• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • celavie1
    Y o L o skrev 2016-04-27 19:38:09 följande:

Minns att jag sa att jag var glad att jag hade så lite symptom, hade mest ömma bröstvårtor o svullen mage. Fick en blödning dagen innan kub o samtidigt försvann ömheten i brösten så tack o lov var jag lite förberedd på att något gått åt skogen. Så nej, denna gång har jag typ alla symptom o det supertidigt efter äl så jag har en mycket bättre känsla nu,

Ok. Jag har ju aldrig varit gravid förut, gjort IVF och är 40 år så jag analyserar på tok för mycket tyvärr. Har ömma bröst och molvärk i magen då och då men just inget illamående. Livrädd att det ska skita sig. Skulle bli krossad! Får försöka vara lugn tills jag ska på ul den 18 maj. Då är jag i 8 veckan om jag räknat rätt och ev hjärtaktivitet kan detekteras.
  • LyCKa55

Det här med att jämföra symtom är ju lite farligt. Man blir så nojjig. Den här graviditeten skiljer sig rätt mycket mot förra. Då hade jag knappt symtom innan v.10. Nu har jag haft massa. Sen försvann bröstömheten(som var det jag kände mest) jag blev väldigt nojjig. Men det gick bara nån dag utan symtom o så började jag må lite mer illa. Visst borde det inte kunna va MA(som jag är mest orolig för) när man känner symtom? Eller att det kommer nya symtom

• Y o L o

Ja man gör ju gärna det, anylserar o känner efter och googlar :) försök att vara positiv, även om det är svårt! Klart det är vår tur nu.

Med min dotter (flesta gången som gravid) var jag så otålig, bokade ul privat. Var enligt dem i vecka 7+3 då och de såg hjärtat slå, det lugnade mig mycket.

celavie1 skrev 2016-04-27 19:55:35 följande:

Ok. Jag har ju aldrig varit gravid förut, gjort IVF och är 40 år så jag analyserar på tok för mycket tyvärr. Har ömma bröst och molvärk i magen då och då men just inget illamående. Livrädd att det ska skita sig. Skulle bli krossad! Får försöka vara lugn tills jag ska på ul den 18 maj. Då är jag i 8 veckan om jag räknat rätt och ev hjärtaktivitet kan detekteras.

• Flygekorre
    Tjifftjoff skrev 2016-04-27 18:27:08 följande:

Usch fy så jobbigt, förstår att du är orolig i och med allt du varit med om innan :(

Men vad skönt att du fick ett ul och att allt såg ok ut med pyret i magen! <3 Håller verkligen tummarna för att det fortsätter så!

Jag ska på inskrivningssamtal hos mvc på fredag, men tror inte det blir nåt ul tyvärr. Funderar på att boka ett privat, klarar nog inte att vänta till rul! Förra graviditeten fick jag ju ett tidigt ul för jag hade så dålig koll på mensen då! ;)

Ja man ser ju direkt rött efter även om jag vet att nlödningar tidigt oftast inte är någon fara!! Tack <3 Håller tummarna för dig med!!

Det tycker jag absolut att du ska göra! Det lugnar i alla fall litegrann! :) Jag hade aldrig klarat att gå till RUL,nu ska ju vi höra KUB också men just nu känns det som en enorm väntan!!
  • celavie1
    Y o L o skrev 2016-04-27 20:28:27 följande:

Ja man gör ju gärna det, anylserar o känner efter och googlar :) försök att vara positiv, även om det är svårt! Klart det är vår tur nu.

Med min dotter (flesta gången som gravid) var jag så otålig, bokade ul privat. Var enligt dem i vecka 7+3 då och de såg hjärtat slå, det lugnade mig mycket.

Tack ska du ha för pepp. Det behövs ibland. Klart det ska gå bra för oss Skrattande
  • enilorac81

Michalea94- det finns en ny grupp som skapats av "mammamumin" har bett att få gå med genom att skicka meddelande här till henne. Avvaktar svar

• Tinaliina

Hej tjejer, det finns en grupp på fb med namnet: "krabat 2016", en privat grupp för oss som har BF i december 2016, ni som vill får gärna gå med i gruppen. :) hoppas att vi ses där! ????????

• enilorac81

Tinalina kul! Men gruppen är inte hemlig endast sluten. Känns lite vågat så tidigt för mig :-/

• mocha8676

Jag skippar också Facebook grupp. Tycker att det funkar bra att skriva här :)

Ska också göra kub. Som jag längtar. Hade tänkt tidigt ul men gjorde två ultraljud innan graviditet i väntan på ägglossning (ivf) och de kostar 1500kr st!! Vi känner att vi inte har råd med 1500kr till. Men skulle jag få blödningar skulle jag kontakta gynakutenbistället för privat.

• Michaela94
    enilorac81 skrev 2016-04-27 21:06:32 följande:

Michalea94- det finns en ny grupp som skapats av "mammamumin" har bett att få gå med genom att skicka meddelande här till henne. Avvaktar svar

Jag skrev till henne men fick till svar att hon aldrig startade någon då den gamla gruppen fanns, så en ny måste startas som kan vara hemlig :)
Svar på tråden BF December 2016