• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Snäckan26
    Gabriella89 skrev 2016-04-29 19:21:07 följande:

Åh vad det spänner i magen idag !!!! Även högt upp över navlen o blir super uppblåst. Tvungen o lägga mig hela tiden för de spänner så mycket. Och så har jag ju navelbråck o delade magmuskler redan. Kanske därför de känns så mycket ?

Samma här , när jag har ätit är det värst och tom lite svårt att ta djupa andetag när jag står upp .
  • Lilltrollet

Michaela 94 - ska vi skapa en fb-grupp tillsammans? Jag försökte men man måste lägga till en till medlem... Pm:a mig isf :)

• Michaela94
    enilorac81 skrev 2016-04-29 14:48:39 följande:

Michaela94- om du skapar en, gör du den hemlig då? I så fall går jag med

Absolut! Helt hemlig :)
  • Seaflower

Ska försöka lägga till en bild på hur min mage är nu ikväll!

Så här var jag nog inte ens i v 13 förra gången

Tråkigt bara att det är svullna tarmar typ

• Y o L o

Wiho inte dåligt. Skönt att se o höra fler som sväller :) på kvällarna ser jag ut som jag gjorde i v 18-20 med dottern. Tror min mage blir större dels för att jag varit gravid en gång samt fick MA så sent som december.

Seaflower skrev 2016-04-29 21:29:38 följande:

• Michaela94
    Lilltrollet skrev 2016-04-29 20:39:29 följande:

Michaela 94 - ska vi skapa en fb-grupp tillsammans? Jag försökte men man måste lägga till en till medlem... Pm:a mig isf :)

Det kan vi göra men kan inte pma, sitter vid appen :P men jag heter Michaela Gonzalez på Fb :)
  • MP88
    Seaflower skrev 2016-04-29 21:29:38 följande:

Oj, ja! Vilken mage, så stor är inte min men som du skriver så är det säkert svullna tarmar. Man längtar tills man kan framhäva magen för alla:)
  • mocha8676

Åh, längtar tills det börjar synas på mig. Jag såg knappt gravid ut ens i vecka 40 förra gången då jag var extremt överviktig och hade pösiga kläder. Nu väger jag 35 kg mindre och är bara "lite lätt" överviktig.. Så hoppas det kommer synas :)

• Tvåbarnsmamman79
    mocha8676 skrev 2016-04-29 21:56:58 följande:

Åh, längtar tills det börjar synas på mig. Jag såg knappt gravid ut ens i vecka 40 förra gången då jag var extremt överviktig och hade pösiga kläder. Nu väger jag 35 kg mindre och är bara "lite lätt" överviktig.. Så hoppas det kommer synas :)

Konstigt jag är oxå kraftigt överviktig men min mage var enorm folk frågade alltid hur många det var däri :). Vad olika det kan vara.
  • mocha8676
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-29 22:03:05 följande:

Konstigt jag är oxå kraftigt överviktig men min mage var enorm folk frågade alltid hur många det var däri :). Vad olika det kan vara.

Ja, lustigt hur olika det är.

Det syntes ifall jag tog på mig nåt tight eller inte hade på mig någon tröja. Men det var många som inte visste att jag var gravid in i det sista. Om jag pratade med någon kollega och sa att ja, jag går ju hem om två veckor så frågade dom varför då??! :)
Svar på tråden BF December 2016