• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Flygekorre
    Makintoch skrev 2016-04-29 09:16:11 följande:

Hej allihopa! Hur många av er har haft bruna flytningar? Jag fick det idag! Vet att det inte behöver betyda att missfall är på g, men jag kan inte rå för att bli orolig och ställa in mig på det värsta.. :(

Jag fick också i onsdags,men jag har ju haft en blödning också, men plutt levde i alla fall trots blödningen, men har ju även varit med om ett MA där det var blödning följt av bruna "blödningar" och fostret levde i 2 veckor efter blödningen MEN oftast går det ju bra,och brunt eller rosa flytningar BÖR inte vara nån fara - men jag är också inställd på det värsta, därav ett extra VUL om 2 veckor...
  • Michaela94
    GrönaDruvan skrev 2016-04-28 22:06:38 följande:

Blöder lite idag med. Mest vid toabesök. Den här oron knäcker mig.
    Privat ul hade de bara tid 12 maj....på ett annat ställe imon 11.30, och det är precis när jag börjar jobba.
    Min mvc gör inte vul och till gynakuten vill jag inte åka. Det känns inte så akut och jag störtblöder ju inte. Kommer inte ens när jag torkar mig, men "stoppar jag upp" lite papper så är det blod på. Imorse droppade det några droppar ner i toan, men det var i samband med nr.2...
    Jag blir knäpp. Kan det vara lättblödande livmodertapp? Missfall på gång? Eller är det så att kroppen tror att jag ska ha mens. Är ju vid denna tiden den skulle kommit, och eftersom jag hade lite blödningar i vecka 5 också, så undrar man ju...
    Är det missfall borde det väl blöda mer snart isåfall och göra ont?
    Googlar man så hittar man inga svar. Några som haft så har det gått bra för och vissa inte..

Mitt MA började sådär, blödde så i flera veckor och tillslut åkte jag in till gynakuten där jag fick MA konstaterat, så gynakuten är absolut bäst
  • Mliiii4

Hej! Grattis alla här inne till plusset.

Om allt går vägen blir jag och min man föräldrar runt den 27 december. Kul att följa andra som också är beräknade i december :)

• GrönaDruvan
    Michaela94 skrev 2016-04-29 10:06:48 följande:
    Mitt MA började sådär, blödde så i flera veckor och tillslut åkte jag in till gynakuten där jag fick MA konstaterat, så gynakuten är absolut bäst
    Vilken vecka började det på dig?
  • bells123

V.7 och fick en liten blödning när jag gick upp imorse. Ringde gynmott. då jag vet att MVC på VC inte erbjuder VUL. men de gjorde tydligen inte gynmott. heller! Hon sa att de var helt normalt med blödning tidigt i graviditeten, och sålänge man inte har mensvärk, ont, störtblöder, och inte tappar symtom är de ingen fara. Man blöder från delen av livmodern som inte graviditeten är tillräckligt stor för att täcka. Och så sa hon att man inte vet säkert hur bra de är att göra VUL titt som tätt. 

Nu har jag blivit lite lugnare iallafall. Är de MF så kan man ändå inte stoppa de med ett VUL . Hoppas de går bra för mitt frö och er andras! 

• Emmask
    bells123 skrev 2016-04-29 10:18:46 följande:

V.7 och fick en liten blödning när jag gick upp imorse. Ringde gynmott. då jag vet att MVC på VC inte erbjuder VUL. men de gjorde tydligen inte gynmott. heller! Hon sa att de var helt normalt med blödning tidigt i graviditeten, och sålänge man inte har mensvärk, ont, störtblöder, och inte tappar symtom är de ingen fara. Man blöder från delen av livmodern som inte graviditeten är tillräckligt stor för att täcka. Och så sa hon att man inte vet säkert hur bra de är att göra VUL titt som tätt. 

Nu har jag blivit lite lugnare iallafall. Är de MF så kan man ändå inte stoppa de med ett VUL . Hoppas de går bra för mitt frö och er andras! 

Jag hade en blödning i v 7 och frös till is inombords. Bebisen mådde toppen och jag hade ytterligare en blödning längre fram, som inte heller var någon fara. Första gången blödde jag när jag skulle ha haft mens, och andra gången morgonen efter sex. Oroa dig inte i onödan! Du verkar ha is i magen, fortsätt med det. Lycka till!
  • Michaela94
    GrönaDruvan skrev 2016-04-29 10:10:03 följande:
    Vilken vecka började det på dig?
    Vecka 9 ca... D är nog ingen fara men att kolla upp det hos gynakuten har du rätt till
  • Saannaandersson
    sillencillasill skrev 2016-04-28 22:26:22 följande:

Jag är ensamstående och har varit på klinik. Är i v 7 (6+2)

Är du i samma sits?

Okej, jo jag Är ju det fast är i v 10 (9+4)

Vi får peppa varann!
  • enilorac81

Mliiii4
    Hej! Låter som vi har BF ungefär samtidigt. Jag hade min senaste mens 22 mars, tog ut spiralen 5/4 och måste haft äl då!

Hur mår du? Några symptom?

• enilorac81

Håller tummarna för att alla blödningar bara är just blödningar och inget annat ????

Svar på tråden BF December 2016