• Anonym (hemskt)

Fyllecell IGEN

Fyllde 21 i helgen och hamnade i fyllecell för sjätte gången. Jag fattar inte själv vad jag håller på med, hur svårt är det att ta sig hem? Jag var 17 första gången och inte har det blivit bättre med åren.

Min bristande impulskontroll gör att jag alltid dricker för mycket. Min vakuumhjärna gör att jag alltid köper vodka trots att jag vet hur det blir. Antingen blir jag så full att jag får svårt att gå eller börjar spy. Eller så får jag en "snefylla" och blir dramatisk på olika sätt och gråter osv. Ofta säger tyvärr polisen att de känner igen mig med och det gynnar mig ju inte ett dugg, och jag har sä svårt att vara trevlig mot dom när jag är full.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har dock aldrig fått någon konsekvens av detta. Ingen myndighet som lagt sig i, förutom transportstyrelsen. Körkort lär jag ju aldrig få nu? Värst är att jag kommer gå ut nästa helg helg igen. Eller nation i veckan. Oftast går det ju bra. Räknat ut att jag ändå gått ut ungefär 345 gånger under denna tidsperiod och 6 gånger har det gått åt helvete då känns det lite bättre. Men ändå, JAG SKÄMS IHJÄL för vad folk ska tro om mig..

• Svar på tråden Fyllecell IGEN
  • Anonym (Relaterar)

Relaterar en del... Sen förra sommaren har jag varit ut varenda helg, och ibland mitt på veckorna och min sambo är likadan. Men vi båda har insett att vi faktiskt får skärpa till oss och ska nu sluta gå ut lika mycket. Både jobb och plugget har blivit lidande för min del, och det är verkligen inte värt det! Har bestämt oss för att vänta till Valborg nu OM det verkligen är något kul på gång den kvällen. Efter det så kommer det bli fortsatt lugna puckar. Kommer istället fokusera mer på pluggandet och jobbet som faktiskt är vettigt. Finns ju faktiskt andra saker att göra...

För oss beror det nog mycket på att vi varit tillsammans i över 7 år och under dessa år var vi väldigt låst vid varandra och höll oss inne varje helg. Jag tror helt enkelt att vi blev uttråkade och började istället festa rejält.

Men med allt festande så kommer även det psykiska måendet in. Jag får fruktansvärd ångest efter en hel helgs festande. På söndag natt ligger jag och kallsvettas och tror att mina tankar mer eller mindre ska döda mig. Varje söndag har blivit en fasa för mig, trots att jag inte gjort något som bör ge mig ångest. Detta håller sedan i sig fram till onsdagen. Dessutom är det inte många organ i kroppen som blir skonad från alkohol. Kroppen tar mycket stryk och det har man ju märkt på bara hjärnan. Kan bli oerhört trög och få dåligt minne. Vore dessutom för jävligt att få skrumplever när man är 25 år. Jag erkänner själv att detta börjar bli ett problem. Det borde du också göra!!

Försök hitta på andra saker att göra.
    Spelkvällar, filmkvällar, alkoholfria middagar, utflykter etc. 
    Dina vänner kan väl inte varit anti allt detta?

• klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-04 22:16:55 följande:
    Ja jag vet inte men jag tycker väl inte det viktiga nu är att sätta en diagnos på mig själv - även om ni säkert har rätt. Men det får mig inte att må bättre utan tvärtom så känns det ännu värre. Försöker att bara tänka på själva situationen och för/nackdelar istället och försöka våga ta hjälp någon gång inom den närmsta tiden

En diagnos är nog inte det viktiga som så, men att du ska få denna insikt är däremot viktigt.
    Hoppas du tar modet och kontaktar sjukvård, så du börjar reda det ut snart.
    Och inte när du har gått länge med dina problem, för då kommer de bli värre och svårare att lösa.

• LFF
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-05 01:37:19 följande:
    Fast det är inga ursäkter, det är ju så det ser ut nu. Det är inte polisernas fel men jag tycker den där lagen är väldigt otydlig, men jag har förtjänat det med. Och ja i min ålder och mitt umgänge så är det näst intill omöjligt att inte dricka på tex Valborg, ska jag sitta med en fanta på champangefrukosten och champangegalopp nykter? Jag vet inte om jag kan sluta själv kanske inte men har jag viljan (vilket jag inte har nu) så antar jag att jag borde kunna det. Alla mina vänner dricker mycket, kanske inte lika mycket som mig men näst intill. Det är ju alltid dom jag delar dricka med och kör drickspel med osv och det händer dom mycket med men inte just fyllecell. Men så kul vi också har bortsett från dessa 6 gånger så ser jag ingen anledning att sluta dricka utan snarare hitta strategier att inte gå överstyr!
    Vari ligger det farliga i att vara nykter när alla andra super till? Är du rädd för att du är tråkig nykter? Eller att komma ihåg alla dumheter som görs när folk är berusade? Eller är det en rädsla för att inte vara en i gänget (eftersom alla dina vänner dricker så gott som lika mycket som dig)?

Vad är du rädd för?

Sluta drick och lägg undan pengarna som du skulle supit upp så kan du göra något roligare för dem.

Mvh hon som aldrig förstått sig på alkoholkulturen med att supa sig dyngrak, inte ens som student.
  • Anonym (Ärligt talat)

Du säger att du inte har fått konsekvenser, men jo det har du folk känner igen dig och ser när beter dig pinsamt och billigt, folk skrattar åt dig utan att du märker det och inte ens dina KOMPISAR bryr sig om dig för att dom låter dig fortsätta. Fattar du inte hur du ser ut? du lär ju bli utnyttjad ofta också. Finns ingen annan förkläring än att du har världens sämsta självförtroende. Skit i att sluta du är ändå för korkad för att fatta :)

• Anonym (hemskt)
    Anonym (Ärligt talat) skrev 2016-04-05 13:08:20 följande:

Du säger att du inte har fått konsekvenser, men jo det har du folk känner igen dig och ser när beter dig pinsamt och billigt, folk skrattar åt dig utan att du märker det och inte ens dina KOMPISAR bryr sig om dig för att dom låter dig fortsätta. Fattar du inte hur du ser ut? du lär ju bli utnyttjad ofta också. Finns ingen annan förkläring än att du har världens sämsta självförtroende. Skit i att sluta du är ändå för korkad för att fatta :)

Det man inte vet lider man inte av ;)
  • Anonym (hemskt)

Ser inget farligt i att vara nykter förutom att det ärligt talat är as tråkigt. Men vi gör annat med. Går på bio, middagar, filmkvällar osv. Som timvikarie har man tid till mycket. Har fått nytt jobb med så kommer jobba på helger så att jag inte går ut. Ska sluta dricka iallafall dra ner på det ordentligt! Tråden kan låsas nu om det går, har tagit till mig allt ni skrivit och vet själv att bara jag kan förändra detta och det ska jag!

• Anonym (???)

Ts, din bristande impulskontroll, och att du säger att du inte bryr dig tillräckligt mycket för att söka hjälp, kan tyda på någon typ av deficit/skada/försämring i din frontallob. Detta kan du få reda på vid en hjärnröntgen.

• Anonym (Ärligt talat)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-05 13:48:35 följande:
    Det man inte vet lider man inte av ;)
    du måste verkligen hata dig själv om du inte bryr dig om att omgivningen ser dig som ett skämt, ingen kommer till slut vilja anställa dig och troligen är det redan så att ingen man skulle respektera dig som tjej. Det är oftast stora okvinnliga tjejer som beter sig som dig i hopp om att få uppmärksamhet.
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (???) skrev 2016-04-05 14:31:13 följande:

Ts, din bristande impulskontroll, och att du säger att du inte bryr dig tillräckligt mycket för att söka hjälp, kan tyda på någon typ av deficit/skada/försämring i din frontallob. Detta kan du få reda på vid en hjärnröntgen.

Hahah aa får gå till farbror doktorn och kolla upp det. Tack för infon hade aldrig kommit på det själv, klart det är nån skada i frontalloben!!
  • LFF
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-05 13:51:31 följande:

Ser inget farligt i att vara nykter förutom att det ärligt talat är as tråkigt. Men vi gör annat med. Går på bio, middagar, filmkvällar osv. Som timvikarie har man tid till mycket. Har fått nytt jobb med så kommer jobba på helger så att jag inte går ut. Ska sluta dricka iallafall dra ner på det ordentligt! Tråden kan låsas nu om det går, har tagit till mig allt ni skrivit och vet själv att bara jag kan förändra detta och det ska jag!

Om man inte kan ha kul nykter så har man problem. Antingen med sig själv eller med sitt umgänge.
Svar på tråden Fyllecell IGEN