• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Vet inte vart du bor men i Liljeholmen kan man boka själv för ca 600 kr.

mocha8676 skrev 2016-04-27 21:34:09 följande:

Jag skippar också Facebook grupp. Tycker att det funkar bra att skriva här :)

Ska också göra kub. Som jag längtar. Hade tänkt tidigt ul men gjorde två ultraljud innan graviditet i väntan på ägglossning (ivf) och de kostar 1500kr st!! Vi känner att vi inte har råd med 1500kr till. Men skulle jag få blödningar skulle jag kontakta gynakutenbistället för privat.

• Tess1990

Vi har bokat privat UL på mama mia, det kostar 550kr + 100kr om man vill ha bild

• mocha8676
    Y o L o skrev 2016-04-27 21:42:57 följande:

Vet inte vart du bor men i Liljeholmen kan man boka själv för ca 600 kr.

Jaha. Bor i Värmland. Bokar man själv eller gör mvC det åt en?
  • Y o L o

Nu blev jag lite nyfiken. Går du inte hos Mama Mia annars? Jag ska på tidigt ul men antar att jag inte behöver betala något för det? Kanske har jag fel.

Tess1990 skrev 2016-04-27 21:51:04 följande:

Vi har bokat privat UL på mama mia, det kostar 550kr + 100kr om man vill ha bild

• Y o L o

Jag bokade själv förra gången, men denna gång ska jag på inskrivning o få remiss av bm så då bokar nog dom. Olika från olika Mvc. Den Mvc jag gick på förra gången gjorde inget tidigt ul bara för att jag ville det, inte ens fast jag hade ett MA i december. Då blev jag lite sur o bytte till Mama Mia där dom gör det :)

mocha8676 skrev 2016-04-27 21:56:07 följande:

Jaha. Bor i Värmland. Bokar man själv eller gör mvC det åt en?

• sillencillasill

Jag gick idag in i vecka 7 och har tidigare tänkt att jag mått lite illa men tänkt att det inte var så farligt och inte fattat vad folk klagat över. Tills de senaste dagarna..... Fy fan... Fick idag tag på en läkare som skrev ut tabletter mot illamående som verkar inom 60 min. Skulle inte överleva utan dem, inte kunna jobba eller ens komma ur sängen. Framåt lunch mår jag toppen och på eftermiddagen har jag glömt allt. Tills jag vaknar i gryningen av illamående och allt börjar om igen.... Hoppas att det lägger sig så småningom

• Tess1990
    Y o L o skrev 2016-04-27 21:57:29 följande:

Nu blev jag lite nyfiken. Går du inte hos Mama Mia annars? Jag ska på tidigt ul men antar att jag inte behöver betala något för det? Kanske har jag fel.

Nej jag går hos en annan mottagning (vill inte outa exakt) men vi kontaktade mama mia via "mina vårdkontakter" och bokade

Annars får jag vänta till RUL då vi inte ska göra kub

Om man har remiss/mvc bokat så betalar man inte, men vi bokadr privat och får betala, men tycker de är okej
  • Tilda123

Jag har BF 22 dec och vill gärna vara med i någon Facebookgrupp! Har varit med i en för novembermammor 2014 och det har fungerat såå bra! ?? Längtar sååå efter att få komma in i en grupp. Har också skickat förfrågan till Elin burström utan svar....

• Seaflower

Jag känner inte att jag behöver en facebook-grupp just nu, jag tycker det är väldigt bra fart i denna tråden

Nu vill jag bara att tiden ska gå så att man kan göra ett VUL och se så att det finns något där inne, och kunna berätta för folk!

Jag har kompisar som vet att jag har kört med Pergo, och idag kommer en av dem garanterat fråga hur det har gått. 
    Jag får väl berätta för henne iaf, för henne litar jag på att hon håller hemligheten! 
    Skönt att berätta för någon känner jag

• GrönaDruvan

Tror ni att det är ok att bada i simhall nu? Jag vet ju att simning är bra när man är gravid, men hur är det nu första veckorna? Tänker på bakterier o så..
    Vi ska iväg i helgen och på lördag ska vi vara i simhallen hela dagen... Kommer även då berätta för detta kompis par att vi ska ha en till, för annars misstänker de nog ändå eftersom jag inte kommer dricka nåt på kvällen!
    Annars är det en vän som vet och även en arbetskamrat.
    Nästa helg ska vi upp till Oslo, ska på 50 års fest. Makens bror fyller 50, så då är ju typ alla där...hur ska man lyckas dölja detta? Jag är ju inte direkt den som struntar i vin om tillfälle ges, så det blir svårt..

Sen en fråga till... Nu i 3 dagar så har mina ögon varit så konstiga. Så fort jag tittar neråt, typ som nu när jag skriver i mobilen så "darrar" synen. Vad kan det vara? Det fladdrar liksom...

Svar på tråden BF December 2016