• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • sillencillasill
    Saannaandersson skrev 2016-04-29 13:04:51 följande:
    Okej, jo jag Är ju det fast är i v 10 (9+4)

Vi får peppa varann!
    Klart att vi ska peppa varandra! Helt otroligt att det funkar, jag menar 20% chans vid varje tillfälle. Jag har varit där 3 gånger, hur bar det för dig? Har du bra stöttning omkring dig?
  • Ledilnaan

Är det fler som sover dåligt? Har de senaste nätterna sovit otroligt dåligt, vaknar nästan en gång i timmen och har svårt att somna om. Ska jobba kväll idag och är supertrött redan, vet inte hur jag ska orka.
    Är i v.6, 5+6, illamåendet börjar öka litegrann. Känner inte för att äta nåt alls egentligen, men vet att jag mår mer illa om jag inte äter.
    Jag tycker att de första tolv veckorna, där man mår som mest illa, så är det mesta tillåtet att äta eller inte äta, man brukar ta igen det senare.

Är det nån mer här inne som väntar sitt fjärde barn?

Vad jobbigt för er som blöder, håller tummarna att det inte är nån fara!

• Y o L o

Jag sover oroligt, även fast jag är konstant trött. Är en dag efter dig, 5+5 och känner mer o mer illamående. Vill bara äta kall mat, lagad mat äcklar mig just nu.

Väntar andra barnet, häftigt med 4:e!

Ledilnaan skrev 2016-04-29 13:54:02 följande:

Är det fler som sover dåligt? Har de senaste nätterna sovit otroligt dåligt, vaknar nästan en gång i timmen och har svårt att somna om. Ska jobba kväll idag och är supertrött redan, vet inte hur jag ska orka.

Är i v.6, 5+6, illamåendet börjar öka litegrann. Känner inte för att äta nåt alls egentligen, men vet att jag mår mer illa om jag inte äter.

Jag tycker att de första tolv veckorna, där man mår som mest illa, så är det mesta tillåtet att äta eller inte äta, man brukar ta igen det senare.

• Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-04-29 14:02:05 följande:

Jag sover oroligt, även fast jag är konstant trött. Är en dag efter dig, 5+5 och känner mer o mer illamående. Vill bara äta kall mat, lagad mat äcklar mig just nu.

Väntar andra barnet, häftigt med 4:e!

Så du har 24 dec som BF? En riktig liten julklapp

Ja, det ska bli kul med en liten fyra, samtidigt som det känns skrämmande, vi måste köpa större bil, vem av barnen ska få dela rum mm, men allt sånt löser sig.

Jag mår som mest illa på kvällarna, har gjort så de andra gångerna med, så jag är rädd att mina kvällar på jobbet kommer bli svåra. Vill helst kunna vänta till efter min semester innan jag säger något på jobbet. När jag går på semester så är jag i v 15 tror jag, och kommer tillbaka i v 19-20 och då tror jag att det kommer synas. Därför hade det varit roligt att vänta
  • Michaela94

Någon som kan skapa en till grupp på fejjan?
    Enklare att följa alla där

Eller ska jag skapa en?

• Y o L o

Räknat från sista mensens första dag (20 mars) Jag ska göra planerat snitt så det blir nog inte julafton :)

Ledilnaan skrev 2016-04-29 14:17:02 följande:

Så du har 24 dec som BF? En riktig liten julklapp

Ja, det ska bli kul med en liten fyra, samtidigt som det känns skrämmande, vi måste köpa större bil, vem av barnen ska få dela rum mm, men allt sånt löser sig.

Jag mår som mest illa på kvällarna, har gjort så de andra gångerna med, så jag är rädd att mina kvällar på jobbet kommer bli svåra. Vill helst kunna vänta till efter min semester innan jag säger något på jobbet. När jag går på semester så är jag i v 15 tror jag, och kommer tillbaka i v 19-20 och då tror jag att det kommer synas. Därför hade det varit roligt att vänta

• MP88

Är det någon i v 7 som redan börjar få mage? Jag är ganska smal om magen normalt, men nu syns det rejält! Kan inte ha en tight tröja, då ser man det direkt.. Både jag och min sambo har tvillingar massa tvillingar i släkten, börjar nästan tro att det kan vara det :S Är extremt trött och orkeslös, men inte alls illamående. Dock är jag inte sugen på något, vill knappt äta!

• Gabriella89
    Ledilnaan skrev 2016-04-29 13:54:02 följande:

Jah väntar barn nummer 4 :) har tvillingpojkar som är sju och en pojk på 3 år ??
Svar på tråden BF December 2016