• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fian88

Första halvåret vi försökte så kunde jag också tänka att vi skulle undvika att få bf i slutet av december. Nu när vi äntligen lyckats efter över 1,5 år och med ett missfall så kunde jag inte bry mig mindre!!:)
    Alla borde vara tacksamma att de lyckats bli gravida istället:), det är faktiskt inte alla förunnat<3

• Yme90
    Fian88 skrev 2016-04-22 06:31:02 följande:

Första halvåret vi försökte så kunde jag också tänka att vi skulle undvika att få bf i slutet av december. Nu när vi äntligen lyckats efter över 1,5 år och med ett missfall så kunde jag inte bry mig mindre!!:)

Alla borde vara tacksamma att de lyckats bli gravida istället:), det är faktiskt inte alla förunnat<3

De va inte min mening att trampa folk på tårna jag ber verkligen om ursäkt.
  • Fian88
    Yme90 skrev 2016-04-22 07:16:02 följande:
    De va inte min mening att trampa folk på tårna jag ber verkligen om ursäkt.
    Absolut ingen fara! Förstår att du inte ville det och jag blev inte stött eller så, inte meningen att låta arg om jag gjorde det. Menar mer att jag har personer i min närhet som kämpat i år för att bli gravid och lyckas inte, trots behandlingar, ivf osv:'(. Så tänker man i det stora hela så spelar det ju verkligen ingen roll när barnet kommer, för vi kommer ju få ett barn:)
  • Flygekorre
    Fian88 skrev 2016-04-22 07:30:46 följande:

Absolut ingen fara! Förstår att du inte ville det och jag blev inte stött eller så, inte meningen att låta arg om jag gjorde det. Menar mer att jag har personer i min närhet som kämpat i år för att bli gravid och lyckas inte, trots behandlingar, ivf osv:'(. Så tänker man i det stora hela så spelar det ju verkligen ingen roll när barnet kommer, för vi kommer ju få ett barn:)

Håller verkligen med!! 2 års ivf och 3 missfall gör att man börjar tvivla på om det nånsin kommer bli ett barn, skulle det bli det denna gång är jag lyckligast på jorden...
  • Micha91
    Yme90 skrev 2016-04-21 17:42:02 följande:

Skönt att höra :) När är din bebis beräknad?

Mellan den 20e och 22e tror jag, när är din beräknad? =)
  • Emmask

Hoppar in här. Plussade i dag. Hade fyra dagar sen ägglossning (hade bara sex den dagen, 11/4, så jag vet att det var just den dagen jag blev gravid), så baserat på den är BF 1/1 2017, men på senaste mens blir det kring 28-31/12. Min plan är att ställa in mig på ett sent decemberbarn (födde på bf förra gången). Har inte fattat detta ännu. Svårt att koncentrera mig på jobbet. Det blir, om detta håller sig, 2 år och 3 månader mellan våra barn. Någon fler som har det spannet? Känner att det blev väl tätt. Hade tänkt mig minst 2,5 år mellan. Men några månader kanske inte gör så stor stillnad?

• Tess1990
    Emmask skrev 2016-04-22 09:57:09 följande:

Hoppar in här. Plussade i dag. Hade fyra dagar sen ägglossning (hade bara sex den dagen, 11/4, så jag vet att det var just den dagen jag blev gravid), så baserat på den är BF 1/1 2017, men på senaste mens blir det kring 28-31/12. Min plan är att ställa in mig på ett sent decemberbarn (födde på bf förra gången). Har inte fattat detta ännu. Svårt att koncentrera mig på jobbet. Det blir, om detta håller sig, 2 år och 3 månader mellan våra barn. Någon fler som har det spannet? Känner att det blev väl tätt. Hade tänkt mig minst 2,5 år mellan. Men några månader kanske inte gör så stor stillnad?

Vi kommer ha ungefär 2år och 10 månader mellan våra nu, med tanke på hur hemskt jag mår som gravid hade jag nästan velat ha 4år imellan

Innan jag blev gravid första gången ville jag ha med 2år imellan 1an och 2an, 4år mellan 2an och 3an och 2år mellan 3an och 4an ^^

Nu blev de som de blev och får se om de ens blir nån 3a, kommer nog ha 8-10år mellan 2an och 3an då om de går att bestämma..

Ursäkta mig, nu ska jag gå och kräkas tror jag :/
  • Mariro

Hej alla, tänkte kolla med er om ni kan känna hugg/kramp/ilningar i livmoder/äggstockar om ni skrattar eller hostar plötsligt? Jätteskum känsla som försvinner lika snabbt som den uppkommer?

• Kilgrave
    Mariro skrev 2016-04-22 11:42:12 följande:

Hej alla, tänkte kolla med er om ni kan känna hugg/kramp/ilningar i livmoder/äggstockar om ni skrattar eller hostar plötsligt? Jätteskum känsla som försvinner lika snabbt som den uppkommer?

Jag vet inte om det är riktigt samma, men jag har haft några få "småhugg" i magen. Inget jag oroat mig över iallafall, det gör inte särskilt ont, och allt verkar ok än så länge iaf. v5+3 nu.
  • finlandssvenskan
    Emmask skrev 2016-04-22 09:57:09 följande:

Det blir ganska exakt två år mellan våra. Tycker det känns som en bra åldersskillnad. Får se hur det blir sen i verkligheten när vi kommer så långt :)
    Mariro skrev 2016-04-22 11:42:12 följande:

Förra graviditeten hade jag mycket såna känningar. Det kunde göra riktigt ont när man nös t.ex. Det är ligamentena som livmodern "hänger" i som det river i har jag förstått. Det är helt normalt och ofarligt och beror på att livmodern växer. Jag känner inte lika mycket av det den här gången, ännu i alla fall.

Svar på tråden BF December 2016