• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Freijah

Vecka 8+0 idag!

Min man har beställt tid till ob den 10 maj :) vi kommer då fråga om ul/vul och kub test.

Fördelen med usa är ju att så länge man kan betala så kan man göra vilka tester och undersökningar man vill :)

• schober
    bells123 skrev 2016-04-22 16:12:47 följande:

Är de någon som vet om man blir erbjuden KUB-test i Västra götaland om man är yngre än 35 år?

Har svårt att tro det, om man inte har genetiska sjukdomar i familjen det vill säga... lite annorlunda då kan jag tänka mig - annars är det att bekosta det själva. Det gör vi via Barnmorskegruppen i GBG :)
  • mammamumin

Är chock utebliven mens och testade positivt alldeles nyss. Har 2 barn sedan tidigare och var inte helt säker på om jag ville ha ett 3dje barn. Var iaf inte planerat, nu är det panik blandat med glädje. Bf 26 dec

• linnea91
    Mariro skrev 2016-04-22 11:42:12 följande:

Hej alla, tänkte kolla med er om ni kan känna hugg/kramp/ilningar i livmoder/äggstockar om ni skrattar eller hostar plötsligt? Jätteskum känsla som försvinner lika snabbt som den uppkommer?

Exakt så hade jag tidigare i veckan! Men i samband med de hade jag väldigt trög mage också, vet inte om de hörde ihop kanske:)
  • linnea91

Jösses amalia! V 6 (5+4) idag, min mage är såååå uppsvälld. Ser ut som att jag är i v 20. På morgonen är den inte alls lika uppsvälld men så fort jag ätit frukost sväller den upp. Någon mer??

• Balderina

Hej tjejer! BF 14/12 här, första barnet! Känns helt fantastiskt och samtidigt väldigt läskigt:)

• busmonstret
    Freijah skrev 2016-04-22 17:16:29 följande:

Vecka 8+0 idag!

Min man har beställt tid till ob den 10 maj :) vi kommer då fråga om ul/vul och kub test.

Fördelen med usa är ju att så länge man kan betala så kan man göra vilka tester och undersökningar man vill :)

Gick också in på 8+0 idag. Känns så kul när man får mailet från familjeliv på morgonen :D
  • Yme90

första dagen när jag verkligen känt av något av graviditeten (5+6) :/ fick först sjuka kramper i magen som extrem mensvärk samtidigt gasig och riktigt illamående.. Höll I en bra stund, (satt och red en häst när detta hände) skritta snabbt in till stallet, när jag hoppat av höll jag på att svimma. :/ fick lägga mig ner, ligga en bra stund sen släppte de bara.. Jag blev riktigt rädd. Har jag lågt blodtryck? Eller e de bara normalt?

• busmonstret

Jag känner redan nu att jag kommer gå upp hur mycket som helst under denna graviditet. För äter jag inte mår jag illa... Får försöka bli bättre på vad jag äter bara. Även om jag varit sugen på frukt och dylikt :)

• Tess1990
    linnea91 skrev 2016-04-22 22:12:33 följande:

Jösses amalia! V 6 (5+4) idag, min mage är såååå uppsvälld. Ser ut som att jag är i v 20. På morgonen är den inte alls lika uppsvälld men så fort jag ätit frukost sväller den upp. Någon mer??

Jag är visserligen överviktig

Men min mage svullnar upp som tusan när jag äter något! Ser höggravid ut.. och då blir jag löjligt mätt av ingenting samtidigt, men blir hungrig lika snabbt igen

Det hände inte förren mycket senare förra gången :/

Och då och då kräks jag eller blir dålig i magen och då blir jag "normal" igen och sen börjar de om..

Kräkts 2 gånger idag

En gång när jag skulle torka upp hundens spya och andra gången när jag borstade tänderna.. "fuskade" med en halv dextrosol i morse, slapp värst illamåendet och kunde fixa frukost

Bara kex hjälper inte för mig :(
Svar på tråden BF December 2016