• Milla2016

Vi som är gravida efter ÄD 2016

Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.

Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!

Kram!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016
  • Lilarosa

Hej!

Gravid efter äggdonation i Riga. De känns häftigt samtidigt som jag känner mig ödmjuk inför de lilla liv som är i magen. Försöker o inte ta något för givet. Gjort ultraljud i vecka 14 och där fanns de en liten person och allt såg bra ut. Lättnad! Så nu blir nästa UL i vecka 19. På mödravård har jag blivit väl omhändertagen och de känns bra. Visste inte innan om de skulle se mig som en riskgraviditet men de verkar följa en plan för äggdonationsgraviditeter.

Sorgligt med missfall Micro.

• TyckOmMig

Så var det nya oroligheter att gå igenom här-förutom vattenavgången v 31+2 så har jag inatt drabbats av klar röd blödning i v 33+3 så nu är jag dödstrött hemma igen efter ex antal prover och UL utskrivet Cyklocapron suck känner mig som en inställd bomb..,

• dreamz
    TyckOmMig skrev 2016-11-15 11:48:58 följande:

Så var det nya oroligheter att gå igenom här-förutom vattenavgången v 31+2 så har jag inatt drabbats av klar röd blödning i v 33+3 så nu är jag dödstrött hemma igen efter ex antal prover och UL utskrivet Cyklocapron suck känner mig som en inställd bomb..,

Men herregud din stackare! Nu får de änna vara bra för din del snart! Skickar massa kramar!!
  • TyckOmMig

Varit inne förra natten på förlossningen då söndagen varit mer avgång av fostervattnet rikligare och magen hård fick lite värkar mellan kl 23-01 så säkrast åkte in för koll eftersom det är tidigt och oberäkneligt.
    Valde hem på morgonen igen efter CTG och lugnt fram på småtimmarna.
    Har tid för igångsättning på onsdag tveksamt om jag tänker genomföra det vill så gärna att det startar av sig själv.Varje dag i magen en seger så långe jag håller mig frisk inte blir infekterad!

• Micro

Grattis Lilarosa och tack för omtanken.

Tänker på dig o hoppas allt går bra o blir som du önskar, TyckOmMig.

• trixan
    32+3 idag och var inne på TUL. Allt bra med bebisen, dock lite stor (nästan 30 % plus nu), men eftersom jag inte har tecken på diabetes så anser de att det är som det skall vara. Känner fortfarande inte av några sparkar (moderkaka i framkant), illamående eller foglossning, sover bra - känner mig bara lite mer otymplig...och lite tröttare än vanligt. Fortfarande förvånansvärt rörlig. Ger sig hur de sista veckorna blir. Läkarbesök som uppföljning på TUL om en vecka o nytt UL om 4 v. (O kontroller hos BM såklart). Lycka till alla!
  • TyckOmMig

trixan-skönt höra att fler bär på lite större bebisar enligt TUL då jag ju fött två ED tvillingpar innan detta helsyskon!
    Är nu i v 35+4 med vattenavgång sedan 31+1 så stor seger för mig att det ännu inte fötts en bebis men speciellt och extra påpassat blev även denna graviditet de måste jag erkänna!
    Ska bli spännande att få veta om verkligen mitt TUL blir en gigantisk bebbe!!!
    Bara allt slutar väl är jag nöjd.

• Tigermamman72

Hej gruppen! Är ny här men har försökt att bli gravid sen 2010. Började med två försök med IVF men hade för få egna ägg och det blev aldrig något äggplock. Sen började vi en lägg resa med flera äggdonationsförsök. Började i Åbo på AVA kliniken (heter den fortfarande det?)

Där fick vi en donator som gav oss många ägg men efter 4 försök så kändes det inte rätt att fortsätta där. De var också på den tiden ovilliga till att sätt in mer än ett ägg åt gången samt sätta in 5 dagars embryon. Vi vände då oss till IVI i Madrid som vi varmt kan rekommendera, känns väldigt proffsigt och de har en helt annan syn på hur man arbetar runt äggdonation än vad vi möte i Åbo. Vi fick 10 fina 5 dagars embryon och gjorde tre försök med då inget lyckades så började vi känna att det kanske var slut på försök för oss. Man hittade inga orsaker att vi inte skulle bli gravida och de gjorde flera ordentliga undersökningar. Så efter vårt sista försök våren 2015 så ringde vi kliniken och skulle meddela dem vårt beslut. Efter någon dag ringde vår läkare upp till min man och bad oss tänka om en sista gång. Så vi gjorde ett sista försök i år i april. Och helt otroligt nog så funkade det. Satte in två ägg men bara ett fäste ordentligt. Har varit en lång graviditet med något stökig start som efter vecka 13 bara har rullat på bra. Många extra besök med UL för att följa tillväxt och annat så är jag nu i vecka 38 med planerade kejsarsnitt den 19/12. Så efter många års väntan och längtan ska vi snart få träffa vår lilla tjej om allt går som planerat. Så vill med detta lång inlägg bara säga att jag vet hur jobbigt det är att vänta, längta och oroa sig när man väl lyckas bli gravid. Och att oron sitter i till slutet men att det också kan ske under och förhoppningsvis får vi ett.

Ha en fin andra advent och ni är alla starka kämpar! Kram kram

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016