• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Kilgrave
    Flygekorre skrev 2016-04-21 11:25:35 följande:
    Varför tog du dagen efter piller om det var planerat? :S Jag hoppas att det inte skadat,det lär ju knappast vara bra att ta när man är gravid och vill behålla... Ta upp det med barnmorskan tycker jag!

Ja men de hade ju planerat att vänta någon månad eller två till?

Och dagen efter pillret skadar inte bebisen, det tas ju långt innan de olika organen osv börjar utvecklas hos bebisen så det ska inte vara någon fara alls. 

• Flygekorre
    Kilgrave skrev 2016-04-21 11:38:40 följande:

Ja men de hade ju planerat att vänta någon månad eller två till?

Och dagen efter pillret skadar inte bebisen, det tas ju långt innan de olika organen osv börjar utvecklas hos bebisen så det ska inte vara någon fara alls. 

Vilken lyx att kunna planera så. Ja då är det nog ingen fara!
  • Redoförnytt
    Flygekorre skrev 2016-04-21 11:27:20 följande:

Vad jobbigt,jag gick ett MA som upptäcktes i v.11, fruktansvärt... Man vågar liksom inte tro på det riktigt... Jag önskar dig lycka till denna gång <3

Lycka till du med! Jag hoppas kunna vara cool och glad snart. Har just nu allmänt svårt att greppa att det är en ny graviditet med nya möjligheter :)

När är du beräknad?
  • Flygekorre
    Redoförnytt skrev 2016-04-21 12:20:17 följande:

Lycka till du med! Jag hoppas kunna vara cool och glad snart. Har just nu allmänt svårt att greppa att det är en ny graviditet med nya möjligheter :)

När är du beräknad?

Åh jag håller verkligen med dig, men jag hoppas att det känns bättre efter KUB om vi kommer så långt! Jag tror det kan vara "bra"att vara restriktiv de första veckorna!

Är i vecka 7+0 idag så borde bli 8e! :) Idag var dagen jag började blöda med mitt 2a missfall, så hår verkligen som på nålar,önskar jag kände mer!
  • Flygekorre
    Redoförnytt skrev 2016-04-21 12:20:17 följande:

När är du beräknad?

Åh jag håller verkligen med dig, men jag hoppas att det känns bättre efter KUB om vi kommer så långt! Jag tror det kan vara "bra"att vara restriktiv de första veckorna!

Är i vecka 7+0 idag så borde bli 8e! :) Idag var dagen jag började blöda med mitt 2a missfall, så hår verkligen som på nålar,önskar jag kände mer!
  • Ledilnaan
    mocha8676 skrev 2016-04-20 23:49:30 följande:
    Hej!

Själv är jag beräknad till 23/12. Känner på mig att det blir julafton om graviditeten håller sig. Jag är själv ett julaftonbarn och har alltid sagt att jag vägrarvfå barn på julafton, helst inte december alls.. Men nu känner jag att det är är en "lyxklagan" då jag är överlycklig över graviditeten och att jag är glad så länge man får ett friskt barn :)
    Jag är också beräknad till den 23 dec, hoppas på att antingen föda tidigare eller att gå över några dagar.
    Har funderat lite på vad de bjuder på att äta på bb, på julafton?

Här hade vi bestämt att det verkligen inte skulle bli en december bebis, har så många barn i släkten som är födda okt-jan, ville få mer spridning och inte riskera julafton, men nu är vi här och han kunde inte vara mer välkommen oavsett vilken dag det blir.
  • SaraiParis

Hej pa er alla, jag ansluter mig till den här traden!

Fick reda pa att jag är gravid för nagra dagar sedan, är i vecka 5+1 enligt min NaturalCycles app. Känner mig lite orolig eftersom jag var gravid förra aret, men under ultrajudet jag gjorde när jag gick in i vecka 12 kunde man konstatera att jag fatt missfall i vecka 9. Sa jag hoppas verkligen att allt gar bra denna gangen!! BF är, enligt appen, beräkad till den 22 december!

• Makintoch
    mocha8676 skrev 2016-04-21 09:14:25 följande:

Vi har en dotter på 14 månader! Ni då? Första barnet?

När jag var liten hade jag barnkalas nån vecka innan julafton och släktkalas dagen innan och blev inte alls firad på julafton förutom att jag fick grattishälsningar! Det tyckte jag var en bra lösning. Älskade julafton, så ville inte förstöra den med firande av födelsedag :)

Det var ju en bra lösning! Får bli något åt det hållet om graviditeten går igenom. Spännande! Har ni berättar för er dotter att hon ska bli storasyster? :) för oss är det första barnet!
  • Makintoch
    Redoförnytt skrev 2016-04-21 09:27:55 följande:

Jag hoppar in här!

Har nyss plussat och har BF runt 28-30 dec.

Är glad men livrädd efter långdraget och jobbigt MA i v12 i höstas.

Hur mår ni? Känner ni några symtom? ????

Välkommen :) jag kände inte av några symtom alls innan jag plussade. Nu när jag vet att det är ett litet embryo i magen tycker jag mig känna lite lätt molande värk ibland.. Men är säkert inbillning! Kände ju ingenting i förrgår :P du då?
  • Yme90
    Flygekorre skrev 2016-04-21 11:43:37 följande:

Vilken lyx att kunna planera så. Ja då är det nog ingen fara!

De är mitt första barn. Slutade med preventivmedel för 2mån sedan men vi har kört med avbrutit samlag. Sen råkade de hända på påskdagen 27 och tog pillret 29. Vi hade väl mer planerat 2017 om jag får säga så istället :) Men de här gick ju väldigt fort o vi e jätte glada. Läste också att de inte var något farligt med akut pillret så de får man ju lita på.
Svar på tråden BF December 2016