• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • LyCKa55
    Tess1990 skrev 2016-04-19 19:58:18 följande:

Förlossningen blev väldigt utdragen, fick värkstorm och var tvungen att åka långt bort till en främmande stad med blåljus ambulans, fick inte smärtlindrande i tid, värkstimulerande dropp, extremt smärtsam förlossning, väldigt kort navelsträng så jag fick inte ta upp honom på bröstet, dom klippte navelsträngen tidigare än vad vi ville, han andades dåligt efter en stund så dom sprang iväg och jag visste inte något, han mådde sen bra men jag fick en stört blödning, några minuter till och jag hade kunnat dö.. mådde väldigt dåligt

Fick ingen/dålig hjälp med amningen som gick åt helvetet..

Fick även en förlossningsdepression och vände inte förren han blev 10 månader..

Jag kräktes i princip varje dag i 8 månader med sonen, skadade även halsen av det, och samma sak andra gången jag var gravid, kräktes hela tiden

Nu har jag bara kräkts en gång men mår fruktansvärt illa hela tiden.. tar postafen och provat varje knep i boken, inget hjälper (därför dom ska kolla upp min sköldkörtel noga också)

Barnmorskan bedömde iaf att jag ska gå på extra kontroller och det känns väldigt bra.

Okej, ja den förlossningen lät ju inte kul. Förstår om de måste hålla lite extra koll då eller iaf va berädda vid förlossningen. Du funderar inte på kejsarsnitt då? Borde du ju kunna få.

Det var lite värre illamående då ja. Jag har problem med sköldkörteln. Hade jag sist med men tar medicin. Ingen som sagt att det kan påverka. Men som sagt, jag medicinerar ju
  • De5pojkarna

Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i. 4+6 har jag fått fram på min app, men det stämmer inte med när jag hade senaste mens och sen ägglossning. Det blir iallafall inte 14 dagar mellan sista mens och ägglossningen. Så jag är väll isåfall en av dom som INTE har 14 dagar mellan Mens och Ägglossning.. Men men.. 

Jag känner iallafall ingenting.. Men de har jag ju inte gjort med de andra 5 heller så.. 

• Tess1990
    LyCKa55 skrev 2016-04-20 19:33:51 följande:

Okej, ja den förlossningen lät ju inte kul. Förstår om de måste hålla lite extra koll då eller iaf va berädda vid förlossningen. Du funderar inte på kejsarsnitt då? Borde du ju kunna få.

Det var lite värre illamående då ja. Jag har problem med sköldkörteln. Hade jag sist med men tar medicin. Ingen som sagt att det kan påverka. Men som sagt, jag medicinerar ju

Vill absolut inte föda med kejsarsnitt om jag kan undvika det

Dels så vill jag uppleva iaf en vaginal förlossning till (hur sjukt de än låter) och i och med att jag är överviktig innebär det ännu mer risker både vid kejsarsnittet och vid läkningen

Ne jag får veta någon gång i mitten av maj om det är sköldkörteln eller inte, min syster som också har barn genomgår en utredning för problem med bisköldkörteln så kanske är nåt i släkten isf, även om jag inte vet någon annan med det

Jobbbigt som fan iaf!

Går ju inte att fungera normalt
  • Anonym föräldraledig
    De5pojkarna skrev 2016-04-20 19:38:33 följande:

Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i. 4+6 har jag fått fram på min app, men det stämmer inte med när jag hade senaste mens och sen ägglossning. Det blir iallafall inte 14 dagar mellan sista mens och ägglossningen. Så jag är väll isåfall en av dom som INTE har 14 dagar mellan Mens och Ägglossning.. Men men.. 

Jag känner iallafall ingenting.. Men de har jag ju inte gjort med de andra 5 heller så.. 

Men är det inte så att det ska vara 14 dagar mellan ägglossning och kommande mens, alltså till bim? Tiden mellan senaste mens och och ägglossning varierar väl och påverkar hur lång cykel en har? Eller tänker jag helt galet nu? :)
  • Fian88
    Flygekorre skrev 2016-04-20 15:22:42 följande:
    Åh!! Håller tummarna!! Hur långt gången är du nu? :)
    Trodde jag var i v7+0 men blev flyttad till v6+4 idag. Både jag och gynekologen tyckte att vi såg hjärtat slå men osäkert:(. Fick i alla fall en ny tid 3/5 och ska då vara i v9+3 så då borde det verkligen synas bra om allt nu är ok! Anledningen till att jag fick vul var att jag var rädd för utomkveds, så det var jätteskönt att allt satt på rätt ställe!:)
  • Fian88
    Fian88 skrev 2016-04-20 20:42:20 följande:
    Trodde jag var i v7+0 men blev flyttad till v6+4 idag. Både jag och gynekologen tyckte att vi såg hjärtat slå men osäkert:(. Fick i alla fall en ny tid 3/5 och ska då vara i v9+3 så då borde det verkligen synas bra om allt nu är ok! Anledningen till att jag fick vul var att jag var rädd för utomkveds, så det var jätteskönt att allt satt på rätt ställe!:)
    Förlåt, kommer då vara i v8+3;)
  • De5pojkarna
    Anonym föräldraledig skrev 2016-04-20 20:26:59 följande:
    Men är det inte så att det ska vara 14 dagar mellan ägglossning och kommande mens, alltså till bim? Tiden mellan senaste mens och och ägglossning varierar väl och påverkar hur lång cykel en har? Eller tänker jag helt galet nu? :)
    Jo så e det.. Jag som tänker helt fel.. ;)
  • Bio

Hej! Jag plussade idag och räknade ut att bf blir typ nyår! :-O Vi har en treåring och har fått kämpa rätt länge båda gångerna, fick dessutom ett mf för ett drygt år sedan så nu hoppas vi det går hela vägen!

• De5pojkarna
    Anonym föräldraledig skrev 2016-04-20 20:26:59 följande:
    4+2 blir det då.. :)
  • Kilgrave
    Snäckan26 skrev 2016-04-20 14:59:51 följande:

Hej tjejer jag plussade förra torsdagen 14/4 och det är andra barnet , har en 10årig son . 2013 hade jag en ofostrig graviditet så denna gång hade jag blivit lovad ett tidigt vul , var där idag och blev tillbaka flyttad till v 5 + 1 ist för 7+ 2 som jag trodde att det var. Han såg inget hjärta ännu men jag ska tillbaka den 3/5 för ett nytt vul . Finns det någon mer som har bf runt 20 december ???? ?

Jag har BF den 20e December än så länge, men får se vad de säger till mig den 5e Maj.. :)
Svar på tråden BF December 2016