• Anonym (hemskt)

Fyllecell IGEN

Fyllde 21 i helgen och hamnade i fyllecell för sjätte gången. Jag fattar inte själv vad jag håller på med, hur svårt är det att ta sig hem? Jag var 17 första gången och inte har det blivit bättre med åren.

Min bristande impulskontroll gör att jag alltid dricker för mycket. Min vakuumhjärna gör att jag alltid köper vodka trots att jag vet hur det blir. Antingen blir jag så full att jag får svårt att gå eller börjar spy. Eller så får jag en "snefylla" och blir dramatisk på olika sätt och gråter osv. Ofta säger tyvärr polisen att de känner igen mig med och det gynnar mig ju inte ett dugg, och jag har sä svårt att vara trevlig mot dom när jag är full.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har dock aldrig fått någon konsekvens av detta. Ingen myndighet som lagt sig i, förutom transportstyrelsen. Körkort lär jag ju aldrig få nu? Värst är att jag kommer gå ut nästa helg helg igen. Eller nation i veckan. Oftast går det ju bra. Räknat ut att jag ändå gått ut ungefär 345 gånger under denna tidsperiod och 6 gånger har det gått åt helvete då känns det lite bättre. Men ändå, JAG SKÄMS IHJÄL för vad folk ska tro om mig..

• Svar på tråden Fyllecell IGEN
  • klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 10:34:38 följande:
    Det var det som var det konstiga! Jag drack typ hälften så mycket av vad jag brukar dricka. I vanliga fall dricker jag alltid vodka men denna gång drack jag en vin flaska 12.5% och en 7.0 cider 500ml. Det var allt. Tror jag hehe.
    Väldigt skoj att du tycker det är roligt.
  • Anonym (Partytjej)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 10:42:59 följande:

Nej jag kunde inte dött. Jag tog inte så starka/farliga tabletter eftersom jag inte ville dö. Men kom på dagen efter att jag hade både sömntabletter och annat så hade jag vetat det då hade jag säker tagit dom men jag var för full tror jag. Men några hundra mg ritalin är inte så mycket har jag förstått, men det blev väl det för mig att gå från mitt recept 10mg till 600mg cirka. Jag väger ju lite med osv så då blir det väl värre, och med alkohol.

Vet inte om det var självdestruktivt för jag kommer inte på varför jag tog dom. Kanske för att ha kul bara? Lite spänning? Inte för att skada mig själv. Men ja jag måste hitta sätt att sluta med vad jag nu håller på med...

Fast alltså så hög puls tillsammans med så hög promillehalt, det är en belastning för hjärtat... :/ om du inte minns varför du tog dem kan du ju inte veta om det var för att skada dig själv? Det är lätt att få mörka tankar på fyllan... Dessutom känns det väldigt riskabelt att du har andra piller hemma, tänk om du blir full igen och får för dig att det är en bra och kul idé att svälja en burk sömntabletter? Alltså jag har själv varit destruktiv på fyllan och gjort saker jag inte skulle gjort i nyktert tillstånd, tankarna kan bli förvrängda på fyllan. Och om du gör så pass farliga grejer som att svälja en burk piller när du är full, så vore den bästa säkerhetsåtgärden att inte bli full.
  • Anonym (hemskt)
    klyban skrev 2016-04-15 11:36:11 följande:

Väldigt skoj att du tycker det är roligt.

Ja någon sa mig att lyckas man hitta lite humor i tråkiga situationer så vinner man :)
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (Partytjej) skrev 2016-04-15 12:07:29 följande:

Fast alltså så hög puls tillsammans med så hög promillehalt, det är en belastning för hjärtat... :/ om du inte minns varför du tog dem kan du ju inte veta om det var för att skada dig själv? Det är lätt att få mörka tankar på fyllan... Dessutom känns det väldigt riskabelt att du har andra piller hemma, tänk om du blir full igen och får för dig att det är en bra och kul idé att svälja en burk sömntabletter? Alltså jag har själv varit destruktiv på fyllan och gjort saker jag inte skulle gjort i nyktert tillstånd, tankarna kan bli förvrängda på fyllan. Och om du gör så pass farliga grejer som att svälja en burk piller när du är full, så vore den bästa säkerhetsåtgärden att inte bli full.

Ja jag vet ju att det kan hända igen. Förra gången tog jag ju en burk med värktabletter när jag var i ett annat land. Men det gick bra fick inga biverkningar överhuvudtaget konstigt nog. Men ja detta var ju inte första gången så jag vet ju att när alkoholen går in så går vettet ut fullständigt. Minsta lilla kan få mig att tappa greppet helt. Så du sluta också dricka alkohol helt eller försvann det sedan? Kanske ska pröva terapi eller något först sen när jag kommer hem om några månader och se om det hjälper!
  • Anonym (Partytjej)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 12:15:49 följande:

Ja jag vet ju att det kan hända igen. Förra gången tog jag ju en burk med värktabletter när jag var i ett annat land. Men det gick bra fick inga biverkningar överhuvudtaget konstigt nog. Men ja detta var ju inte första gången så jag vet ju att när alkoholen går in så går vettet ut fullständigt. Minsta lilla kan få mig att tappa greppet helt. Så du sluta också dricka alkohol helt eller försvann det sedan? Kanske ska pröva terapi eller något först sen när jag kommer hem om några månader och se om det hjälper!

Jag slutade ett tag, och jag gick i terapi för att bearbeta massa saker, dålig självkänsla och tidigare övergrepp bla. Att jag ofta ville bli full, in i dimman, var ju ett symptom på att jag faktiskt ville fly från mig själv. Idag kan jag absolut gå ut och festa och bli full, tycker fortfarande det är kul, men utan plakatfylla och pinsamheter.
  • MajaMaria79

Hur var det nu, skulle du inte vara vit fram till Valborg?
    Det gick sådär va?

Erkänn att du inte har kontroll istället.
    Antingen så accepterar du att du är alkoholist med förkärlek för att blanda in läkemedel och förr eller senare kommer att få leversvikt och kanske tom dö.
    Eller så söker du hjälp på allvar.

Något mellanting finns inte. Och att skratta åt det är inte att vinna, det är tragiskt.

• Anonym (hemskt)
    MajaMaria79 skrev 2016-04-15 15:21:52 följande:

Hur var det nu, skulle du inte vara vit fram till Valborg?

Det gick sådär va?

Erkänn att du inte har kontroll istället.

Antingen så accepterar du att du är alkoholist med förkärlek för att blanda in läkemedel och förr eller senare kommer att få leversvikt och kanske tom dö.

Eller så söker du hjälp på allvar.

Något mellanting finns inte. Och att skratta åt det är inte att vinna, det är tragiskt.

Jag sa att jag fundera på det, inte att jag skulle. Och den här gången var inte problemet att jag blev för full utan att jag impulsivt tog för många tabletter. Det är isåfall impulsiviteten som är problemet, inte aalkoholen, men det blir värre när jag dricker alkohol. Inte ens psykiatrikern nämnde något om att alkohol skulle vara ett problem, trots att detta var andra gången jag hamna på sjukhus och jag sa förra gången att jag aldrig skulle dricka igen. Han bedömde det bara som en impulsiv handling och det är där problemet ligger.

Har aldrig skrattat heller. Skrev hehe. Jag bryr mig inte speciellt mycket bara för jag vet att detta bara är en period.
  • klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 12:08:08 följande:
    Ja någon sa mig att lyckas man hitta lite humor i tråkiga situationer så vinner man :)
    Inte i ditt fall och detta fall, då det bara ursäktar fortsatt destruktivt beteende.
  • Anonym (hemskt)
    klyban skrev 2016-04-15 17:03:16 följande:

Inte i ditt fall och detta fall, då det bara ursäktar fortsatt destruktivt beteende.

Nope. Detta var ett uppvaknande och jag mår fortfarande dåligt trots att det är två dagar sen nu med feber osv så jag kommer knappast göra om det. Har inte ens lust att kolla på alkohol. Skulle det hända igen kanske jag skulle tvångsvårdas, antar att det är därför man får prata med en psykkonsult för han ska bedöma det? Och den risken skulle jag aldrig ta. Sen är jag tveksam om jag får mer medicin utskrivet nu med eftersom det var andra gången, och det får mig också mer inställd på att aldrig göra om detta. Och för att inte göra om det ska jag inte dricka alkohol. Enda gången blir på Valborg men i minimala mängder.
  • Anonym (Me2)

Jag har också blivit tagen av polis pga fylla många ggr (är alkis på deltid), men jag har aldrig hamnat i fyllecell utan körd till sjukhus. Varför gör de inte så med dig?

Man får sova ruset av sig i en säng, får frukost en B vitamin spruta och sedan gå hem.

Svar på tråden Fyllecell IGEN