Vasilisat skrev 2016-10-18 10:04:43 följande:
54 dagar kvar till BF och känner mig redan som levande zombie...orkar inte klaga över klåda på magen eller urinblåsan...
Idag tänkte jag nämligen klaga på sömnen..Hur sover ni andra ?
Jag kan sova typ 2-3 h och sen har en vaken period och sen igen sömn i 2-3 timmar max.
Alltså min dag startar vid kl.13.00 om jag har tur, jag ska sova en stund på dagen mellan 16-18. Sedan vaknar och kan inte somna tidigare än midnatt (även om jag lägger mig vid 21.00) .Och så kämpar jag varje natt.
Börjar misstänka att det är kört med vakna utvilad en dag
Jag har sovit 7 timmar i sträck 1 gång på ca.5 veckor nu
Annars har de varit som för dig, sover 2-3 timmar under natten och sen kanske 2-3 timmar på morgonen, ibland någon halvtimme på dagen också
Var samma sak förra gången, kunde inte sova alls på natten och sov några timmar på förmiddagen bara, men var lättare då för vi hade en hund som var väldigt enkel, nu med en 2,5åring är de tufft!
Blev då och har blivit nu väldigt lätt störd, därför pappan sover med sonen i ett annat rum då och då för att jag ska få lite större chans för att sova längre, förra gången fick sambon och hunden sova i soffan sista veckorna ^^ haha
Är nog förberedelse för sömnbristen och avbrotten som kan komma sen med en bebis, och lättväckt för att akta barnet och se till hens behov, jävligt jobbigt i början men var rätt skönt när man vande sig, kändes säkert att samsova då, ingen risk för att klämma barnet och ju tidigare man tillgodosåg bebisens behov, ju större var chansen att hen somnade om snabbt
Innan graviditet/barn kunde/ville jag lätt sova 12-13 timmar! Väldigt stor skillnad mot nu