BF januari - 17
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????

Min mage syntes knappt för en vecka sedan men nu syns det att man e gravid och har även börjat få sammandragningar då jag varit i farten mycket. Så visst häner det grejer nu :) börjar även jobba nu så får se hur länge man orkar innan magen blir i vägen.
[quote=76846674][quote-nick]Frkmaria skrev 2016-08-01 21:20:57 följande:[/quote-nick]Jag har hypotyreos och min endokrinolog lyssnar inte riktigt på mig vilket har gjort att värdena stigit katastrofalt 2 gånger under grav. Är i v18 och har redan gått upp 11kg.. Får ångest då jag aldrig vägt såhär mycket innan. Väger 119 nu. För ett år sen vägde jag 91, men ville inte aktivt banta när vi försökte då jag är var lite orolig för att inte ägget skulle fästa om jag bara åt 500kcal om dagen så jag hoppade det. Så när jag blev gravid hade jag redan gått upp till 108 kg... men hade inte bra värden då heller bara det att doktorn inte lyssnar på när jag säger att jag mår dåligt. Åt inte överdrivet mycket och de perioder mellan mens och ägglossning drack jag shaker på lunchen för att hålla
Usch jag lider med dig. Du borde kunna trycka på hos bm, dom tar la tsh,t4 på dig och det viktigaste som kvinna t3? Min bm skrev ut levaxin när hon såg att jag hade för höga värden. Jag hade aldrig hört talas om sköldkörteln och rubbad hormonbalans innan. Jag har också gått upp en hög med kilon men slängt ut den jävla vågen man gråter ju när man ser siffrorna och det är inte så man skall må som gravid. Jag tycker du skall trycka på hos din bm, der bör ju ligga i deras intresse att hålla koll på din värden med för barnets skull iaf! Lycka till.
Större mage - större bekymmer. Igår råkade jag välta ut en nybryggd kopp te, allt hamnade såklart på den putande magen. Nu har jag ett snyggt brännmärke stort som en hand över hela magen. Som tur var det på den övre delen av magen så att jag kunde ha isbandage utan risk att bebisen fryser. Är detta något test för att se om jag kan ta smärta? Bra övning inför förlossningen iaf! Det mest irriterande är ju att alla kläder börjat sitta tajt över magen nu så att det kommer åt det brända hela tiden. Vojne vojne.
27år, jag och min sambo väntar vårat första barn. Bf 6 januari ????
Nån här som bor i Gävleborg? Eller kanske någon som bloggar?
[quote=76869334][quote-nick]franksmatte skrev 2016-08-09 19:25:10 följande:[/quote-nick][quote=76846674][quote-nick]Frkmaria skrev 2016-08-01 21:20:57 följande:[/quote-nick]
Usch jag lider med dig. Du borde kunna trycka på hos bm, dom tar la tsh,t4 på dig och det viktigaste som kvinna t3? Min bm skrev ut levaxin när hon såg att jag hade för höga värden. Jag hade aldrig hört talas om sköldkörteln och rubbad hormonbalans innan. Jag har också gått upp en hög med kilon men slängt ut den jävla vågen man gråter ju när man ser siffrorna och det är inte så man skall må som gravid. Jag tycker du skall trycka på hos din bm, der bör ju ligga i deras intresse att hålla koll på din värden med för barnets skull iaf! Lycka till.[/
Idag fick jag äntligen tag på en läkare som lyssnade och lovade att hålla koll på mina värden och att jag ska få ligga mer än bara precis under referensvärdet. Han sa tom att det är bättre att jag ligger lite lägre och har spelrum än att värdet går upp så mycket igen. Så jag känner mig relativt förhoppningsfull just nu på att det kommer bli bättre detta! :)
På måndag är det dags för rul och vi får reda på vad det är för krabat där inne - eller ja, om det är en pojke eller flicka iaf. :) känner lite "fladder" ibland så tror sparkarna snart är på g. :)
Förövrigt läste jag klart "att vänta barn"-boken man får av bm. Hade läst allt utom förlossningsdelen och satt och bölade mig igenom hela i full vetskap om att jag inte kommer klara av varken en förlossning eller ett kejsarsnitt. Haha. Men. Ja. Har liksom inget val just nu? ;)
Dessutom har vi nu beslutat oss för att börja med en bebis i vår tvåa och skjuta flytt till sommaren då inget direkt fallit oss i smaken och vi inte kan flytta med 1 månad kvar till förlossning känner jag. Skönt att i god tid hinna plocka och fixa osv. Innan flytt. Blir nog bra. Intalar jag mig iaf. :)
Slänger mig in.
37 år o väntar 3e barnet. Gravid i v 18 då bf i mitten av januari. RUL den 26/8.
Ganska svullen om magen men upplever att det är mer tarmarna än bebismage. Dock känningar av sammandragningar redan som inte är helt bekväma.
Hej, går gärna med i denna grupp. Beräknad bf 6/1
.
Hej!
Går också gärna med i gruppen. 25 är och Gravid i v.20, Beräknad bf 5 januari 2017. Första barnet :)
Jag är oxå gärna med i fb gruppen
Är beräknad den 23 januari med andra barnet