• Anonym (hemskt)

Fyllecell IGEN

Fyllde 21 i helgen och hamnade i fyllecell för sjätte gången. Jag fattar inte själv vad jag håller på med, hur svårt är det att ta sig hem? Jag var 17 första gången och inte har det blivit bättre med åren.

Min bristande impulskontroll gör att jag alltid dricker för mycket. Min vakuumhjärna gör att jag alltid köper vodka trots att jag vet hur det blir. Antingen blir jag så full att jag får svårt att gå eller börjar spy. Eller så får jag en "snefylla" och blir dramatisk på olika sätt och gråter osv. Ofta säger tyvärr polisen att de känner igen mig med och det gynnar mig ju inte ett dugg, och jag har sä svårt att vara trevlig mot dom när jag är full.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har dock aldrig fått någon konsekvens av detta. Ingen myndighet som lagt sig i, förutom transportstyrelsen. Körkort lär jag ju aldrig få nu? Värst är att jag kommer gå ut nästa helg helg igen. Eller nation i veckan. Oftast går det ju bra. Räknat ut att jag ändå gått ut ungefär 345 gånger under denna tidsperiod och 6 gånger har det gått åt helvete då känns det lite bättre. Men ändå, JAG SKÄMS IHJÄL för vad folk ska tro om mig..

• Svar på tråden Fyllecell IGEN
  • Anonym (nykter)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 08:26:56 följande:

Hamnade på sjukhuset i förrgår pågrund av "blandintox" som det kallades. Hade cirka 2 promille alkohol och tog en hel burk concerta/ritalin tabletter. Inte för att jag ville skada mig själv för då hade jag tagit andra tabletter men jag kan inte förklara varför jag gjorde det heller. Börjar tro att jag är ute efter att leva lite farligt.. Kommer inte på någon annan förklaring. Detta var andra gången det hände på ganska exakt ett halvår så dom lär ju undra. En rolig effekt fick jag inte iallafall utan jag fick en puls över 140, temp på låga 35.5 ibland och nästa sekund feber och jag hade sån yrsel att jag inte kunde stå på benen. Nu är det bättre bara magknip och extrem ångest kvar.

Tycker du fortfarande att det är en dålig idé att helt avstå från alkohol?
  • LFF
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 08:26:56 följande:

Hamnade på sjukhuset i förrgår pågrund av "blandintox" som det kallades. Hade cirka 2 promille alkohol och tog en hel burk concerta/ritalin tabletter. Inte för att jag ville skada mig själv för då hade jag tagit andra tabletter men jag kan inte förklara varför jag gjorde det heller. Börjar tro att jag är ute efter att leva lite farligt.. Kommer inte på någon annan förklaring. Detta var andra gången det hände på ganska exakt ett halvår så dom lär ju undra. En rolig effekt fick jag inte iallafall utan jag fick en puls över 140, temp på låga 35.5 ibland och nästa sekund feber och jag hade sån yrsel att jag inte kunde stå på benen. Nu är det bättre bara magknip och extrem ångest kvar.

Och du tycker fortfarande att det är en bra idé att fortsätta dricka? Att bara försöka minska?
  • Anonym (Partytjej)

Ok du, jag tror inte att en vit månad och dra ner räcker, faktiskt... Du kunde dött, det är något inom dig eller i din livssituation som du reagerar mot. Jag tror terapi vore bra, att granska sig själv på djupet och förstå varför du har denna självdestruktiva impuls. Det är något knas och du måste gå till botten med det innan något värre händer!

• Anonym (hemskt)
    klyban skrev 2016-04-15 08:31:31 följande:

Och du som inte tycker det är så farligt.

Ett tragiskt liv du  har, som måste dricka så mycket alkohol.

Jag förstår du tränat dig fram till tåla alkohol, men nå 2 promille, så krävs det en hel del alkohol.

Det var det som var det konstiga! Jag drack typ hälften så mycket av vad jag brukar dricka. I vanliga fall dricker jag alltid vodka men denna gång drack jag en vin flaska 12.5% och en 7.0 cider 500ml. Det var allt. Tror jag hehe.
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (nykter) skrev 2016-04-15 09:07:02 följande:

Tycker du fortfarande att det är en dålig idé att helt avstå från alkohol?

LFF skrev 2016-04-15 09:10:17 följande:

Och du tycker fortfarande att det är en bra idé att fortsätta dricka? Att bara försöka minska?

Har inte tänkt så mycket på det. Tänker ju knappast gå ut i helgen om jag säger så. Men sen glömmer/förtränger jag sånt här ganska fort. Igår hade jag så mycket ångest och tänkte att nu ska jag aldrig mer ens ta en klunk alkohol. Idag känner jag mig typ oberörd av vad som hände, det känns inte som att det hänt. Men enda gången jag kommer gå ut nu är på Valborg och så får jag se hur det går då, går det åt helvete igen så lägger jag ner helt.
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (Partytjej) skrev 2016-04-15 09:24:38 följande:

Ok du, jag tror inte att en vit månad och dra ner räcker, faktiskt... Du kunde dött, det är något inom dig eller i din livssituation som du reagerar mot. Jag tror terapi vore bra, att granska sig själv på djupet och förstå varför du har denna självdestruktiva impuls. Det är något knas och du måste gå till botten med det innan något värre händer!

Nej jag kunde inte dött. Jag tog inte så starka/farliga tabletter eftersom jag inte ville dö. Men kom på dagen efter att jag hade både sömntabletter och annat så hade jag vetat det då hade jag säker tagit dom men jag var för full tror jag. Men några hundra mg ritalin är inte så mycket har jag förstått, men det blev väl det för mig att gå från mitt recept 10mg till 600mg cirka. Jag väger ju lite med osv så då blir det väl värre, och med alkohol.

Vet inte om det var självdestruktivt för jag kommer inte på varför jag tog dom. Kanske för att ha kul bara? Lite spänning? Inte för att skada mig själv. Men ja jag måste hitta sätt att sluta med vad jag nu håller på med...
  • Anonym (hemskt)
    Bettanboop2015 skrev 2016-04-15 10:48:52 följande:

Dags att byta umgänge kanske??

Bryta och byta miljö?

Ja det är ju inte mina vänner som tvingar mig dricka. Tvärtom egentligen. De var de som sätter mig i en taxi så jag kommer hem. Fast när jag kom hem gick det ju åt helvete men det kunde inte de veta. De finns där för mig hela tiden och skriver/ringer hela tiden och säger att vi måste hitta på andra saker nu än att gå ut och jag måste prata med nån.

Byta miljö ja det ska jag ju, åker ju till Australien snart. Blir spännande hur det blir där. Förmodligen bättre eftersom jag inte kommer känna mig bekväm med folk så då kan jag inte supa mig för full utan vill stila mig lite osv.
  • Pkb
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 11:00:22 följande:

Ja det är ju inte mina vänner som tvingar mig dricka. Tvärtom egentligen. De var de som sätter mig i en taxi så jag kommer hem. Fast när jag kom hem gick det ju åt helvete men det kunde inte de veta. De finns där för mig hela tiden och skriver/ringer hela tiden och säger att vi måste hitta på andra saker nu än att gå ut och jag måste prata med nån.

Byta miljö ja det ska jag ju, åker ju till Australien snart. Blir spännande hur det blir där. Förmodligen bättre eftersom jag inte kommer känna mig bekväm med folk så då kan jag inte supa mig för full utan vill stila mig lite osv.

Bra att du åkte taxi iallafall :)

Var rädd om dig.
  • Anonym (hemskt)
    Pkb skrev 2016-04-15 11:17:03 följande:

Bra att du åkte taxi iallafall :)

Var rädd om dig.

Ja det går ju framåt på så vis iallafall haha! Tack ja de ska jag försöka vara.
Svar på tråden Fyllecell IGEN