• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • blala
    MP88 skrev 2016-04-29 17:17:30 följande:

Är det någon i v 7 som redan börjar få mage? Jag är ganska smal om magen normalt, men nu syns det rejält! Kan inte ha en tight tröja, då ser man det direkt.. Både jag och min sambo har tvillingar massa tvillingar i släkten, börjar nästan tro att det kan vara det :S Är extremt trött och orkeslös, men inte alls illamående. Dock är jag inte sugen på något, vill knappt äta!

Jag känner mig uppsvälld som sjutton. Dock inte pinnsmal samt fött barn för ca 1 år och 7 månader sen. Men känns som att jag är i vecka 23 eller nå haha :)

Är dock illamående å sugen på att äta titt som tätt.
  • blala

Är ju i vecka 7 (6+6) enligt appen annars 8 (7+0) bf 16 december :)

• blala

Är ju i vecka 7 (6+6) enligt appen annars 8 (7+0) bf 16 december :)

• Mliiii4
    enilorac81 skrev 2016-04-29 13:14:12 följande:

Mliiii4
    Hej! Låter som vi har BF ungefär samtidigt. Jag hade min senaste mens 22 mars, tog ut spiralen 5/4 och måste haft äl då!

Hur mår du? Några symptom?

Det enda är att jag äter betydligt mycket mer och min hy är något sämre, du då?

Jag hade min senaste mens 23 mars och tog också ut min spiral i samma veva som du ????
  • Snäckan26
    MP88 skrev 2016-04-29 17:17:30 följande:

Är det någon i v 7 som redan börjar få mage? Jag är ganska smal om magen normalt, men nu syns det rejält! Kan inte ha en tight tröja, då ser man det direkt.. Både jag och min sambo har tvillingar massa tvillingar i släkten, börjar nästan tro att det kan vara det :S Är extremt trött och orkeslös, men inte alls illamående. Dock är jag inte sugen på något, vill knappt äta!

Jag är i vecka 7 ( 6+3) och jag kan inte ha tajta tröjor utan att avslöja mig . Jag känner mig extremt svullen och längtar bara tills den riktiga magen kommer . Sen tror jag förvisso att det syns tidigare på mig ändå då jag väntar andra barnet och är extremt otränad , magen vet väl vad den ska göra redan nu haha !
  • Seaflower
    Snäckan26 skrev 2016-04-29 18:30:18 följande:

Jag är i vecka 7 ( 6+3) och jag kan inte ha tajta tröjor utan att avslöja mig . Jag känner mig extremt svullen och längtar bara tills den riktiga magen kommer . Sen tror jag förvisso att det syns tidigare på mig ändå då jag väntar andra barnet och är extremt otränad , magen vet väl vad den ska göra redan nu haha !

Hehe, jag hör inte heller till kategorin "tvättbräda" utan har alltid haft mage plus då att man oftast blir större andra barnet.

Men nu är jag väldigt svullen!

Speciellt när jag har ätit, då blir jag som en liten kattunge om magen och ser ut att vara i 20:e veckan

Nu har det gått en vecka sedan plusset och imorgon går jag in i v 6 (5+0)

Sakta men säkert framåt
  • Tvåbarnsmamman79

Något lustigt som hände för några dagar sedan när min mamma var på besök. Hon luskade ut för någon vecka sedan att jag var gravid frågade rakt ut (är i v 8 nu v 7 då.)
    Så häromdagen sa hon: jag vet vad det blir! Men jag säger inget!
    När jag väntade första barnet för några år sedan berättade jag för henne i v 7 att jag var gravid och då sa hon direkt: det är en tjej! Hon var 100% säker. Vi tog inte reda på könet så det var ju väldigt spännande på bb. Ut kom en liten tjej sedan iaf :).
    Tror verkligen att mamma redan vet vad det blir denna gången med.

• Tess1990
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-29 18:47:26 följande:

Något lustigt som hände för några dagar sedan när min mamma var på besök. Hon luskade ut för någon vecka sedan att jag var gravid frågade rakt ut (är i v 8 nu v 7 då.)

Så häromdagen sa hon: jag vet vad det blir! Men jag säger inget!

När jag väntade första barnet för några år sedan berättade jag för henne i v 7 att jag var gravid och då sa hon direkt: det är en tjej! Hon var 100% säker. Vi tog inte reda på könet så det var ju väldigt spännande på bb. Ut kom en liten tjej sedan iaf :).

Tror verkligen att mamma redan vet vad det blir denna gången med.

2-3 månader innan jag blev gravid med sonen drömde jag att jag födde och ammade en liten pojke ^^ var så verkligt och trodde sen flera gånger när jag var vaken att hela drömmen var sann, att han låg i sovrummet! Smsade och berättade det för en syster.

Glömde sen bort allt de tills ca. 2 veckor efter sonen föddes, då exakt samma grej som hände i drömmen hände i verkligheten, hittade även smset till min syster där jag hade skrivit om det i detalj, läskigt!

Insåg ju också då att det var Han i min dröm!

Hade en liknande dröm ett par veckor innan plusset nu, men då var de mer fokus på själva förlossningen än amningen :) var ett specifikt kön då också, men får se när hen föds, tänkte inte ta reda på det under graviditeten, och det spelar ingen roll vad de blir, är bara lite drygt att vissa tjatar att det måste/kommer bli en flicka bara för att vi redan har en pojk..
  • Tvåbarnsmamman79
    Tess1990 skrev 2016-04-29 18:55:06 följande:
    2-3 månader innan jag blev gravid med sonen drömde jag att jag födde och ammade en liten pojke ^^ var så verkligt och trodde sen flera gånger när jag var vaken att hela drömmen var sann, att han låg i sovrummet! Smsade och berättade det för en syster.

Glömde sen bort allt de tills ca. 2 veckor efter sonen föddes, då exakt samma grej som hände i drömmen hände i verkligheten, hittade även smset till min syster där jag hade skrivit om det i detalj, läskigt!

Insåg ju också då att det var Han i min dröm!

Hade en liknande dröm ett par veckor innan plusset nu, men då var de mer fokus på själva förlossningen än amningen :) var ett specifikt kön då också, men får se när hen föds, tänkte inte ta reda på det under graviditeten, och det spelar ingen roll vad de blir, är bara lite drygt att vissa tjatar att det måste/kommer bli en flicka bara för att vi redan har en pojk..
    Vi har två flickor så många har varit på oss om att vi skulle behöva en grabb oxå.
    Pappan är väldigt sugen på en pojke och visst det hade ju varit lite extra kul kanske men viktigast är ju att bebisen är frisk.
  • Gabriella89

Åh vad det spänner i magen idag !!!! Även högt upp över navlen o blir super uppblåst. Tvungen o lägga mig hela tiden för de spänner så mycket. Och så har jag ju navelbråck o delade magmuskler redan. Kanske därför de känns så mycket ?

Svar på tråden BF December 2016