• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • bells123
    Knyttan skrev 2016-04-24 16:39:16 följande:

Inte alls säkra! Mitt första cb digital visade först "inte gravid, 3+"! O_o När jag gick tillbaka med det sa de på apoteket att det är jättevanligt att dessa test krånglar. Dessutom finns det miljarder trådar här på FL med tjejer som har velat testa att "veckan slår om som den ska" och s har de fått ett konstigt resultat och blivit hysteriska i onödan. Dessutom tror jag att det är så att efter en viss vecka blir hcgt så högt att testerna inte kan mäta det och du kan tom få ett falskt negativt test! Spara dina pengar och din oro - så länge man mår bra och inget "onormalt" händer så får man ju räkna med att allt är som det ska! I annat fall tror jag det är bättre att kontakta en BM o evt boka

In ett vul om man är väldigt orolig. Hålla på

att testa massvis med gånger med gravtest verkar bara ge en massa onödig oro!

Tack för ditt svar! Då struntar jag i de. Ska ju ändå på inskrivning om 2 veckor, så kan prata med min bm då. Känner ju inte mig så gravid mer än att brösten ömmar, men något illamående finns de ej. Tur de! :) kanske blir en lätt graviditet för mig.
  • Tess1990
    Ledilnaan skrev 2016-04-24 17:05:57 följande:

Detta är mitt fjärde barn, men då min yngste är 6 år så har vi inget kvar, så måste köpa allt igen. Funderar på hur mycket jag ska köpa begagnat och hur mycket jag ska köpa nytt.

Vi bor i sthlm och loppissäsongen har precis dragit igång så tror vi kommer köpa allt begagnat förutom babyskydd :)

Var faktiskt på loppis idag, började bra men slutade allt annat än bra, sonen satt i sele på pappans rygg och började kräkas plötsligt, sen kräkts både i bilen, i badkaret och soffan

Magsjuka :(

Så kämpar på med vätskeersättning hemma nu och jag hoppas jag inte blir sjuk!
  • tomtenissen

Äntligen kan jag också skriva i en sån här tråd! 

Jag är beräknad (enligt en app) till den 13 december. 

Andra graviditeten men första avslutades i missfall så jag håller tummar och tår att det går vägen denna gång :) 
    Mina symtom just nu är hemskt mycket illamående och spända bröst. 

• Seaflower

Hej!

Jag plussade igår och är alltså i v 4+1.. Herregud, det är ju ingenting!

Kommer bli låååånga sega veckor fram till v 12-14 då man kan börja slappna av lite!

Detta blir mitt andra barn och det är beräknat till 31/12.... :-O Blir en spännande jul/nyår...

• celavie1

Vågar knappt skriva i denna tråd. Tanken på att vara gravid har knappt sjunkit in. Plussade i morse efter IVF behandling. Min första graviditet. Känns jätteläskigt! Om jag räknat rätt är jag i vecka 5 i morgon. Beräknad födsel 28 dec. Önskar och hoppas så att den lilla pricken stannar kvar. Jag har ganska mycket molande värk faktiskt i magen. Kanske beror på att jag samtidigt tar progesteron. Någon mer i samma fas som känner av växtvärk redan?

• Tvåbarnsmamman79
    celavie1 skrev 2016-04-24 20:25:08 följande:

Vågar knappt skriva i denna tråd. Tanken på att vara gravid har knappt sjunkit in. Plussade i morse efter IVF behandling. Min första graviditet. Känns jätteläskigt! Om jag räknat rätt är jag i vecka 5 i morgon. Beräknad födsel 28 dec. Önskar och hoppas så att den lilla pricken stannar kvar. Jag har ganska mycket molande värk faktiskt i magen. Kanske beror på att jag samtidigt tar progesteron. Någon mer i samma fas som känner av växtvärk redan?

Verkar vara ett par stycken som blivit gravida via ivf här :).
    Jag hade molande värk i början men har inte känt det på ett par veckor blir nästan orolig att något är fel. Men är kissnödig som bara den om dagarna..
  • Tvåbarnsmamman79
    sillencillasill skrev 2016-04-24 16:26:04 följande:

Hej!

Plussade 14/4 och detta är min första graviditet. Är ensamstående och varit på klinik i Danmark. Är beräknad på julafton. Ups... Men är bara glad om det blir ett friskt barn så spelar ingen roll när barnet kommer.

Härligt att man kan skaffa barn på egen hand om inte mr right dykt upp :).
    Jag hade oxå funderat på det om jag inte hittat någon. Har du mycket stöd av familj och vänner?
  • Tvåbarnsmamman79
    MP88 skrev 2016-04-24 08:46:56 följande:
    Hade man fått önska så hade man inte valt att bli gravid med BF i december. Jag och min sambo har sedan ett par månader haft oskyddad sex men inte haft koll på ÄL - den skulle vi börja ha koll på nu i april för att det inte skulle bli ett decemberbarn. Men eftersom vi lyckats pricka in ÄL omedvetet så blir det ett decemberbarn och det gör oss ingenting! Känner mig mest lycklig över att kunna bli gravid lätt och att pyret fortfarande vill stanna kvar i min lilla mage :)
    Ja det viktigaste är att man får ett barn och med tur att det är friskt oxå :).
  • Hastis
    celavie1 skrev 2016-04-24 20:25:08 följande:

Jag hade jätte mycket molvärk mellan 4-6 veckan. Men det har lugnat sig nu:) och gick in i vecka 8 igår:D
  • Makintoch
    sillencillasill skrev 2016-04-24 16:26:04 följande:

Hej!

Plussade 14/4 och detta är min första graviditet. Är ensamstående och varit på klinik i Danmark. Är beräknad på julafton. Ups... Men är bara glad om det blir ett friskt barn så spelar ingen roll när barnet kommer.

Vad roligt! Då har vi BF samtidigt! Hoppas verkligen på en fin julklapp i år <3

Jag känner att oron för missfall ökar för varje dag som går. Känns jättejobbigt att behöva oroa sig i 6-7 veckor till! Vill bara passera vecka 13 så att man kan pusta ut lite iaf..
Svar på tråden BF December 2016