska tas upp,relation mellan partners när man kommer hem med barnet... jag känner inte för att gå ...

• Y o L o
    BIX skrev 2016-10-18 15:58:02 följande:

Men är ts kvar i tråden, är väl frågan ?

Haha ja precis min fundering fast jag glömde skriva just det ;)
  • Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-10-18 18:44:16 följande:
    Haha ja precis min fundering fast jag glömde skriva just det ;)
    Det är en väldigt bra fråga, hon har inte skrivit sen 3 april...
  • Cossi

Tess1990, 2a barnet BF 2/12

Cossi 4e barnet BF 6/12

BIX, 2a barnet BF 08.12

Vasilisat 1:a barnet BF 11/12

Hallondricka 2:a barnet BF 11/12

Mariro, 1a barnet BF 16/12

Ciz, 3dje barnet BF 19.12

Y o L o 2:a barnet, snitt 19/12

Sillencillasill första barnet via klinik 20/12

Andan: 2a barnet. BF 21/12 plan snitt 13/12 IVF

Marialia 1:a barnet BF 21/12

Ledilnaan 4:de barnet, BF 22/12

Mocha8676, 2:a barnet, ivf. BF 24/12

Olw24311 3e barnet BF 24/12

Babybluiee, första barnet, bf 28/12

Sh0rtie89 1:a barnet, bf 30/12

• Makintoch
    Ledilnaan skrev 2016-10-18 19:03:32 följande:

Det är en väldigt bra fråga, hon har inte skrivit sen 3 april...

Jag har för mig att TS fick missfall <3

Tror inte hon är kvar i tråden.
Svar på tråden BF December 2016