• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • thecoc

Hur är det för er med drömmar? Jag drömmer så sjuka saker att jag ibland känner att jag vill krypa ur min egen hjärna när jag vaknar! Inatt drömde jag att jag skulle göra en tarmsköljning med hjälp av att jag stoppade in hundfoder där bak och sedan fyllde upp med vatten. Okej att jag är trött på att vara konstant förstoppad men så desperat är jag inte hahaha. Någon annan som har en sjuk dröm att bjuda på?

• Emmask
    thecoc skrev 2016-08-27 21:14:56 följande:

Hur är det för er med drömmar? Jag drömmer så sjuka saker att jag ibland känner att jag vill krypa ur min egen hjärna när jag vaknar! Inatt drömde jag att jag skulle göra en tarmsköljning med hjälp av att jag stoppade in hundfoder där bak och sedan fyllde upp med vatten. Okej att jag är trött på att vara konstant förstoppad men så desperat är jag inte hahaha. Någon annan som har en sjuk dröm att bjuda på?

Träffade mitt ex härom dagen och ägnade sedan hela natten åt att drömma om hur han tog över min mans roll och min dotter och accepterade att jag bar någon annans barn. Evighetslång dröm med tusen realistiska detaljer om omgivningens reaktioner etc. Så här är det varje natt. Långa, komplexa och inte sällan svåruthärdliga drömmar om jobbiga grejer.
  • thecoc
    Emmask skrev 2016-08-27 21:26:59 följande:
    Träffade mitt ex härom dagen och ägnade sedan hela natten åt att drömma om hur han tog över min mans roll och min dotter och accepterade att jag bar någon annans barn. Evighetslång dröm med tusen realistiska detaljer om omgivningens reaktioner etc. Så här är det varje natt. Långa, komplexa och inte sällan svåruthärdliga drömmar om jobbiga grejer.
    Åh nej vad jobbigt. Jag har också drömt massa konstiga drömmar om mitt ex, att vi skulle vara juridiskt bundna till varann på något sätt och att han var tvungen att ta över som barnets far. Väldigt ångestframkallade eftersom det största skälet till att det tog slut var när jag insåg hans fullständiga oduglighet som pappamaterial.
  • Frkmaria
    thecoc skrev 2016-08-27 21:14:56 följande:

Senaste nätterna har jag drömt att jag vunnit stora vinster på spel. Hade ju varit kul om det varit verkligt så man kunde köpa sig ett hus. Köpte mig två trisslotter idag... Vann 30kr på den ena. I den farten blir det nog inte hus snart. ;)
    thecoc skrev 2016-08-27 21:10:42 följande:

Alltså, ibland får jag känslan av att typ alla män skulle få gå en tvångskurs i kommunikation innan de kan myndigförklaras  Jag känner verkligen igen när det liksom blir envägskommunikation, det är ju bådas problem så då tycker jag att han också får bjuda till lite för att det ska funka?? Jag tror att många killar generellt har så himla svårt att uttrycka sina behov och gärna tar den lätta vägen och rycker på axlarna istället/spelar dumma. Försök att prata och red ut vad ni kan göra för varandra för att ni ska känna er attraherade av varann. Jag och min man är iaf väldigt tydliga mot varandra med vad vi går igång på hos varandra (och inte...) och då är det så mycket enklare att trycka på de knapparna lite extra när det behövs :) bara som ett exempel.

Absolut behövs bättre kommunikation ibland. Men jag tvingar honom på kommunikationen. Jo, det slutar ju oftast med att det är jag som sitter och pratar om hur jag känner och han rycker på axlarna och menar jag alltid är så överkänslig och att han inte tänker på sånt jag pratar om. Vet att det verkar som jag målar upp honom som hemsk - givetvis är han inte det, han har många fantastiska sidor och tar hand om mig nu när jag mår som jag gör. Jag har ju också en del dåliga sidor han står ut med liksom. ;) men visst. Det är ganska frustrerande att han har så svårt att prata känslor och tankar även om han blivit mycket bättre på det sen vi blev tillsammans.
  • thecoc
    Frkmaria skrev 2016-08-27 22:06:34 följande:
    Absolut behövs bättre kommunikation ibland. Men jag tvingar honom på kommunikationen. Jo, det slutar ju oftast med att det är jag som sitter och pratar om hur jag känner och han rycker på axlarna och menar jag alltid är så överkänslig och att han inte tänker på sånt jag pratar om. Vet att det verkar som jag målar upp honom som hemsk - givetvis är han inte det, han har många fantastiska sidor och tar hand om mig nu när jag mår som jag gör. Jag har ju också en del dåliga sidor han står ut med liksom. ;) men visst. Det är ganska frustrerande att han har så svårt att prata känslor och tankar även om han blivit mycket bättre på det sen vi blev tillsammans.
    Nejdå så uppfattar jag det inte. Det är ju så, vissa bitar funkar bra och andra får man jobba mer på. Det viktigaste är ju bara att man fortsätter jobba på det så att det blir bättre :) 

För två veckor sedan var jag hungrig typ jämt och magen växte väldigt fort då. Numera är jag inte alls särskilt hungrig utan äter nästan mindre eftersom det inte får plats så mycket i magsäcken. Magen verkar ha lugnat sig lite också i tillväxten för nu. Hur är det för er andra? 
  • Semira88

Åh! Vi ska också beställa den Cybex Priam, Manhattan Grey. Den verkar ju så himla bra, smidig och snygg. Vilken färg tog ni? Vi avvaktar också till Rul : )

thecoc skrev 2016-08-27 17:41:21 följande:

Nu har vi bestämt oss för en barnvagn! Cybex priam blir det. En riktig värstingmodell, men vi passade på eftersom min mans föräldrar är så himla generösa och erbjöd sig att betala vagnen så då tog vi i lite extra. Om allt ser bra ut på RUL på torsdag så bokar vi den, skönt att ha det ur världen! I affären där vi bokade den har de även förlossningsgaranti, det känns skönt att inte behöva tänka att det var bortkastade pengar ifall något skulle gå helt galet.

• thecoc
    Semira88 skrev 2016-08-28 10:24:48 följande:

Åh! Vi ska också beställa den Cybex Priam, Manhattan Grey. Den verkar ju så himla bra, smidig och snygg. Vilken färg tog ni? Vi avvaktar också till Rul : )

Ja vi blev verkligen helt kära i vagnen (särskilt maken Skrattande) så det fanns helt plötsligt ingen annan vagn som verkade intressant. Vi är båda rätt långa, så det känns väldigt smidigt att den är lite högre och har teleskophandtag. Vi tog olive khaki, funderar på att matcha med en röd åkpåse, kan bli rätt snyggt med kontrasten, eller ska man köra samma färg rakt igenom? 
  • Semira88

Samma här! Han älskar vagnen. Snygg färg! Var också inne på den men det fick bli en grå. Vi tänkte mer att vi matchar åkpåse i samma färg, mest för att det kanske är lättare att sälja hela kitet sen. Men det hade nog varit snyggt att bryta av med rött : )

thecoc skrev 2016-08-28 10:55:53 följande:

Ja vi blev verkligen helt kära i vagnen (särskilt maken ) så det fanns helt plötsligt ingen annan vagn som verkade intressant. Vi är båda rätt långa, så det känns väldigt smidigt att den är lite högre och har teleskophandtag. Vi tog olive khaki, funderar på att matcha med en röd åkpåse, kan bli rätt snyggt med kontrasten, eller ska man köra samma färg rakt igenom? 

• Frkmaria

Ni vet när man typ bara känner sig tjock och går in och testar riktiga gravidkläder istället för att bara ta på tälten man har hemma. Och inser att det faktiskt syns rätt bra att man är gravid. 22+4. :)

• thecoc

Vilken fin gravidmage frkmaria! Ja, det börjar synas ordentligt nu. Var och köpte en uppsättning mammakläder förra veckan och det är så SKÖNT att ha kläder som sitter vettigt igen. 

Svar på tråden BF januari - 17