Vi som är gravida efter ÄD 2016
Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.
Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!
Kram!
Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.
Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!
Kram!
Wow, grattis!!! Häftigt och varmt lycka till Tigermamman.
Var hos läkaren idag på SMV - uppföljning av senaste TUL. Hade det inte varit för att fostret var stort (+30%) så hade det varit "normalt protokoll". Nu fick jag istället ytterligare ett TUL i mitten av december - har sedan tidigare ett i slutet av dec. Läkaren förklarade dock ett par gånger att han i dagsläget inte kunde säga något om igångsättning, KS eller "vanlig" förlossning.....det begrep jag iofs själv. Skönt dock att han lade in ett extra för att kunna hålla koll=). Han frågade även hur jag ställde mig till blodförtunnande....jag sa att jag inte fått den frågan eller ngn redogörelse för vad det skulle vara bra för. Tydligen var jag en 2 poängare....över 40 o vägde "för mkt", så då rekommenderade de blodförtunnande i 2 veckor efter förlossningen. Trodde ju att jag skulle slippa alla sprutor nu;0)
TyckOmMig: hur går det för Dej? Tänker på dig!
TyckOmMig: hur går det för Dej? Tänker på dig!
Hej!
Kan nu berätta att jag för en liten tid sen blev mamma till en fantastisk fin liten pojke, som växer så det knakar <3 Han kom till världen genom ett akut kejsarsnitt, som dock gick väldigt bra - verkar inte fått några komplikationer. Hans första skrik när de plockade ut honom var magiska - det ögonblicket kommer jag aldrig glömma. Han känns redan som en självklar del i vårt liv och håller oss fullt sysselsatta :) ;)
Önskar er övriga lycka till med era graviditeter!
Åh tack vännen för omtanken.
Det är ganska påfrestande att ha för tidig vattenavgång men är ändå glad att jag klarar av att ta hand om de mina få vara hemma och att jag kommit så pass långt.
Hoppas bara det slutar lyckligt MVC SPECMVC väntar bara på att jag ska godkänna igångsättning jag vill helst att kroppen drar igång själv.
Hur mår du?
Omvälvande och överlycklig förstår jag!
Hej!
Kan nu berätta att jag för en liten tid sen blev mamma till en fantastisk fin liten pojke, som växer så det knakar <3 Han kom till världen genom ett akut kejsarsnitt, som dock gick väldigt bra - verkar inte fått några komplikationer. Hans första skrik när de plockade ut honom var magiska - det ögonblicket kommer jag aldrig glömma. Han känns redan som en självklar del i vårt liv och håller oss fullt sysselsatta :) ;)
Hej!
dreamz-jag är i v 36+3 idag och allt kommer säkerligen falla på plats med känslor och att kunna ta in att du nu äntligen är gravid framöver en dag i taget tillåt dig njuta oavsett det gör jag trots det är blivit som det är- jag ser jättemycket fram emot detta helsyskon till mina två andra tvillingpar och alla mina övriga barn gör det också på olika vis beroende på ålder!!!Skönt är nog för vår del att bebisen föds snart trots all sjukvård personal hit och dit som trott så säkert att jag skulle föda inom några dygn nu har det ju ändå gått 5 v det gäller att kunna stå på sig och ha lite skin på näsan det har jag med min erfaren och ålder!!!
dreamz-jag är i v 36+3 idag och allt kommer säkerligen falla på plats med känslor och att kunna ta in att du nu äntligen är gravid framöver en dag i taget tillåt dig njuta oavsett det gör jag trots det är blivit som det är- jag ser jättemycket fram emot detta helsyskon till mina två andra tvillingpar och alla mina övriga barn gör det också på olika vis beroende på ålder!!!Skönt är nog för vår del att bebisen föds snart trots all sjukvård personal hit och dit som trott så säkert att jag skulle föda inom några dygn nu har det ju ändå gått 5 v det gäller att kunna stå på sig och ha lite skin på näsan det har jag med min erfaren och ålder!!!