• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tess1990
    Y o L o skrev 2016-04-28 19:04:33 följande:

Någon mer som fått avsmak för varm mat? Vill bara äta sallad helst. Även mejeriprodukter och choklad går bra:)

Kan knappt äta varm mat, kött och feta saker

Vill typ bara äta kallt, grönsaker, frukt och bröd ^^

Yoghurt går bra men inte ost

Sååå drygt för jag tror verkligen jag behöver äta mer protein men blir bara äcklad och måste tvinga mig..

Drömmer om att bara äta jordgubbar, mango, röd paprika, ostfralla och dricka flädersaft ^^
  • Y o L o

Ahhh skönt att höra att jag inte är ensam. :)

Är du också extremt trött? Tänker om det hör ihop?

Tess1990 skrev 2016-04-28 19:13:16 följande:

Kan knappt äta varm mat, kött och feta saker

Vill typ bara äta kallt, grönsaker, frukt och bröd ^^

Yoghurt går bra men inte ost

Sååå drygt för jag tror verkligen jag behöver äta mer protein men blir bara äcklad och måste tvinga mig..

Drömmer om att bara äta jordgubbar, mango, röd paprika, ostfralla och dricka flädersaft ^^

• Tess1990
    Y o L o skrev 2016-04-28 19:26:28 följande:

Ahhh skönt att höra att jag inte är ensam. :)

Är du också extremt trött? Tänker om det hör ihop?

Väldigt trött! Och illamående

Precis haft magsjuka också :/
  • celavie1

Upptäckte just att jag har kallelse för cellprov i morgon. Någon som vet om det är OK och göra när man är gravid?

• Y o L o

min bm avrådde mig från att göra det men såhär står det på 1177 -

Provtagningen är helt riskfri och det går bra att göra provet även om du är gravid. Det brukar rekommenderas att du lämnar provet senast i 15 graviditetsveckan eftersom en utredning av ett avvikande prov kan vara svårare om graviditeten gått långt.

celavie1 skrev 2016-04-28 19:41:45 följande:

Upptäckte just att jag har kallelse för cellprov i morgon. Någon som vet om det är OK och göra när man är gravid?

• Tess1990
    celavie1 skrev 2016-04-28 19:41:45 följande:

Jag ska göra på inskrivningsbesöket den 10e maj

Fick veta på hälsosamtalet att man kan göra fram till v.14

Jag har inte gjort de förut (visste inte att man fick göra de som gravid förut och sen blev jag sjuk och kunde inte) så är nog på tiden, även om de är lite nervöst
  • celavie1

OK vad bra då vet jag. Jag har ju tänkt och ringa och fråga men jag har lyckats bomma telefontiden varje dag....Suck så trött på mig själv.
    Jag tror det här nya med graviditeten påverkar mig väldigt mycket. Jag glömmer saker och känner mig väldigt känslig. Idag var jag helt sänkt när jag åkte hem från jobbet. Är chef och då får man hantera en hel del och även ta en hel del skit. Ibland känns det som att kollegor glömmer att man är en människa av kött och blod med känslor. Försökte agera någorlunda professionellt men grät en skvätt på vägen hem. Jag hoppas det blir bättre längre fram i graviditeten annars kommer detta bli en pärs.

• Saannaandersson

Hej! Har bf den 27 november så nästan december iaf haha ;) mitt illa mående och allt försvann helt så va in och gjorde ett ul igår och allt va toppen (tack gode Gud) men har en fråga till er! Är det någon mer som är ensamstående här inne? :)

• Seaflower
    Y o L o skrev 2016-04-28 19:04:33 följande:

Någon mer som fått avsmak för varm mat? Vill bara äta sallad helst. Även mejeriprodukter och choklad går bra:)

Näe, inte märkt nåt än, men jag har inte vart godissugen på hela veckan, och i vanliga fall kan jag äta godis varje dag!

Jag känner att tröttheten börjar mer och mer, igår lade jag mig för natten 20.30 och stensomna!

Sen är jag nog lite moody, speciellt när det gäller sambon.

Igår var jag nära tårar hela kvällen bara för att han var så jävla dum i huvudet
  • Seaflower
    Saannaandersson skrev 2016-04-28 20:06:06 följande:

Hej! Har bf den 27 november så nästan december iaf haha ;) mitt illa mående och allt försvann helt så va in och gjorde ett ul igår och allt va toppen (tack gode Gud) men har en fråga till er! Är det någon mer som är ensamstående här inne? :)

Gud va skönt att allt såg bra ut!!

Vad har du för relation med pappan, är han med på detta?

Känns det okej för dig eller är det en jobbig situation?
Svar på tråden BF December 2016