Flygekorre skrev 2016-04-20 15:22:02 följande:
Men det är ju helt orimligt!!! Jag gör IVF och då är det rutin att få VUL, jag har även haft 3 mf så därför är jag lite "specialfall" men boka tid på en privat gyn!! Det gjorde jag när jag var gravid på sommaren och kliniken hade stängt,då får du såklart betala själv men det tycker jag det är värt!!
Jag kommer vara i vecka 7+6 på onsdag, jag var i vecka 7+2 sist så det verkar vara däromkring klinikerna gör VUL! Gör man dör tidigt riskerar man ju att inte se någonting...
Men ring runt till olika gyn! Det beror ju lite på vart du bor,men närmsta större stad måste ju ha privata gyn!
Vilken vecka/dagar är du på nu?? :)
Åh, skönt att höra att det inte bara är jag som känner att det är knasigt att behöva vänta så länge!
Idag är jag på 4+0 enligt min app men 5+1 enligt barnmorskans beräkning igår. Ska in på första kontrollen idag - med kontroll menar de ju mest information om kost, alkohol och droger om jag fattat allt rätt.
Är såå lycklig trots att jag vet att mycket kan hända och att risken för mf är ganska stor så här i början. Men så länge jag mår lite illa och "känner av" graviditeten håller jag hoppet uppe. :)