• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • masken
    Frkmaria skrev 2016-08-19 15:12:02 följande:
    Det låter inte som något jättefarligt då? Verkar som de vill sätta igång en på BF och inte vänta mer om jag har förstått det rätt, hur var det med dig? Orolig för igångsättning, då vill jag hellre ha kejsarsnitt! Är kroppen liksom inte redo för förlossning och tvingas till det så känns det lite skrämmande faktiskt, borde ju bli ännu mer komplikationer och skador när kroppen inte är inne på samma spår...
    thecoc skrev 2016-08-15 19:24:57 följande:

Vi har också jättesvårt att komma på bra namnförslag till en pojke! Om det är en flicka har vi storfavoriterna Signe och Iris men pojknamn har vi ingen som riktigt är sådär klockren. Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha ett enstavigt pojknamn, Bill? 

Pojknamn är sjukt svårt! Vi är ganska överens om ett men jag tror mer min man är inne på det än jag. Men jag tycker det är ganska fint men lite 90-tals-namn liksom. Så vi får se. :)

Jag gick över 1 vecka och det var inte på tal om någon igångsättning. Men kanske olika i olika landsting?
  • Frkmaria
    masken skrev 2016-08-20 08:13:31 följande:

Jag gick över 1 vecka och det var inte på tal om någon igångsättning. Men kanske olika i olika landsting?

Det var bara som jag läste när jag googlade om vatten i njurarna. Sen har jag läst att det gäller för stora bebisar också (även kejsarsnitt) och då han där inne växt sig 1 hel vecka större än först beräknat så känns det som det är en stor klump jag bär på. ;)
  • puchelina88

Någon som känner sin bebis i magen en? Ja är i vecka 18 med mitt 3de barn men känner inget en. Tror moderkakan ligger i framvägg. Ska på ultraljud den 29 augusti längtar massor.så allt är bra med den i magen ? hoppas ni alla har en mysig helg ????

den 6/8-2010 Viktor / 1/8-2014 Lucas
  • kymaro
    puchelina88 skrev 2016-08-20 15:42:57 följande:

Någon som känner sin bebis i magen en? Ja är i vecka 18 med mitt 3de barn men känner inget en. Tror moderkakan ligger i framvägg. Ska på ultraljud den 29 augusti längtar massor.så allt är bra med den i magen ? hoppas ni alla har en mysig helg ????

Jag börja känna först i vecka 20. Tyckte jag fick vänta jätte länge.
  • thecoc

Jag har inte känt något tydligt än, men ibland så kittlar det till inne i magen, det kanske är de första rörelserna? Men det är så svårt att veta, det känns ju så mycket i magen hela tiden, senaste dagarna har jag haft galen växtvärk i livmodern, känns som att någon drar i en på längden och tvären! Jag längtar ofta till UL, 1/9, tycker dagarna kryper fram nu!
  • thecoc

Hur resonerar ni om första kläderna? Var iväg och köpte ett litet gäng begagnade bodies i strl 50 för en billig peng nu så att man har. Men det känns ju inte alls säkert att de kommer passa vår nyfödda? Både jag och maken vägde runt 4000 när vi föddes så det blir nog ändå en bebis i modell något större, antar jag?? Vad ska man ha för storlek då? Ska jag gardera mig med lite 56 kläder, eller kanske tom ännu större? Det här är verkligen en djungel för mig Tungan ute

• Frkmaria
    thecoc skrev 2016-08-21 17:40:00 följande:

Hur resonerar ni om första kläderna? Var iväg och köpte ett litet gäng begagnade bodies i strl 50 för en billig peng nu så att man har. Men det känns ju inte alls säkert att de kommer passa vår nyfödda? Både jag och maken vägde runt 4000 när vi föddes så det blir nog ändå en bebis i modell något större, antar jag?? Vad ska man ha för storlek då? Ska jag gardera mig med lite 56 kläder, eller kanske tom ännu större? Det här är verkligen en djungel för mig 

Har fått ett helg gäng begagnade barnkläder i blandade storlekar så tänker rensa på dessa först och se vad vi vill använda. Så slipper man köpa så mycket. Fast jag vill å andra sidan köpa allt när jag går in på barnavdelning. :)
  • Ivana1988

v 18 här med och känner inte så mycket :( kände något igår innan jag somnade och hade min hand på magen då så var det som att något pekade ut men man blir så osäker ...
Svar på tråden BF januari - 17