Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-29 18:47:26 följande:
Något lustigt som hände för några dagar sedan när min mamma var på besök. Hon luskade ut för någon vecka sedan att jag var gravid frågade rakt ut (är i v 8 nu v 7 då.)
Så häromdagen sa hon: jag vet vad det blir! Men jag säger inget!
När jag väntade första barnet för några år sedan berättade jag för henne i v 7 att jag var gravid och då sa hon direkt: det är en tjej! Hon var 100% säker. Vi tog inte reda på könet så det var ju väldigt spännande på bb. Ut kom en liten tjej sedan iaf :).
Tror verkligen att mamma redan vet vad det blir denna gången med.
2-3 månader innan jag blev gravid med sonen drömde jag att jag födde och ammade en liten pojke ^^ var så verkligt och trodde sen flera gånger när jag var vaken att hela drömmen var sann, att han låg i sovrummet! Smsade och berättade det för en syster.
Glömde sen bort allt de tills ca. 2 veckor efter sonen föddes, då exakt samma grej som hände i drömmen hände i verkligheten, hittade även smset till min syster där jag hade skrivit om det i detalj, läskigt!
Insåg ju också då att det var Han i min dröm!
Hade en liknande dröm ett par veckor innan plusset nu, men då var de mer fokus på själva förlossningen än amningen :) var ett specifikt kön då också, men får se när hen föds, tänkte inte ta reda på det under graviditeten, och det spelar ingen roll vad de blir, är bara lite drygt att vissa tjatar att det måste/kommer bli en flicka bara för att vi redan har en pojk..