• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Anonym föräldraledig
    annaelin1990 skrev 2016-04-24 15:10:42 följande:

Hej Alla. Jag plussade för ca 2 veckor sedan och går in i vecka 7 (6+0) i morgon.

Jag ska på vul på Torsdag och är så sjukt nervös, förväntansfull och rädd!
    Detta är min första graviditet och jag bara går och väntar på att allt ska gå åt helvete, samtidigt vill jag hoppa av glädje.

Hur har det vart för er andra som har vart på vul så "tidigt"?

Ja var på vul 6+4 tror jag. Det gick bra, kunde se hjärtat slå. I övrigt kunde jag väl inte direkt identifiera så mycket, det var tornat läkaren kunde peka ut vad som var vad. :) Eventuellt är jag lite kortare gången än beräkning enligt senaste mens, men det är svårt att avgöra så pass tidigt i graviditeten.
  • sillencillasill

Hej!

Plussade 14/4 och detta är min första graviditet. Är ensamstående och varit på klinik i Danmark. Är beräknad på julafton. Ups... Men är bara glad om det blir ett friskt barn så spelar ingen roll när barnet kommer.

• Ledilnaan

Jag väntar med att hoppa in i nån facebooktråd, vill inte riskera att någon av mina vänner ser mig där. :-/ Vill hålla den graviditet hemlig så länge jag kan, speciellt med tanke på att jag nu i april började min fasta anställning.
    Vår tanke var att vänta med bebis till början av nästa år, började försöka i oktober, och hade tänkt hoppa över denna månaden, men det gick visst som det gick.

Känner av en del illamående nu, men vet att det kommer bli mycket värre. Är i v 6, 5+1 enlig ÄL

• Bio

Min senaste graviditet fick jag göra vul någon gång ungefär vecka 8 eftersom vi hade haft så svårt att bli gravid och vårt första barn föddes prematur. Allt såg perfekt ut, hjärtat slog och storleken stämde exakt. Tre veckor senare fick jag mf! Så jag bryr mig helt krasst inte så mycket om tidigt vul, man kan ändå inte känna sig trygg förrän de "farliga" veckorna är över ca v 13. Eller kanske förrän man har sett på rul att allt är normalt. Eller förrän bebisen är ute... Eller nä, man kan aldrig känna sig trygg. Lika bra att vänja sig vid det. :-O

• Knyttan
    bells123 skrev 2016-04-24 14:02:10 följande:

V.6 och man vill ju ha någon bekräftelse på att den där inne lever och att de händer saker.

När jah plussade stod de på de digitala 2-3 veckor, vågar man ta ett nytt nu och se om de står +3? Eller hur säkra är ens de digital testerna?

Inte alls säkra! Mitt första cb digital visade först "inte gravid, 3+"! O_o När jag gick tillbaka med det sa de på apoteket att det är jättevanligt att dessa test krånglar. Dessutom finns det miljarder trådar här på FL med tjejer som har velat testa att "veckan slår om som den ska" och s har de fått ett konstigt resultat och blivit hysteriska i onödan. Dessutom tror jag att det är så att efter en viss vecka blir hcgt så högt att testerna inte kan mäta det och du kan tom få ett falskt negativt test! Spara dina pengar och din oro - så länge man mår bra och inget "onormalt" händer så får man ju räkna med att allt är som det ska! I annat fall tror jag det är bättre att kontakta en BM o evt boka

In ett vul om man är väldigt orolig. Hålla på

att testa massvis med gånger med gravtest verkar bara ge en massa onödig oro!
  • Ledilnaan

Förresten, är det nån mer som vill börja handla saker? Fick ett mail från jollyroom med bra pris på bla åkpåse och bärsele, känner mig så sugen på att beställa, men tänker att det kanske är för tidigt...

• Tess1990
    Ledilnaan skrev 2016-04-24 16:40:25 följande:

Förresten, är det nån mer som vill börja handla saker? Fick ett mail från jollyroom med bra pris på bla åkpåse och bärsele, känner mig så sugen på att beställa, men tänker att det kanske är för tidigt...

Vi har börjat köpa grejer ^^ vi har kvar lite basic grejer från förra gången men då fick vi vårbebis som levde i blöja och body första 6 månaderna ^^ så vi saknar vinterkläder och har också sålt och gett bort grejer
  • Ledilnaan
    Tess1990 skrev 2016-04-24 16:54:00 följande:
    Vi har börjat köpa grejer ^^ vi har kvar lite basic grejer från förra gången men då fick vi vårbebis som levde i blöja och body första 6 månaderna ^^ så vi saknar vinterkläder och har också sålt och gett bort grejer
    Detta är mitt fjärde barn, men då min yngste är 6 år så har vi inget kvar, så måste köpa allt igen. Funderar på hur mycket jag ska köpa begagnat och hur mycket jag ska köpa nytt.
  • Emmask
    Ledilnaan skrev 2016-04-24 16:38:02 följande:

Jag väntar med att hoppa in i nån facebooktråd, vill inte riskera att någon av mina vänner ser mig där. :-/ Vill hålla den graviditet hemlig så länge jag kan, speciellt med tanke på att jag nu i april började min fasta anställning.
    Vår tanke var att vänta med bebis till början av nästa år, började försöka i oktober, och hade tänkt hoppa över denna månaden, men det gick visst som det gick.

Känner av en del illamående nu, men vet att det kommer bli mycket värre. Är i v 6, 5+1 enlig ÄL

Jag tänker likadant. Och de som är oroliga för att framträda som preggo på Fb bör nog undvika att skriva sina fulla namn här. Dessa trådar ligger kvar väldigt länge och kan sannolikt dyka upp om någon googlar ett namn. Jag har själv snurrat runt och följt diverse trådar utan att själv vara gravid i just den månaden.
  • Fian88

Vi har kvar typ allt från sonen, han är 2,5 nu. Kommer ju såklart köpa lite nya kläder och så, särskilt om det blir en tjej. Är ingen rosa person själv men gud så söta grejer newbie har!! Kommer även få en annan typ av babygym än det vi hade till sonen.

Svar på tråden BF December 2016