• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Snäckan26

Hej tjejer jag plussade förra torsdagen 14/4 och det är andra barnet , har en 10årig son . 2013 hade jag en ofostrig graviditet så denna gång hade jag blivit lovad ett tidigt vul , var där idag och blev tillbaka flyttad till v 5 + 1 ist för 7+ 2 som jag trodde att det var. Han såg inget hjärta ännu men jag ska tillbaka den 3/5 för ett nytt vul . Finns det någon mer som har bf runt 20 december ???? ?

• Snäckan26

[quote=76553120][quote-nick]Snäckan26 skrev 2016-04-20 14:59:51 följande:[/quote-nick]

Hej tjejer jag plussade förra torsdagen 14/4 och det är andra barnet , har en 10årig son . 2013 hade jag en ofostrig graviditet så denna gång hade jag blivit lovad ett tidigt vul , var där idag och blev tillbaka flyttad till v 5 + 1 ist för 7+ 2 som jag trodde att det var. Han såg inget hjärta ännu men jag ska tillbaka den 3/5 för ett nytt vul . Finns det någon mer som har bf runt 20 december

• Snäckan26

[quote=76553120][quote-nick]Snäckan26 skrev 2016-04-20 14:59:51 följande:[/quote-nick]

Hej tjejer jag plussade förra torsdagen 14/4 och det är andra barnet , har en 10årig son . 2013 hade jag en ofostrig graviditet så denna gång hade jag blivit lovad ett tidigt vul , var där idag och blev tillbaka flyttad till v 5 + 1 ist för 7+ 2 som jag trodde att det var. Han såg inget hjärta ännu men jag ska tillbaka den 3/5 för ett nytt vul . Finns det någon mer som har bf runt 20 december

• Flygekorre
    enieledam skrev 2016-04-20 13:57:49 följande:

Hur tidigt har ni fått gå på VUL?

Jag fick besked att det inte görs förrän tidigast v.12. Får ont i hela kroppen av att tänka på att jag ska behöva vänta så lång tid.

Någon som har knep på hur man kan få det tidigare?

Men det är ju helt orimligt!!! Jag gör IVF och då är det rutin att få VUL, jag har även haft 3 mf så därför är jag lite "specialfall" men boka tid på en privat gyn!! Det gjorde jag när jag var gravid på sommaren och kliniken hade stängt,då får du såklart betala själv men det tycker jag det är värt!!

Jag kommer vara i vecka 7+6 på onsdag, jag var i vecka 7+2 sist så det verkar vara däromkring klinikerna gör VUL! Gör man dör tidigt riskerar man ju att inte se någonting...

Men ring runt till olika gyn! Det beror ju lite på vart du bor,men närmsta större stad måste ju ha privata gyn!

Vilken vecka/dagar är du på nu?? :)
  • Flygekorre
    Fian88 skrev 2016-04-20 14:10:35 följande:

Ska om ca en timme, är så nervös så jag mår illa nu...

Åh!! Håller tummarna!! Hur långt gången är du nu? :)
  • mocha8676
    bells123 skrev 2016-04-20 13:32:36 följande:

Hej på er! 

Jag plussade förra veckan, är i v.5 nu och bf runt 22 december (kul! ;) ) Tänkte kolla lite hur ni andra har de med flytningar och så? Jag får byta trosor 2 gånger om dagen då de blir en del flytningar, visa är genomskinliga andra lite ljus bruna. 

Hej! Jag tar två st vaginaltabletter dagligen som heter Lutinus, så det kladdas mycket från dom, men sen har jag märkt att jag utöver det har rikligt med grnomskinliga flytningar. Men jag använder trosskydd!
  • linnea91
    Snäckan26 skrev 2016-04-20 14:59:51 följande:

Hej tjejer jag plussade förra torsdagen 14/4 och det är andra barnet , har en 10årig son . 2013 hade jag en ofostrig graviditet så denna gång hade jag blivit lovad ett tidigt vul , var där idag och blev tillbaka flyttad till v 5 + 1 ist för 7+ 2 som jag trodde att det var. Han såg inget hjärta ännu men jag ska tillbaka den 3/5 för ett nytt vul . Finns det någon mer som har bf runt 20 december ???? ?

Jag har BF 19 december enligt min app som jag använder. Ska på inskrivning 27/4. V 7 (6+2) då.
  • Friedan

Hej på er!

Jag plussade förra veckan och enligt min egen uträkning borde bf bli 21-22 december. Men än så känner jag mig oerhört ogravid. Ingen trötthet, ingen illamående eller ingenting. Men jag vet sedan tidigare att det kan komma lite senare....

• bells123
    Snäckan26 skrev 2016-04-20 14:59:51 följande:

Jag har BF 22 december. Ska på inskrivning den 10/5. V.8 (7+4) då. 
Svar på tråden BF December 2016