• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Bio
    loveislife skrev 2016-04-02 16:47:49 följande:

Är Facebook gruppen hemlig? Hur gör man för att gå med isf?

Yem skrev 2016-04-02 16:58:04 följande:
    Du blir vän med Elin Burström från Nyköping.Svartvitt foto. Hon lägger till dig.

Hittade det nu. Inte lätt att hitta nåt här som sagt! XD
  • Tvåbarnsmamman79
    Fian88 skrev 2016-04-22 07:30:46 följande:
    Absolut ingen fara! Förstår att du inte ville det och jag blev inte stött eller så, inte meningen att låta arg om jag gjorde det. Menar mer att jag har personer i min närhet som kämpat i år för att bli gravid och lyckas inte, trots behandlingar, ivf osv:'(. Så tänker man i det stora hela så spelar det ju verkligen ingen roll när barnet kommer, för vi kommer ju få ett barn:)
    Jag tror oxå att att det mest är folk som har lätt för att bli gravida som är så noga med datum osv.
    Har själv varit med om att inte bli gravid på över två år med första barnet så jag förstår dem som har det svårt och bara vill ha ett barn oavsett när :).
    Inget illa menat mot någon.
  • Carolinevik
    mammamumin skrev 2016-04-23 19:46:25 följande:

Så nu har jag skapat en grupp på facebook, den är helt hemlig, ska dubbelkolla det från min mans facebook, om ni vill bli tillagda så iboxa mig

Hej jag hakar gärna på gruppen. Lägger till dig:)/caroline
  • MP88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-24 03:09:18 följande:
    Jag tror oxå att att det mest är folk som har lätt för att bli gravida som är så noga med datum osv.
    Har själv varit med om att inte bli gravid på över två år med första barnet så jag förstår dem som har det svårt och bara vill ha ett barn oavsett när :).
    Inget illa menat mot någon.
    Hade man fått önska så hade man inte valt att bli gravid med BF i december. Jag och min sambo har sedan ett par månader haft oskyddad sex men inte haft koll på ÄL - den skulle vi börja ha koll på nu i april för att det inte skulle bli ett decemberbarn. Men eftersom vi lyckats pricka in ÄL omedvetet så blir det ett decemberbarn och det gör oss ingenting! Känner mig mest lycklig över att kunna bli gravid lätt och att pyret fortfarande vill stanna kvar i min lilla mage :)
  • Fian88
    MP88 skrev 2016-04-24 08:46:56 följande:
    Hade man fått önska så hade man inte valt att bli gravid med BF i december. Jag och min sambo har sedan ett par månader haft oskyddad sex men inte haft koll på ÄL - den skulle vi börja ha koll på nu i april för att det inte skulle bli ett decemberbarn. Men eftersom vi lyckats pricka in ÄL omedvetet så blir det ett decemberbarn och det gör oss ingenting! Känner mig mest lycklig över att kunna bli gravid lätt och att pyret fortfarande vill stanna kvar i min lilla mage :)
    Om NI hade fått önska så hade NI inte valt ett decemberbarn menar du?:)
    För för oss så kvittar det:)
  • bells123

V.6 och man vill ju ha någon bekräftelse på att den där inne lever och att de händer saker.

När jah plussade stod de på de digitala 2-3 veckor, vågar man ta ett nytt nu och se om de står +3? Eller hur säkra är ens de digital testerna?

• MP88
    Fian88 skrev 2016-04-24 09:43:33 följande:
    Om NI hade fått önska så hade NI inte valt ett decemberbarn menar du?:)
    För för oss så kvittar det:)
    Att det blir ett decemberbarn gör oss ingenting! Men vi hade inte planerat för det.. Vi hoppas nu bara på att allt går som det ska, är lyckliga över att få ha ett barn i min mage och att pyret är friskt!
  • annaelin1990

Hej Alla. Jag plussade för ca 2 veckor sedan och går in i vecka 7 (6+0) i morgon.

Jag ska på vul på Torsdag och är så sjukt nervös, förväntansfull och rädd!
    Detta är min första graviditet och jag bara går och väntar på att allt ska gå åt helvete, samtidigt vill jag hoppa av glädje.

Hur har det vart för er andra som har vart på vul så "tidigt"?

Svar på tråden BF December 2016