• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Håller med. Har berättat för mamma, svärmor o typ 5 kompisar. Alla dessa är ju dem jag vill gråta ut hos om något går fel. Det är som du säger så skönt att ha några att prata med. Och så gruppen här då!

Seaflower skrev 2016-04-28 07:50:24 följande:

Jag känner inte att jag behöver en facebook-grupp just nu, jag tycker det är väldigt bra fart i denna tråden

Nu vill jag bara att tiden ska gå så att man kan göra ett VUL och se så att det finns något där inne, och kunna berätta för folk!

Jag har kompisar som vet att jag har kört med Pergo, och idag kommer en av dem garanterat fråga hur det har gått. 

Jag får väl berätta för henne iaf, för henne litar jag på att hon håller hemligheten! 

Skönt att berätta för någon känner jag

• Friedan

Nu har jag ringt mvc och fått tid för inskrivning och kub-test. Och jag fick lergigan comp utskrivet via telefon. Nu hoppas jag att de hjälper lika bra som under tidigare graviditeter!

Vi har tänkt hålla allt hemligt fram till vi får kub-resultatet (har redan bestämt oss för att inte fullfölja grav. om något är fel). Men det är svårt och jag inser att jag förmodligen måste prata med min chef redan på måndag för att slippa vissa arbetsuppgifter som jag inte klarar av just nu.

• enilorac81

Jag har ringt till privat gyn för tidigt vul den 12/5- då är jag runt 7+1 typ om jag räknat rätt. Har ingen aning om vad det kostar. Min privata gyn har aldrig tagit betalt för ett tidigt vul. Men han har bytt mottagning så vet inte nu vad det kostar

• Y o L o

Tror det går bra att bada, endast bubbelpool du ska undvika.

Du kanske kan säga att du äter penicillin för något (uvi eller nått smarrigare haha).

GrönaDruvan skrev 2016-04-28 08:55:05 följande:

Tror ni att det är ok att bada i simhall nu? Jag vet ju att simning är bra när man är gravid, men hur är det nu första veckorna? Tänker på bakterier o så..

Vi ska iväg i helgen och på lördag ska vi vara i simhallen hela dagen... Kommer även då berätta för detta kompis par att vi ska ha en till, för annars misstänker de nog ändå eftersom jag inte kommer dricka nåt på kvällen!

Annars är det en vän som vet och även en arbetskamrat.

Nästa helg ska vi upp till Oslo, ska på 50 års fest. Makens bror fyller 50, så då är ju typ alla där...hur ska man lyckas dölja detta? Jag är ju inte direkt den som struntar i vin om tillfälle ges, så det blir svårt..

Sen en fråga till... Nu i 3 dagar så har mina ögon varit så konstiga. Så fort jag tittar neråt, typ som nu när jag skriver i mobilen så "darrar" synen. Vad kan det vara? Det fladdrar liksom...

• Seaflower

Hm, det där med synen är inget jag känner igen! Undra vad det kan vara.. Men aaaaallt är ju normaaalt när man är gravid

Idag är jag nojig, för jag känner typ ingenting! Endast pyttelite mensvärk.

Igår var jag ju spänd som tusan och hade värk i svanken! :-O

• LyCKa55
    GrönaDruvan skrev 2016-04-28 08:55:05 följande:

Tror ni att det är ok att bada i simhall nu? Jag vet ju att simning är bra när man är gravid, men hur är det nu första veckorna? Tänker på bakterier o så..

Vi ska iväg i helgen och på lördag ska vi vara i simhallen hela dagen... Kommer även då berätta för detta kompis par att vi ska ha en till, för annars misstänker de nog ändå eftersom jag inte kommer dricka nåt på kvällen!

Annars är det en vän som vet och även en arbetskamrat.

Nästa helg ska vi upp till Oslo, ska på 50 års fest. Makens bror fyller 50, så då är ju typ alla där...hur ska man lyckas dölja detta? Jag är ju inte direkt den som struntar i vin om tillfälle ges, så det blir svårt..

Sen en fråga till... Nu i 3 dagar så har mina ögon varit så konstiga. Så fort jag tittar neråt, typ som nu när jag skriver i mobilen så "darrar" synen. Vad kan det vara? Det fladdrar liksom...

Synen kan ändra sig ganska mycket under graviditeten. Delvis kan man uppdatera styrkan men ibland hjälper inte det. Det kan komma o gå lite med hur lätt det är att fokusera.

Man bör inte byta glasögon under graviditet och amning. Det kan ändra sig mycket o ibland gå tillbaka. Bästa är linser undet den perioden.

Som ni förstår jobbar jag med ögon;)
  • ThankfulMom

Hej, har räknat ut (om det är rätt) att jag också har bf 1 december, har inte tagit nåt test än men är 99% säker att jag är gravid. pga annorlunda märkliga symtom. Trodde jag hade blindtarmsinflammation när de stack under svullna magen både till höger o vänster o nästan som kramp-aktigt dov o skarp smärta samt en grymt långt ägglossning i annorluna form än normalt... Har svettats o frysit mer än vanligt samt känslig mot sop-lukten vilket jag aldrig reagerat på innan...

Har såå mycket frågor, vill suga till mig allt ni har o dela med er av. Erfarenheter, kunskap o upplevelser bra o dåliga..

Och gärna vad ni tror om att ifall det är möjligt att jag känt när ägget (efteråt) blev befruktat o saker börja hända i "golfbollen"-som de känns- där inne.

Jag är Tjej som är född 87, fler 87or som väntar första barnet?

ber om ursäkt kan inte denna sidan än o vet inte riktigt hur man skriver inlägg för nu ser jag att jag bara kan trycka "skicka svar" men detta e inget svar utan mitt shout-out för mer info o ev. följeslagare
  • Y o L o

Hej! Om du har bf 1 dec är det nog dags att ringa en Mvc och boka tid för inskrivning :)

[quorn=76577170][quote-nick]ThankfulMom skrev 2016-04-28 15:10:51 följande:[/quote-nick]Hej, har räknat ut (om det är rätt) att jag också har bf 1 december, har inte tagit nåt test än men är 99% säker att jag är gravid. pga annorlunda märkliga symtom. Trodde jag hade blindtarmsinflammation när de stack under svullna magen både till höger o vänster o nästan som kramp-aktigt dov o skarp smärta samt en grymt långt ägglossning i annorluna form än normalt... Har svettats o frysit mer än vanligt samt känslig mot sop-lukten vilket jag aldrig reagerat på innan...

Har såå mycket frågor, vill suga till mig allt ni har o dela med er av. Erfarenheter, kunskap o upplevelser bra o dåliga..

Och gärna vad ni tror om att ifall det är möjligt att jag känt när ägget (efteråt) blev befruktat o saker börja hända i "golfbollen"-som de känns- där inne.

ber om ursäkt kan inte denna sidan än o vet inte riktigt hur man skriver inlägg för nu ser jag att jag bara kan trycka "skicka svar" men detta e inget svar utan mitt shout-out för mer info o ev. följeslagare
    [/quote]
  • Redoförnytt
    ThankfulMom skrev 2016-04-28 15:10:51 följande:

Hej, har räknat ut (om det är rätt) att jag också har bf 1 december, har inte tagit nåt test än men är 99% säker att jag är gravid. pga annorlunda märkliga symtom. Trodde jag hade blindtarmsinflammation när de stack under svullna magen både till höger o vänster o nästan som kramp-aktigt dov o skarp smärta samt en grymt långt ägglossning i annorluna form än normalt... Har svettats o frysit mer än vanligt samt känslig mot sop-lukten vilket jag aldrig reagerat på innan...

99% grattis till din graviditet!

Jag är också 87a med första barnet på G.

Hur klarar du dig utan test? Jag har tagit 7st men har ändå svårt att fatta ;)

Borde va dags för dig att boka till hos BM. Kul!

Hur mår du såhär långt?
  • Y o L o

Någon mer som fått avsmak för varm mat? Vill bara äta sallad helst. Även mejeriprodukter och choklad går bra:)

Svar på tråden BF December 2016