• Anonym (Kim)

Förbjudna åsikter...

Just det, förbjudna åsikter... hur ska man handskas med dem?

Det är inte förbjudet att tycka så länge ingen skadas av åsikten. Hur långt kan man stå upp för det man tycker? Vem ska avgöra om man tycker rätt eller fel då en åsikt är en åsikt och ingen direkt sanning?

T ex så tycker jag att homosexualitet är rätt osmakligt. Inte människan i sig utan dennes handlingar. Jag skulle aldrig kalla någon för bögjävel men jag äcklas av tanken på vad han gör med en annan karl.

Hur reagerar du om en vän till dig framför en sådan åsikt?

Det kan handla om vad som helst, som en människa tycker och inte en annan.
    Som kan avslutas med-fobi (homofobi, islamofobi osv) Kan också handla om hur man definierar rasism.

Får man säga neger? Eller har man afrofobi då? Får man tycka att svarta människor ser smutsiga ut i händerna?  Får man köra skämt som vissa ser som rasistiska?

Hur långt får man gå med sin åsikt?

• Svar på tråden Förbjudna åsikter...
  • todo nada
    Moderator skrev 2016-03-27 13:49:03 följande:

OBSERVERA!

Det är inte tillåtet med dubbelkonton för att komma runt en varning eller en avstängning.

Dubbelkonton raderas omgående.

Mycket bra att ni observerar och agerar för att få bort sådant.
  • Litet My

Vi lever i ett fritt land där vi får ha vilka åsikter man vill, däremot kan man inte kräva att de skall vara accepterade, respekterade eller stå oemotsagda. Mao får du säga neger och tycka att homosexuella gör äckliga saker. Men folk har rätt att säga sitt eller ta avstånd om de inte gillar dina åsikter vilket de flesta inte gör.

• Nenne666
    todo nada skrev 2016-03-27 13:51:42 följande:
    Därför att vederbörande startade en diskussionstråd om det hela, hur fan kan man då tycka det är konstigt att ämnet diskuteras?! Vet du inte hur det går till på forum?
    Jag svarade på varför (Kim) tvunget skulle svara på varför han ogillar bögar. Det räcker tydligen inte att han säger att han gör det, det ska presenteras en orsak också som ska godkännas, av vem? Kleti och pleti på familjeliv?
  • Nenne666
    todo nada skrev 2016-03-27 13:48:56 följande:
    Hoppsan, är det VM i att läsa in saker som inte står skrivna?

Det stör inte mig att han inte gillar bögar, och det har jag heller inte påstått, däremot blev jag nyfiken på varför och har därför ställt frågor för att försöka få en klar bild över hur vederbörande resonerar.

Vad är "facket" jag satt vederbörande i? Menar du när jag skriver att hans åsikter enbart grundar sig i fördomar, eftersom vederbörande inte har någon saklig grund till varför hen anser att homosexuella är "osmakliga"?

Jag tycker du ska börja läsa vad personerna du citerar och skriver till faktiskt har skrivit, det skulle bli så mycket enklare att kunna diskutera med dig då.
    Ja, okej. 'Det är en fördom i sig' tolkade jag in som att du ville pådyvla det fula i hans åsikt. Men jag läste väl in och hittar på.
  • Iarwain

För min del får du tycka och säga precis det du verkar tycka i dessa frågor.
    Jag är, dock,  i min fulla rätt att tycka att du är en idiot och se till att ha så lite som möjligt med dig att göra, eller att försöka få dig att se problemen med dina åsikter.

• todo nada
    Nenne666 skrev 2016-03-27 14:02:12 följande:

Jag svarade på varför (Kim) tvunget skulle svara på varför han ogillar bögar. Det räcker tydligen inte att han säger att han gör det, det ska presenteras en orsak också som ska godkännas, av vem? Kleti och pleti på familjeliv?

Jag tycker inte du ska svara åt någon annan med tanke på problematiken du har att läsa vad som faktiskt står i andras inlägg utan att blanda in saker som uppstått i din fantasi.

Men jag ska försöka förklara det enkelt; TS startar en tråd som bla handlar om att denne tycker homosexualitet är "osmakligt". Sedan diskuterar andra medlemmar och TS detta i den startade tråden, ger sin syn på saken och ställer frågor om andras. Sedan glider du in i tråden, och undrar varför det ställs frågor till TS om ämnet tråden handlar om..

Klarnar det något?
  • todo nada
    Nenne666 skrev 2016-03-27 14:04:18 följande:

Ja, okej. 'Det är en fördom i sig' tolkade jag in som att du ville pådyvla det fula i hans åsikt. Men jag läste väl in och hittar på.

Jag repeterar: Jag tycker inte du ska svara åt någon annan med tanke på problematiken du har att läsa vad som faktiskt står i andras inlägg utan att blanda in saker som uppstått i din fantasi.
  • todo nada
    Nenne666 skrev 2016-03-27 14:15:15 följande:

Du är så j-otrevlig och direkt obehaglig i ditt sätt att föra dig, inte bara här utan precis överallt. Jag betackar mig!

Ja men Gud vad bra, jag har noterat din åsikt i listan över saker jag skiter fullständigt i här nu. Tack för ditt bidrag.
  • Aniiee

Det är helt ok för mig om TS inte tycker om bög/flatsex. Han är inte inbjuden till min säng, såatte....

Only in the Bible could a man stand next to a naked woman and be tempted by a piece of fruit
  • Progressiv
    Anonym (Kim) skrev 2016-03-27 11:34:52 följande:

Det är ingen fördom att äcklas av att två personer av samma kön har sexuella aktiviteter med varandra.

Varför äcklas du inte av heterosexuellt sex?
Svar på tråden Förbjudna åsikter...